gr8pics Posted April 3, 2016 Posted April 3, 2016 Før jeg hentet min nye S211 hadde jeg planer om å sette in en Pioneer med DAB og appradio, samt sub, men da jeg fikk bilen, ble jeg overrasket over hvor bra trøkk det var i den Audio 20 som satt i, det ser jo hundre ganger bedre ut med orginal enhet, enn å putte inn noe annet med plastramme rundt dessuten synes jeg Audio 20 estetisk er den peneste spilleren, som følger de naturlige linjene i dashen ellers. Nå er det slik at min bil er en gammel taxi, og det ligger ledninger strukket ut i handskerommet, som jeg regner med er til takstameter ol.l en antenne plugg der også så jeg, iaf noe koax lignende plugg. Jeg tenkte da benytte strømforsyningen derifra til å koble til en DAB adapter som denne http://bilstereosenteret.no/products/tiny-c5 Den har også BT og kan streame musikk fra Spotify ol.l og da har man plutselig alt man trenger, med unntak av navigasjon, men det har jeg på iphonen. Samt en FM antenne konverter til DAB, slik at jeg kan bruke eksisterende takantenne for å slippe de grufulle glassantennene, deretter feste radio kontrollen på et egnet sted på dashen nær hanskerommet, slik at minst mulig ledninger synes. http://bilradiospes.no/m/shop/?produkt=15357&katid=452&id= Ka dokk tru? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Hvorfor ikke gå for MediaDAB som monteres helt skjult? Informasjonen får du opp i bilens display og DAB styres av knappene på rattet Quote
Thomas Madsen Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Hvorfor ikke gå for MediaDAB som monteres helt skjult? Informasjonen får du opp i bilens display og DAB styres av knappene på rattet Og hva med oss som faktisk bruker CD skifteren ?? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Hvorfor ikke gå for MediaDAB som monteres helt skjult? Informasjonen får du opp i bilens display og DAB styres av knappene på rattet Og hva med oss som faktisk bruker CD skifteren ?? Hva er problemet da? MediaDAB bruker en ledig FM-frekvens! Quote
Thomas Madsen Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Hvorfor ikke gå for MediaDAB som monteres helt skjult? Informasjonen får du opp i bilens display og DAB styres av knappene på rattet Og hva med oss som faktisk bruker CD skifteren ?? Hva er problemet da? MediaDAB bruker en ledig FM-frekvens! Da må du vise meg en utgave du kan få opp i display og som er helt skjult. Eneste jeg har funnet av denne typen er typisk Tiny Dab osv som du har et eget display på. Eneste jeg har funnet som fungerer med ratt osv og som er helt skjult er den du kobler inn på cd skifteren og da mister cd skifter. Quote
Eirik Tømmerås Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 https://www.radiobutikken.no/mediadab-integrert-dab-for-eksisterende-bilstereo Har denne i E´n og har funket topp nå i 3 år Quote
gr8pics Posted April 4, 2016 Author Posted April 4, 2016 Eirik, hvordan søker og velger man kanaler, med vanlig søkefunksjons knapper? Hvordan installeres og monteres denne på en Audio 20? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Eirik, hvordan søker og velger man kanaler, med vanlig søkefunksjons knapper? Hvordan installeres og monteres denne på en Audio 20? Søker automatisk. Kanalene velger du med knappene på rattet. Installasjonen jeg gjorde var med loddebolt og koblingsskjema, men det er vel antagelig kommet plug and play nå. De ventet hvertfall på en sånn løsning da jeg kjøpte. Quote
Thomas Madsen Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Eirik, hvordan søker og velger man kanaler, med vanlig søkefunksjons knapper? Hvordan installeres og monteres denne på en Audio 20? Søker automatisk. Kanalene velger du med knappene på rattet. Installasjonen jeg gjorde var med loddebolt og koblingsskjema, men det er vel antagelig kommet plug and play nå. De ventet hvertfall på en sånn løsning da jeg kjøpte. Det sto vel at man skulle bruke splittere osv ja... Quote
Recommended Posts