ProblemDanneren Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 Hei! Skal ut med instrupentpanel for skifte av speedometer. Har problemer med å få instrumentpanelet lirket ut. Har laget meg noen kroker av sveisetråd som funker ok, men panelet sitter tilnermet kom fast. Får det noen mm ut med solid kamp. Har forsøkt å spraye litt uten at det hjelper. Sitter det i i speedometer vaier? Noen som har hatt slike problemer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted April 4, 2016 Share Posted April 4, 2016 det kan sitte godt fast. Det er ingen poeng i å spraye noe inni der..det hjelper ikke.du må rikke det fram og tilbake...trekk med litt større kraft venstre side..høyre side osv. Det henger sånn sett i speedometer vaier ja..men skal være mulig å få det ut av "setet" sitt uten å gjøre noe. For å trekke det lenger ut..så er det en ide å løsne speedometer vaier nede ved gulver..der hvor gulvet går opp mot torpedoveggen. Anbefaler deg å bruke riktig verktøy..MB kroker" så det kalles...disse er mer solide..og gir ikke etter. Du må også være forsiktig at du har krokene inni der dem SKAL være...du må ikke dra i den ytre ramma på speedometeret..da knekker glasse..du må få di inn langt nok..sånn at du kan hykke tak i støpen på bakre del av speedometer ramma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProblemDanneren Posted May 15, 2016 Author Share Posted May 15, 2016 Takk for hjelp. Fikk ut speedometeret med å løsne vaieren. Fikk smurt opp km teller delen og dette fungerte fint en stund før det på nytt igjen begynte å bli dårlig. Har nå i et par uker lett på ebay, men finner ingen speedometer som passer. Noen som har kontakter for hvor man kan få tak i dette uten å betale taksten for hele bilen? mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 alle huggerene i norge???? båstad bil?????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RuneA Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 http://www.norskspeedometerservice.no/ Jeg brukte disse med godt hell på defekt kilometerteller i min V116. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 Hva slags bil har du? Ligger masse på finn. Jeg overhalte ett instrument på kongsvinger, men tar relativt dyrt i forhold til å kjøre ett brukt til ok pris Sent fra min D5803 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FredrikE300D Posted May 15, 2016 Share Posted May 15, 2016 Speedometerklokker får du jo hivd etter deg overalt. Bare husk at klokka må passe differensial du har. Sånn med tanke på utveksling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts