Jump to content

Bytte startbatteri S211 07 uten å resette noe

gr8pics

Recommended Posts

Trenger å bytte startbatteri, er det noe backup strøm som hindrer nullstillinger av div instillinger? Evt hvor lang tid har jeg på å koble på nytt batteri?

Er feks Torshov bil sine Varta eller Sønnak batterier gode nok erstatninger, eller anbefales det å kjøpe fra MB forhandler?

Biltema sitt batteri har fungert helt topp i hele vinter:) ble byttet ved å ta ut det gamle og sette inn det nye.

Vinduene må kjøres helt opp og ned for å lære når batteriet har vært av, ellers ingen problemer. Klokka stilte seg selv.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

• 3 weeks later...

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SOLV-KALSIUMBATTERIER-12V-74AH-2000029861/

viktig å sammenligne likt mot likt. Det batteriet du linker til kan ikke sammenlignes mot en AGM batteri.

Biltema sine batterier er ikke noe dårlige, og har lengst garanti på bilbatterier om ikke de andre leverandørene har gjort noe det siste året.

Jeg minner om innlegg 2 i denne tråden.

Jeg kjøpte SK950 som skal tilsvare det som satt originalt i min bil (Pre-facelift S211)

Jeg kjøpte også et motorsykkelbatteri for å bytte batteriet foran i tillegg.

De kostet tilsammen mindre enn det SA1000-batteriet.

Jeg kjøpte SK950 som skal tilsvare det som satt originalt i min bil (Pre-facelift S211)

Jasså, er det så mye billigere der oppe?

Da skal jeg jeg definitivt dit å handle, takk for tipset, og beklager dårlig hørsel  :D

vanlige bly batterier har holdt i årevis for meg, dette er nok enda bedre, selv om det sikkert har litt færre sykluser en et AGM.

[/url]

Så lenge du har facelift må ikke bilen ha AGM batteri heller. Men om det sitter AGM i bilen nå kan det hende at du må programmere inn i BCM at du bytter til blybatteri. Ikke sikkert du har BCM heller, mange facelift som ikke har det.

Jasså, er det så mye billigere der oppe?

Da skal jeg jeg definitivt dit å handle, takk for tipset, og beklager dårlig hørsel  :D

Ha med deg medlemskort, det pleier å funke uavhengig av avtaler.

Det varierer hvor gode rabatter man får, jeg fikk muligens noe bedre enn normalt men det bør være mulig å få en god pris.. Er uansett verdt å sjekke ut.

• 2 weeks later...
  • 5 months later...

Da har jeg vært på Sønnak og kjøpt et SK950, kostet 1925kr

Kan jeg sette på lader på polene forran i motorrommet mens jeg skifter, evt et slækt gammelt batteri for å unngå reset?

Har også et bensin agregat med 12v uttak.

Ka dokk tru?

Sent from my iPhone using Tapatalk

vanlige bly batterier har holdt i årevis for meg, dette er nok enda bedre, selv om det sikkert har litt færre sykluser en et AGM.

[/url]

Så lenge du har facelift må ikke bilen ha AGM batteri heller. Men om det sitter AGM i bilen nå kan det hende at du må programmere inn i BCM at du bytter til blybatteri. Ikke sikkert du har BCM heller, mange facelift som ikke har det.

Damn, så ikke denne før nå, hva gjør jeg?

Du har facelift?

Ser det er sprikende info rundt om på nettet ang AGM batterier.

Ringte Torshov, som slo inn regnr mitt, da fikk de opp AGM, men jeg stoler egentlig ikke på noen før det er dokumentert.

Får ringe Autostern i morgen å høre :)

Artig, nå har jeg snakket med BOS Autostern, Lørenskog, og MB tekniske betal tlf, og INGEN vet noe

Eneste jeg har klart å lese meg opp på nettet, er at AGM bør ha lavere ladespenning, da de kan bli overladdet på lengre turer.

Jeg kjører mye langturer.

Hva risikerer jeg da, kortere levetid bare, eller kan værre ting skje?

Er det noen i det hele tatt som sikkert vet?