gr8pics Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Dere kjenner det sikkert igjen, rusten som begynner å "renne" ned fra undersiden av håndtaket/skiltlysramma, er det mulig å bli kvitt eller få bremset utviklingen av det med prikk bort el.l midler for fjerning av flyverust? Evt, hva er beste løsning for å stoppe/fjerne rusten her, uten altfor mye jobb? Quote
Eirik Tømmerås Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Jeg kjenner meg ikke igjen i det og har S211 -04 mod. Hvor mener du rust"vannet" kommer fra? Quote
gr8pics Posted April 2, 2016 Author Posted April 2, 2016 Der håndtaket er festet til bakluka, den delen hvor også skiltlysene sitter Quote
Eirik Tømmerås Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Nytt for meg og jeg har nå min på 5. året... Hvis det er bak lakkerte flater så er Owatrol et godt tips, den olja er penetrerende og trenger igjennom rusta inn til friskt stål og legger en hinne over sånn at rusten stoppes Quote
gr8pics Posted April 2, 2016 Author Posted April 2, 2016 Owatrol er en klassikker, men er den virkelig så effektiv at den stopper? Bremser vel bare prosessen litt? Skal ta bilde i morgen, så du ser hva jeg mener... Quote
Eirik Tømmerås Posted April 2, 2016 Posted April 2, 2016 Brodern er brøytebilsjåfør og de bruker Owatrol på plogene før de settes bort for sesongen og han har kun gode ord å si om det. Onkelen min som har vært MB-mann siden 1968, og skrur mesteparten selv, sverger og til Owatrol. Jeg har foreløpig ikke brukt den olja, men skal behandle bl.a 9 MB-dører innvendig i sommer. Men det er klart at Owatrol er en olje og tåler neppe hard belastning av f.eks vær eller sprut. Men innvendig i karosseri må den være ypperlig. Quote
FrodeS Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Hvis målet er å unngå (overflate)rust på en plog over sommeren, så kan man vel dynke plogen i hva som helst? Quote
Eirik Tømmerås Posted May 10, 2016 Posted May 10, 2016 Ser det kommer dårlig frem at, de maler over Owatrolen. Quote
aweibell Posted May 13, 2016 Posted May 13, 2016 Rettedal bilkontroll.no har eit rustmiddel som dei hevdar er ekstremt bra. Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk Quote
KennethJ Posted May 16, 2016 Posted May 16, 2016 De greiene fra Rettedal skal visst være bra saker ja, uten at jeg vet mer om det.. Quote
Recommended Posts