Olaf Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 Jeg har fått tak i en mørk blå rollo, men jeg mangler følgende monteringsdeler til min '85 230TE: Takfester på begge sider for lastenett, 2 stk. Så vidt jeg vet er det to forskjellige størrelser, jeg behøver de små. Festebeslag bak på seteryggen, 2 stk. Plastdeksel i blått under vinduet på innsiden av bakluka, med utsparring for festekrokene til rolloen. Jeg har evt. et beige deksel for rollo å bytte med. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Atmobil Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 Jeg var å henta tak i en rollo som står i en 230TE hos Trondheim Bildemontering men jeg tok ikke med de festene i taket desverre. Jeg kan se om de er der enda hvis jeg får mulighet til å dra innom der en dag. Quote
Henning Bruun Posted April 5, 2016 Posted April 5, 2016 jeg så det var en på facebook som hadde blå rollo. syver hadde sett annonsen på finn.no, hør med han. Quote
Olaf Posted April 5, 2016 Author Posted April 5, 2016 Takker for responsen! (er ikke på trynebok jeg, vet du... ) Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Dan Posted April 6, 2016 Posted April 6, 2016 Hei Olaf. Du kan selv skjære ut utsparingene til feste av rolloen i baklukedekslet. Men du trenger de plastrammene da, de klipses bare innpå hullet. Jeg lurer på om jeg har et par i creme liggende et sted. Og du kan også bruke takfestene fra en s124. De er riktignok litt annerledes (ikke så dype i bakdelen som går inn i hullene i taket), men de skal kunne brukes og de er fremfor alt mye lettere å få tak i. Jeg har et fabrikknytt takfeste til s123 liggende, men det er til serie 1 tror jeg. Det har delenr. A1238682814, og det nummeret stemmer ikke overens med de jeg har i min bil i alle fall. Mvh Dan Quote
Olaf Posted April 6, 2016 Author Posted April 6, 2016 Hei Dan. Jeg så på de neste sidene i manualen om ettermontering av rollo hvordan man skal skjære ut hull. Det sto nevnt at på noen plastlister er det market et perforert område på baksiden som man kan trykke eller skjære ut. http://www.mercedesclubs.de/books/werkstatthandbuecher/W123-Band7/files/assets/basic-html/index.html#238 Jeg har en list i chreme, kompl. med krokfester, så jeg kan evt. få tak i blå vinylspray og bruke plastrammene fra den listen. Fint tips om W124-deler. Jeg har ikke forsøkt å få kjøpt delene hos en forhandler, det kan godt hende at de fortsatt er tilgjengelige for W123. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Dan Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Hei. Ja, det er vel pappen på baksiden som er perforert mener jeg. Nei, mesteparten av disse rollo-delene har ikke vært tilgjengelige hos MB så lenge jeg har hatt w123 i alle fall. Man får fortsatt plasthakene som sitter på selve rolloen, men kun i svart. Mvh Dan Quote
Dan Posted April 7, 2016 Posted April 7, 2016 Jeg tok noen bilder av installering av rollo i min bil. Hvis det kan være av noe hjelp, så finner du dem på denne siden (og noen på neste side): http://s22.photobucket.com/user/DNachtnebel/library/?sort=3&page=14 Mvh Dan Quote
Olaf Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Fine bilder, Dan, det må være deilig å ha et så fint og rent interiør! Jeg fant noen monteringssett på nett, priser fra £ 40,- til US $279.-! Kommer innom deg imorgen. Med vennlig hilsen, Olaf Quote
Recommended Posts