Jolarsen Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Veldig fin s211, men ser ut som om panseret trenger litt justering på førerside? Quote
gr8pics Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Ja, ikke panseret, men lyktefeste har fått seg en smell, får se hva jeg gjør, bytte bare en side blir som å bytte bare pære på en side, ikke så pent. Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Første runde med ripefjerning klar, nå polish, puh! Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Megaoctane Posted April 10, 2016 Posted April 10, 2016 Meget pent resultat. Har du kun brukt "polish" for hånd, eller har du brukt maskin? For den så utrolig skinnende ut. Hva blir LSP? Antar at jeg skal ta en shine runde i løpet av 1-2 uker. Usikker på om jeg skal bruke Swissvax Shield eller Fusso 12mnd igjen. Har vært veldig veldig fornøyd med Fusso. Har holdt siden høsten ifjor. Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Brukte Turtlewax ripefjerner, den beige tuben, all over først, en hel tube på en bil, så avsluttet jeg med Autoglym sin røde, alt på og av med Cotech masking fra Clashern, så siste polering of fjerning av støv med en fluffer klut. LSP? Quote
Megaoctane Posted April 10, 2016 Posted April 10, 2016 LastStepProduct - syntetisk lakkforsegling eller organisk voks, evt glass coating av typen Gtechniq etc Jeg anbefaler Fusso 12mnd for lakken og collonite 845 for felgene. Da trenger du bare å sprute på litt skum og spyle av, så er felgene rene. Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Aha, hvem selger dette? Får ta en ny runde med Autoglym for det evt da Quote
Megaoctane Posted April 10, 2016 Posted April 10, 2016 Fusso for mørke biler - har ekstrem vannskrekk. http://bilnerden.no/fusso-coat-12-months-dark-200g Sånn holder den seg i måned etter måned: Collonite http://bilnerden.no/collinite-liquid-insulator-wax-845 Collonite skal rekke til 10-15 påføringen på felger. Fusso skal rekke til 10-15 ganger påføring på hel bil. Skal jo påføres ekstremt tynt. Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Dærsken, det må jeg ha, påføres den kun for hånd med pad, ikke sant? Og en fluffy klut til å dra det av? Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Men, kan jeg ikke bruke Fusso på felgene også, hvis det er så bra? Quote
Megaoctane Posted April 10, 2016 Posted April 10, 2016 Ja. Påføres med pad. Nei ikke bruk Fusso på felger. Det finnes egne voks for felger, men et av de billigste og beste er nok Collonite 845. Denne ble opprinnelig laget og brukes i industrien. Den tåler høy varme uten å miste sine egenskaper. Felger som leveres fra Mercedes fabrikken er også smurt inn med Collonite. Sent from my iPhone 6S Plus using Tapatalk Quote
Eirik Tømmerås Posted April 10, 2016 Posted April 10, 2016 Der har godbilen din fått egen tråd. Gratulerer! Quote
gr8pics Posted April 10, 2016 Author Posted April 10, 2016 Der har godbilen din fått egen tråd. Gratulerer! Hehe, takk! Quote
gr8pics Posted April 17, 2016 Author Posted April 17, 2016 Ja. Påføres med pad. Nei ikke bruk Fusso på felger. Det finnes egne voks for felger, men et av de billigste og beste er nok Collonite 845. Denne ble opprinnelig laget og brukes i industrien. Den tåler høy varme uten å miste sine egenskaper. Felger som leveres fra Mercedes fabrikken er også smurt inn med Collonite. Sent from my iPhone 6S Plus using Tapatalk Da fikk jeg kjøpt begge deler i Lier på lørdag, og rakk en runde med Fusso før regnet kom, så bra ut idag etter at vannet hadde fordampet, har det noen ekstra effekt om jeg tar en runde til neste helg igjen, eller er det bare bortkastet tid og voks? Quote
Megaoctane Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Skal ikke være nødvendig med en runde til. Det bør holde fint. Du vil merke det når du kjører "våt" bil, hvor bra vannet preller av. Quote
gr8pics Posted April 18, 2016 Author Posted April 18, 2016 Gikk greit å spyle av møkka etter regnvåt vei idag, selv etter det hadde tørket, men Fusso på frontruta, er IKKE så smart Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Megaoctane Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Hehe. Må spyle på sterk såpe for å få det vekk. Surfex HD i sterk oppløsning? 1:5? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 18, 2016 Posted April 18, 2016 Clay tar det sikkert. Jeg kjøpte clay for å fjerne en mislykket rain-x påføring, men det ble slitt bort før jeg rakk clay Quote
gr8pics Posted April 18, 2016 Author Posted April 18, 2016 Ja, hvis rainx er som det alltid har vært, så er det jo et mareritt når det begynner å forsvinne.... Quote
gr8pics Posted May 13, 2016 Author Posted May 13, 2016 Ja. Påføres med pad. Nei ikke bruk Fusso på felger. Det finnes egne voks for felger, men et av de billigste og beste er nok Collonite 845. Denne ble opprinnelig laget og brukes i industrien. Den tåler høy varme uten å miste sine egenskaper. Felger som leveres fra Mercedes fabrikken er også smurt inn med Collonite. Sent from my iPhone 6S Plus using Tapatalk Vet du om dette også gjelder org felger kjøpt av MB i etterkant, eller kun de som sitter på bilen når den leveres ny? Har fått en ny sport pakke her, som skal settes på idag, lurte på om jeg skal dra på noe Collonite først, eller om det allerede er lagt på noe? Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Del en sitron i to, å poler ruta med den, så blir det bra Quote
gr8pics Posted May 13, 2016 Author Posted May 13, 2016 Hva med banan? Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Søk litt på rensing av ruter med sitron. Sitron er ganske sterke saker og løssner skit på rutene ganske så bra. Avslutter du dette med Nylonvask, har du dem reneste rutene i gata Quote
gr8pics Posted May 13, 2016 Author Posted May 13, 2016 Hehe, skikkelige husmor råd her Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts