Jump to content

W210 senk


MBW210

Recommended Posts

Kjør litt før du bestemmer deg. En avantgarde er i utgangspunktet ganske lav, Så se hvordan det fungerer der du ferdes før du tar de store innkjøp. Noe kan man senke på puter med mindre det er 1'er puter på den.

Dersom du bestemmer deg for senking, hold deg til de anerkjente merker som H&R eller Eibach med Tüv-papirer.

Senking av nivåmat, står det en masse om her inne. Ta et søk.

Ta også en nøye kontroll av der framfjæra sitter oppe. Denne innfestningen er ofte rustangrepet

Link to comment
Share on other sites

Den bilen på bildene er alt for høy bak til å være Avantgarde - på tide å sjekke nivåreguleringen litt, om alt er på stell der. Høyden foran ser helt passe ut til Avantgarde.

 

Link to comment
Share on other sites

Kjør litt før du bestemmer deg. En avantgarde er i utgangspunktet ganske lav, Så se hvordan det fungerer der du ferdes før du tar de store innkjøp. Noe kan man senke på puter med mindre det er 1'er puter på den.

Dersom du bestemmer deg for senking, hold deg til de anerkjente merker som H&R eller Eibach med Tüv-papirer.

Senking av nivåmat, står det en masse om her inne. Ta et søk.

Ta også en nøye kontroll av der framfjæra sitter oppe. Denne innfestningen er ofte rustangrepet

 

 

Har ingen problem med å senke den enda mere der jeg ferdes.  Er det lett å se om putene er merket eller må man ha ut fjærene?

Di fleste senkesettene jeg finner er ikke til stasjonsvogn eller med nivåregulering, men gjør det noe?

For søke litt senere på det emnet.

Denne er veldig fin for rust, så for krysse fingrene at jeg ikke finner noe farlig oppi der

 

Link to comment
Share on other sites

Det er 1-5 knupper på kanten av puta. Det er mulig å se det med ei lykt når man ser oppi der. Sikker på at det finnes bilder her, om man søker

Velkommen som 210-konvertitt.  :lol:

 

I utgangspunktet er fjærer for nivå litt mykere enn uten, så du bør finne til nivå.

Link to comment
Share on other sites

Den bilen på bildene er alt for høy bak til å være Avantgarde - på tide å sjekke nivåreguleringen litt, om alt er på stell der. Høyden foran ser helt passe ut til Avantgarde.

 

Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy.

Link to comment
Share on other sites

Det er 1-5 knupper på kanten av puta. Det er mulig å se det med ei lykt når man ser oppi der. Sikker på at det finnes bilder her, om man søker

Velkommen som 210-konvertitt.  :lol:

 

I utgangspunktet er fjærer for nivå litt mykere enn uten, så du bør finne til nivå.

 

 

For sjekke når jeg setter på sommerhjula da.

Er ikke så lett å finne, men for leite litt til. Visst ikke for jeg kjøpe til uten og satse på det går greit for en periode til jeg finner.

Takker.

Fornøyd med bilen, bortsett fra høyden spes bak og jeg synes den er litt for myk

 

Link to comment
Share on other sites

 

Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy.

 

Da er det nok på tide å sjekke noen justering, for den er alt for høy bak i forhold til hvordan den skal være originalt, ja..

 

Link to comment
Share on other sites

nå føler jeg meg veldig gammel,men....... er det litt lite gummi på dekkene???

Bak er den høy så juster litt på stagget,men fra fanger foran og kanaler er den ganske ok,men fra dekk til skjerm foran er det noe som ikke stemmer.

 

Jeg er for lite gummi,men ikke der det blir rart på oversiden av dekket.

Senker du skjermen ned på dekket blir den veldig lav i fronten.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut..

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut..

 

Det er ikke mye for smått som skal til. 124 og noen 210 har "hakket mindre" dimensjon, og bruker man det, ser det gjerne litt smått ut.

 

Størrelsen på putene ser man slik Tommern beskriver. Jeg mener det er 1-5 foran (1-4 på 124), og 1-3 bak.

 

Bak er det antakelig nok å justere ned nivåreguleringa litt.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut..

 

Det er ikke mye for smått som skal til. 124 og noen 210 har "hakket mindre" dimensjon, og bruker man det, ser det gjerne litt smått ut.

 

Størrelsen på putene ser man slik Tommern beskriver. Jeg mener det er 1-5 foran (1-4 på 124), og 1-3 bak.

 

Bak er det antakelig nok å justere ned nivåreguleringa litt.

 

Hvor ligger den justeringa henne da?

Kikka litt under der her om dagen.

Link to comment
Share on other sites

Har lagt merke til at det veldig ofte på 210 blir montert på dekk i litt for liten dimensjon, altså 195/65-15 der det skal være 205/65-15, 205/55-16 der det skal være 215/55-16 og 225/45-17 der det skal være 235/45-17. Da blir det seende litt rart ut..

 

 

Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete.

Link to comment
Share on other sites

 

Blei bytta gasskuler og det blei sjekka eller fylt på veske 03.09.15. Og det ser tørt og fint ut. Den er ikke steinhard eller altfor myk bak. Men altfor høy.

 

Da er det nok på tide å sjekke noen justering, for den er alt for høy bak i forhold til hvordan den skal være originalt, ja..

 

Hvordan justerer jeg dette da?

Link to comment
Share on other sites

 

Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete.

 

205/50-17 er litt i minste laget, men ikke noen kjempeforskjell. Om bilen er vinglete med den dimensjonen er det enten crappy dekk, helt feil hjulstilling eller så har du kjøpt deg helt feil type bil om du vil den skal kjøre som en go-kart.. ;)

 

Link to comment
Share on other sites

 

Tror jeg kjører 205/50-17 på vinterhjula. Nesten så det er for mye gummi. Blir så vinglete.

 

205/50-17 er litt i minste laget, men ikke noen kjempeforskjell. Om bilen er vinglete med den dimensjonen er det enten crappy dekk, helt feil hjulstilling eller så har du kjøpt deg helt feil type bil om du vil den skal kjøre som en go-kart.. ;)

 

Satse på at det er crappy dekk. Må ha nye til vinteren igjen.

Co-kart for man kjøre om sommeren

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...