Saarum Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Noen som vet hvor man kan få lånt/kjøpt en spesialnøkkel for å trekke til topplokket på den gamle V8ern? Det er en bøyd unbrako 8mm som er 10-11cm lang. Boltene sitter halvveis under kammen så det er umulig å få dratt dette til uten en slik nøkkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Jeg kan ikke sverge på at jeg har rett når det gjelder akkurat din motor, men jeg tror nok tiltrekningsmomentet generelt er beregnet for et topplokk som ikke har andre ting skrudd fast til det, som f.eks. en kamaksel. Jeg ville uansett ikke bruke en kamaksel der underlaget for lagrene er endret, da risikerer du at det kniper i kamaksellagrene. Aluminiumstopper bøyer og vrir på seg ganske mye mere enn du tror! Med vennlig hilsen, olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saarum Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Vel - det er slik denne motoren er konstruert. Halvparten av kamakselboltene er også topplokkbolter og inngår i instruks for tiltrekking av topplokket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 hvilken v8 er det snakk om? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Hvis det er laga et spes verktøy, så regner jeg med at du finner det i utvalget til Hazet. Ta en tlf til Rodin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Vel - det er slik denne motoren er konstruert. Haha, der ser man! Glad jeg tok et lite forbehold, da! Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Hvis du bare trenger en spesielt kort umbrako er det vell bare å kutte av det du ikke trenger? Eller forstår jeg feil? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Er som min gamle onkel sier som har kjørt og skrudd MB siden i 1968: Det meste hos MB blir forbedret, men ikke alt... Dette sa han i forbindelse med overgangen fra hydraulisk nivåregulering til luft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Hvilken motor er dette? Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Saarum Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 M116 - 380 motoren. Har funnet bilde av pipa her: http://www.samstagsales.com/SirTool/stm_0101.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.