Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en dele bil,som har memory seter,så jeg lurer på om jeg kan montere dem i min bil,som ikke har memory,noen som har gjort det, må jeg skifte hele lednings nettet til døra,eller er kablene lik..noen som kan hjelpe meg hær?

Posted

Nå er det lenge siden jeg gjorde samme operasjon, men såvidt jeg husker trenger du ikke flere ledninger til døra - men, du må muligens bytte dørkontrollenheten (styringsenheten som ledningen fra setebryteren plugges inn i). Det har vært flere forskjellige praksiser opp gjennom produksjonen - enkelte biler ble levert med fullt utstyrte dørkontrollenheter selv om de ikke hadde utstyret, mens andre igjen har enheter som kun er tilpasset det bilen ble levert med fra fabrikk. Sammenligner du kontakten i den originale og donorenheten din, ser du raskt om den originale har kontaktpinner eller ikke. Du har jo uansett en delebil å plukke fra, så det enkleste er vel uansett å bytte over  :-)

Setene i seg selv må nok ha flere ledninger inn, men disse har du jo også tilgjengelig fra donorbil. De er heller ikke så kompliserte å legge inn.

• 2 weeks later...
Posted

Bytter man dørkontrollenheten så må vel også de programmeres? Jeg forsøkte å sette inn seter med memory, massasje og ventilasjon, men når jeg bytta kontrollenheten i døra så slutta bare alt å virke :P