Jump to content

Recommended Posts

• Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ja, ikke panseret, men lyktefeste har fått seg en smell, får se hva jeg gjør, bytte bare en side blir som å bytte bare pære på en side, ikke så pent.

Posted

Meget pent resultat. Har du kun brukt "polish" for hånd, eller har du brukt maskin? For den så utrolig skinnende ut.

Hva blir LSP?

Antar at jeg skal ta en shine runde i løpet av 1-2 uker. Usikker på om jeg skal bruke Swissvax Shield eller Fusso 12mnd igjen. Har vært veldig veldig fornøyd med Fusso. Har holdt siden høsten ifjor.

Posted

Brukte Turtlewax ripefjerner, den beige tuben, all over først, en hel tube på en bil, så avsluttet jeg med Autoglym sin røde, alt på og av med Cotech masking fra Clashern, så siste polering of fjerning av støv med en fluffer klut.

LSP? :)

Posted

LastStepProduct - syntetisk lakkforsegling eller organisk voks, evt glass coating av typen Gtechniq etc  :D

Jeg anbefaler Fusso 12mnd for lakken og collonite 845 for felgene. Da trenger du bare å sprute på litt skum og spyle av, så er felgene rene.

Posted

Ja. Påføres med pad.

Nei ikke bruk Fusso på felger. Det finnes egne voks for felger, men et av de billigste og beste er nok Collonite 845. Denne ble opprinnelig laget og brukes i industrien. Den tåler høy varme uten å miste sine egenskaper.

Felger som leveres fra Mercedes fabrikken er også smurt inn med Collonite.

Sent from my iPhone 6S Plus using Tapatalk

Posted

Ja. Påføres med pad.

Nei ikke bruk Fusso på felger. Det finnes egne voks for felger, men et av de billigste og beste er nok Collonite 845. Denne ble opprinnelig laget og brukes i industrien. Den tåler høy varme uten å miste sine egenskaper.

Da fikk jeg kjøpt begge deler i Lier på lørdag, og rakk en runde med Fusso før regnet kom, så bra ut idag etter at vannet hadde fordampet, har det noen ekstra effekt om jeg tar en runde til neste helg igjen, eller er det bare bortkastet tid og voks?

Posted

Gikk greit å spyle av møkka etter regnvåt vei idag, selv etter det hadde tørket, men Fusso på frontruta, er IKKE så smart

a52fccff02ef0fe5f87f4973c8ada183.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

• 4 weeks later...
Posted

Ja. Påføres med pad.

Vet du om dette også gjelder org felger kjøpt av MB i etterkant, eller kun de som sitter på bilen når den leveres ny?

Har fått en ny sport pakke her, som skal settes på idag, lurte på om jeg skal dra på noe Collonite først, eller om det allerede er lagt på noe?