Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har ikke alle biler i dag lyktespyler som standard? Jeg har S211 facelift Avantgarde, men ingen knapp ved siden av lysbryteren, og ingenting skjer når jeg bruker vindusspylern, er det levert biler uten dette altså?

Så er det contoursetet, det virker ikke, sjekket sikring 13 i bagasjen, den er ok, men det skal være en annen sikringsboks forran batteriet også? der var det ikke noe...

Tips?

Ja, også lurte jeg på skifte av pærer i baklysene, må jeg skru ut hele lampa for å gjøre dette? Fant ikke noen inspeksjonluke for det bak trekket.

Posted
Har ikke alle biler i dag lyktespyler som standard? Jeg har S211 facelift Avantgarde, men ingen knapp ved siden av lysbryteren, og ingenting skjer når jeg bruker vindusspylern, er det levert biler uten dette altså?

Så lenge du har Xenon så har du lyktespyler. Den aktiveres automatisk når du har brukt vindusspyleren 15-20 ganger(husker ikke helt nøyaktig) "Tellingen" resettes naturligvis hver gang du stopper bilen...

Posted

Jøss, litt av en finesse, holder det med et lett trykk på spyleren for at den skal registreres som en gang, eller må den holdes lenger inne så viskeren går 5 ganger?

Posted

Ja,nye biler uten lyktespyler. Heldigvis ,de har LED lys.  Bare spyler er jo bare " tull". Spyl frontrute uten og bruke pusser. Ja,bare tull. 😉

Posted

Da fant jeg ut at jeg hadde *puh* 5 kommer på hvert 5 trykk, MEN, den på venstre siden kommer ikke ut, egen underspylingsfunksjon?  :x

Noen vanlige årsaket til dette, evt easy fix?

• 5 years later...
Posted

På vår bil fungerer den venstre, men ikke den høyre lyktespyleren ved trykk på knappen.

Den kommer ikke engang ut av fangeren.

Hva kan årakene være, og hvor bør jeg begynne å feilsøke?

• Er det individuelle sikringer på disse?
  • Kan det være en feilkilde, eller en på at den ikke kommer ut, og en på at den ikke spyler?
  • Hva pleier å være problemet når slikt skjer?