gr8pics Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Trenger å bytte startbatteri, er det noe backup strøm som hindrer nullstillinger av div instillinger? Evt hvor lang tid har jeg på å koble på nytt batteri? Er feks Torshov bil sine Varta eller Sønnak batterier gode nok erstatninger, eller anbefales det å kjøpe fra MB forhandler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Varta og Sønnak er helt ålreit. Ta gjerne turen til Sønnak i Brobekkveien hvis du bor i Oslo, det er ofte kurant å få gode priser der.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Takk for tipset. Noen erfaring med fra og tilkobling av strømmen på disse bilene? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Hvis jeg skal skifte et batteri og ikke gidder evt kalibreringer, osv., setter jeg på en batterilader på batterikablene mens man skifter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Ja, det var noe sånt jeg hadde i tankene selv, frem med kabler da Hva ligger disse batteriene på i pris nå, svindyre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Hvilestrøm på 12v er vel litt lite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 12, 2016 Share Posted April 12, 2016 Biltema sitt batteri har fungert helt topp i hele vinter:) ble byttet ved å ta ut det gamle og sette inn det nye. Vinduene må kjøres helt opp og ned for å lære når batteriet har vært av, ellers ingen problemer. Klokka stilte seg selv. Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rebell Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 Biltema AMG-batteri kan anbefales. Nyeste teknologi som tåler flere utladninger mm. Pris for 70 Amp - ca. 1500 kr. Resetting vanligvis ikke nødvendig på nyere MB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted May 1, 2016 Author Share Posted May 1, 2016 Lurer på hvor mye et Varta eller Sønak hos Torshov koster, om det bare er noen hundrelapper ekstra, foretrekker jeg heller litt ekstra kvalitet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted May 1, 2016 Author Share Posted May 1, 2016 Ja, tenkte jeg det ikke, koster jo det samme, for litt mer amp http://www.torshovbil.no/slitedeler/elektrisitet/batteri-42.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Elektrisk-anlegg/Batteri/SOLV-KALSIUMBATTERIER-12V-74AH-2000029861/ viktig å sammenligne likt mot likt. Det batteriet du linker til kan ikke sammenlignes mot en AGM batteri. Biltema sine batterier er ikke noe dårlige, og har lengst garanti på bilbatterier om ikke de andre leverandørene har gjort noe det siste året. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted May 1, 2016 Author Share Posted May 1, 2016 Tror jeg kommer til å gå for dette, 30% mer strøm, fint på kalde vinterdager, vanlige bly batterier har holdt i årevis for meg, dette er nok enda bedre, selv om det sikkert har litt færre sykluser en et AGM. http://www.bilbatteri24.no/products/sonnak-powerline-sa1000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted May 1, 2016 Share Posted May 1, 2016 Jeg minner om innlegg 2 i denne tråden. Jeg kjøpte SK950 som skal tilsvare det som satt originalt i min bil (Pre-facelift S211) Jeg kjøpte også et motorsykkelbatteri for å bytte batteriet foran i tillegg. De kostet tilsammen mindre enn det SA1000-batteriet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted May 1, 2016 Author Share Posted May 1, 2016 Jeg minner om innlegg 2 i denne tråden. Jeg kjøpte SK950 som skal tilsvare det som satt originalt i min bil (Pre-facelift S211) Jeg kjøpte også et motorsykkelbatteri for å bytte batteriet foran i tillegg. De kostet tilsammen mindre enn det SA1000-batteriet. Jasså, er det så mye billigere der oppe? Da skal jeg jeg definitivt dit å handle, takk for tipset, og beklager dårlig hørsel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 vanlige bly batterier har holdt i årevis for meg, dette er nok enda bedre, selv om det sikkert har litt færre sykluser en et AGM. [/url] Så lenge du har facelift må ikke bilen ha AGM batteri heller. Men om det sitter AGM i bilen nå kan det hende at du må programmere inn i BCM at du bytter til blybatteri. Ikke sikkert du har BCM heller, mange facelift som ikke har det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennethJ Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Jeg minner om innlegg 2 i denne tråden. Jeg kjøpte SK950 som skal tilsvare det som satt originalt i min bil (Pre-facelift S211) Jeg kjøpte også et motorsykkelbatteri for å bytte batteriet foran i tillegg. De kostet tilsammen mindre enn det SA1000-batteriet. Jasså, er det så mye billigere der oppe? Da skal jeg jeg definitivt dit å handle, takk for tipset, og beklager dårlig hørsel Ha med deg medlemskort, det pleier å funke uavhengig av avtaler. Det varierer hvor gode rabatter man får, jeg fikk muligens noe bedre enn normalt men det bør være mulig å få en god pris.. Er uansett verdt å sjekke ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Det batteriet du linket til er jo mindre enn det jeg har i 190´n. Har 68 A i den og 90 A AGM i 220 cdi preface Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 http://www.bilbatteri24.no/products/sonnak-powerline-sa1000 Hvor får du det ifra Eirik? Dette er da på 100AH rikitgnok var det første smått, men er et stort som er linket til og skrevet han skal kjøpe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Tenkte på det Torshov batteriet på 60 A... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan1 Posted May 10, 2016 Share Posted May 10, 2016 Bør være batteri med utluftkobling. Da det er inni bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 Da har jeg vært på Sønnak og kjøpt et SK950, kostet 1925kr Kan jeg sette på lader på polene forran i motorrommet mens jeg skifter, evt et slækt gammelt batteri for å unngå reset? Har også et bensin agregat med 12v uttak. Ka dokk tru? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 vanlige bly batterier har holdt i årevis for meg, dette er nok enda bedre, selv om det sikkert har litt færre sykluser en et AGM. [/url] Så lenge du har facelift må ikke bilen ha AGM batteri heller. Men om det sitter AGM i bilen nå kan det hende at du må programmere inn i BCM at du bytter til blybatteri. Ikke sikkert du har BCM heller, mange facelift som ikke har det. Damn, så ikke denne før nå, hva gjør jeg? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted October 24, 2016 Share Posted October 24, 2016 min bil drepte eit ord. blybatteri. det tok 1 år med lite småkjøring. men då var nok min oppsatt på agm. då. Men no er den meget lett starta. men merka det jo på -8 då.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted October 24, 2016 Author Share Posted October 24, 2016 Du har facelift? Ser det er sprikende info rundt om på nettet ang AGM batterier. Ringte Torshov, som slo inn regnr mitt, da fikk de opp AGM, men jeg stoler egentlig ikke på noen før det er dokumentert. Får ringe Autostern i morgen å høre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted October 25, 2016 Author Share Posted October 25, 2016 Artig, nå har jeg snakket med BOS Autostern, Lørenskog, og MB tekniske betal tlf, og INGEN vet noe Eneste jeg har klart å lese meg opp på nettet, er at AGM bør ha lavere ladespenning, da de kan bli overladdet på lengre turer. Jeg kjører mye langturer. Hva risikerer jeg da, kortere levetid bare, eller kan værre ting skje? Er det noen i det hele tatt som sikkert vet? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts