Paalig Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Vasket bilen nå og oppdaget noe jeg ikke ble særlig glad for, nemlig rust.. Flekken var nederst i hjørnet hvor venstre bakdør går inn rett over kanalen. Noen som vet om rustgaranti eller noe dekker dette? Bilen er en sen 2011 modell WDD2120021A494858 På forhånd takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paalig Posted April 6, 2016 Author Share Posted April 6, 2016 Her er bilde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Ta med til Mercedes og be dem sjekke det ut. Såpass ny bil at dette burde bli dekket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svenn Arve 212 Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Jeg har samme problemet på min. Fikk beskjed om at det dekkes av rustgarantien. Det er vist en kjent fenomen dette Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paalig Posted April 6, 2016 Author Share Posted April 6, 2016 Godt å høre, da kan jeg slappe av i natt og Titta på en annen w212 istad, hadde rust på samme sted Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paalig Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Har vært innom Andresen bilskade idag, han mente det kunne by på problemer fordi det var en importbil... Han sa at dette var noe vanlig 5 års garanti skulle dekke hvis bilen var norsk solgt. Bilen skal inn igjen om 3 uker for at skaden skal dokumenteres også skulle de visst søke hos fabrikken i Tyskland. Håpe de ordner dette om det går på rustgaranti eller goodwill eller hva som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted April 7, 2016 Share Posted April 7, 2016 Er det ikke sånn at Mercedes har 8 års ubegrenset rustgaranti? Men ja - tyskimport skaper ofte problemer for eier. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paalig Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Jeg også trodde det var 8 års ubegrenset rustgaranti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Jeg også trodde det var 8 års ubegrenset rustgaranti definer ubegrenset? Alt innen lakk-rust-karosseri har mange begrensninger etter min erfaring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 8, 2016 Share Posted April 8, 2016 Jeg også trodde det var 8 års ubegrenset rustgaranti definer ubegrenset? Alt innen lakk-rust-karosseri har mange begrensninger etter min erfaring. Men når jeg drev med rustgaranti på min 211 var det 8 år som var gjeldende, dog kun ved FULL servicehistorikk hos merkeverksted, og innenfor visse andre vilkår Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paalig Posted April 9, 2016 Author Share Posted April 9, 2016 Med ubegrenset tenkte jeg ikke bare rust innenfra og ut, men utenfra også Bilen har full servicehistorikk hos merkeforhandler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 9, 2016 Share Posted April 9, 2016 Hvorfor skal det være noe forskjell hvor bilen kommer fra? Den er produsert av Mercedes-Benz, og om rust dukker opp, så spiller det ingen rolle i hvilket land den rusta dukker opp. Det er jo ikke BOS Norge som dekker denne garantien, er det vel? Skal ikke dette dokumenteres med spesielle kameraer som sendes til Tyskland for å få en garantijobb ut av det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts