Tor Anton Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Har en rakklelyd i AC kompressoren da den er på, da den er av så er det ingen lyd. Den er noen ganger lav, andre er den høy, å noen ganger er den ikke der i det hele tatt. Det er litt slakk i lageret til remhjulet,men er dette årsaken så burde det vært hele tiden, selv da den er av, for remhjulet går jo rundt hele tiden motoren går. Noen som har vært borti dette?? Er det f.eks et utskiftbart lager inne i kompressoren?? eller er det bare å bytte hele (da med fylling og greier). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 En elstyrt clutch i reimhjulet. Når ac er av, går reimhjul rundt, men aksel inn står. Så vi snakker kanskje lager på inngående aksel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 da jeg turner kompressoren (med delen utenfor remhjulet) så er den fin som snus, det samme med remhjulet. Men da dette snurrer sammen er det ofte noe surr. Jeg har pusset flatene på plate og remkjul så magneten skal ha full effekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 8, 2016 Author Share Posted April 8, 2016 Hadde vist en slik liggende så jeg flyttet over remhjul med lager i dag. Lyden var akkurat den samme så feilen må ligge inne i selveste kompressoren. Så da blir det bytte å gassfylling Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts