MBW210 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Hei. Har nettopp kjøpt meg en avantgarde. Men skulle gjerne hatt den lavere. Hvor har har folket kjøpt senkesett? Og hvordan justerer man bak på nevåreguleringa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Kjør litt før du bestemmer deg. En avantgarde er i utgangspunktet ganske lav, Så se hvordan det fungerer der du ferdes før du tar de store innkjøp. Noe kan man senke på puter med mindre det er 1'er puter på den. Dersom du bestemmer deg for senking, hold deg til de anerkjente merker som H&R eller Eibach med Tüv-papirer. Senking av nivåmat, står det en masse om her inne. Ta et søk. Ta også en nøye kontroll av der framfjæra sitter oppe. Denne innfestningen er ofte rustangrepet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Den bilen på bildene er alt for høy bak til å være Avantgarde - på tide å sjekke nivåreguleringen litt, om alt er på stell der. Høyden foran ser helt passe ut til Avantgarde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Kjør litt før du bestemmer deg. En avantgarde er i utgangspunktet ganske lav, Så se hvordan det fungerer der du ferdes før du tar de store innkjøp. Noe kan man senke på puter med mindre det er 1'er puter på den. Dersom du bestemmer deg for senking, hold deg til de anerkjente merker som H&R eller Eibach med Tüv-papirer. Senking av nivåmat, står det en masse om her inne. Ta et søk. Ta også en nøye kontroll av der framfjæra sitter oppe. Denne innfestningen er ofte rustangrepet Har ingen problem med å senke den enda mere der jeg ferdes. Er det lett å se om putene er merket eller må man ha ut fjærene? Di fleste senkesettene jeg finner er ikke til stasjonsvogn eller med nivåregulering, men gjør det noe? For søke litt senere på det emnet. Denne er veldig fin for rust, så for krysse fingrene at jeg ikke finner noe farlig oppi der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Det er 1-5 knupper på kanten av puta. Det er mulig å se det med ei lykt når man ser oppi der. Sikker på at det finnes bilder her, om man søker Velkommen som 210-konvertitt. I utgangspunktet er fjærer for nivå litt mykere enn uten, så du bør finne til nivå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Den bilen på bildene er alt for høy bak til å være Avantgarde - på tide å sjekke nivåreguleringen litt, om alt er på stell der. Høyden foran ser helt passe ut til Avantgarde. Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Det er 1-5 knupper på kanten av puta. Det er mulig å se det med ei lykt når man ser oppi der. Sikker på at det finnes bilder her, om man søker Velkommen som 210-konvertitt. I utgangspunktet er fjærer for nivå litt mykere enn uten, så du bør finne til nivå. For sjekke når jeg setter på sommerhjula da. Er ikke så lett å finne, men for leite litt til. Visst ikke for jeg kjøpe til uten og satse på det går greit for en periode til jeg finner. Takker. Fornøyd med bilen, bortsett fra høyden spes bak og jeg synes den er litt for myk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy. Da er det nok på tide å sjekke noen justering, for den er alt for høy bak i forhold til hvordan den skal være originalt, ja.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 5, 2016 Share Posted April 5, 2016 Her ser du ei treerpute bak på en 210, så veit du hva du skal se etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 nå føler jeg meg veldig gammel,men....... er det litt lite gummi på dekkene??? Bak er den høy så juster litt på stagget,men fra fanger foran og kanaler er den ganske ok,men fra dekk til skjerm foran er det noe som ikke stemmer. Jeg er for lite gummi,men ikke der det blir rart på oversiden av dekket. Senker du skjermen ned på dekket blir den veldig lav i fronten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut.. Det er ikke mye for smått som skal til. 124 og noen 210 har "hakket mindre" dimensjon, og bruker man det, ser det gjerne litt smått ut. Størrelsen på putene ser man slik Tommern beskriver. Jeg mener det er 1-5 foran (1-4 på 124), og 1-3 bak. Bak er det antakelig nok å justere ned nivåreguleringa litt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut.. Det er ikke mye for smått som skal til. 124 og noen 210 har "hakket mindre" dimensjon, og bruker man det, ser det gjerne litt smått ut. Størrelsen på putene ser man slik Tommern beskriver. Jeg mener det er 1-5 foran (1-4 på 124), og 1-3 bak. Bak er det antakelig nok å justere ned nivåreguleringa litt. Hvor ligger den justeringa henne da? Kikka litt under der her om dagen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut.. Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy. Da er det nok på tide å sjekke noen justering, for den er alt for høy bak i forhold til hvordan den skal være originalt, ja.. Hvordan justerer jeg dette da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 10, 2016 Author Share Posted April 10, 2016 Her ser du ei treerpute bak på en 210, så veit du hva du skal se etter Kjører 5'r pute foran tror jeg det var og fikk ikke sett noen tagger bak. Men er sikkert di største bak også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete. 205/50-17 er litt i minste laget, men ikke noen kjempeforskjell. Om bilen er vinglete med den dimensjonen er det enten crappy dekk, helt feil hjulstilling eller så har du kjøpt deg helt feil type bil om du vil den skal kjøre som en go-kart.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MBW210 Posted April 11, 2016 Author Share Posted April 11, 2016 Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete. 205/50-17 er litt i minste laget, men ikke noen kjempeforskjell. Om bilen er vinglete med den dimensjonen er det enten crappy dekk, helt feil hjulstilling eller så har du kjøpt deg helt feil type bil om du vil den skal kjøre som en go-kart.. Satse på at det er crappy dekk. Må ha nye til vinteren igjen. Co-kart for man kjøre om sommeren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas94 Posted April 13, 2016 Share Posted April 13, 2016 http://no.mbspecialist.com/mercedes_webcatalog/210237_1997-1999/32/32-250/2023200258B/ Vil tro det er en slik man må se etter der bak:) Edit: Fant denne tråden: http://mbentusiastklubb.no/smf/index.php?topic=5800.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.