Guest 1049 Posted December 22, 2006 Posted December 22, 2006 Hallo. Har akkurat fått min første W126 i hus, og har begynt å tenke på hva slags felger jeg skal ha på den. Ikke for stort, ca. 17" tenker jeg blir fint på "Silkesvarten", og trenger hjelp til følgende spørsmål: - Mener å huske å ha lest om at en eller annen her på forumet klarte å finne nye Lorinser RS90 på lageret hos en eller annen forhandler, og fikk kjøpt dem billig. Er det mulig å gjøre slike varp, eller var dette noe slikt som egentlig ikke skjer? - Husker altså hvordan RS90 ser ut. Men det er også en annen type Lorinserfelger som ble mye brukt på W126 på slutten av 80-tallet som var fin å se på, hadde liksom firkantede små hull hele veien rundt kanten og med stort, tett senter. Hva het de? Er det i det hele tatt mulig å finne en oversikt over de "klassiske" Lorinser-hjulene noe sted på nettet, alt jeg finner er de moderne felgene deres, og det blir jo noe helt annet. - Hadde også sansen for MAE på 80-tallet, den klassiske typen (tror ikke MAE har laget noe annet enn dette designet). Mener å huske fra den gang at dette merket var helt ekstremt dyrt. Er noe slikt i det hele tatt mulig å få tak i brukt? Noen som vet om noe? - Jeg har egentlig kastet et sett RS1 i 18" som jeg hadde liggende igjen etter den gamle S210en min, men jeg kan få gravd dem frem igjen. Har spacerne som satt på dem på 210en. Vil de passe på W126en (en 1984 280SE)? Blir ikke tidsriktig, men kan kanskje gå an frem til jeg finner "the holy grail"...? MVH Tore
Alexander Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Men det er også en annen type Lorinserfelger som ble mye brukt på W126 på slutten av 80-tallet som var fin å se på, hadde liksom firkantede små hull hele veien rundt kanten og med stort, tett senter. Du tenker på de som ligner orginale 15-hullsfelger, men som har en brei og fin kant? Aner ikke hva de heter, men det er utrolig fine felger i 16" på gamle MBer. En jeg kjenner har noen liggende, men han vil ikke selge de.
CHARLIE Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Men det er også en annen type Lorinserfelger som ble mye brukt på W126 på slutten av 80-tallet som var fin å se på, hadde liksom firkantede små hull hele veien rundt kanten og med stort, tett senter. Du tenker på de som ligner orginale 15-hullsfelger, men som har en brei og fin kant? Aner ikke hva de heter, men det er utrolig fine felger i 16" på gamle MBer. En jeg kjenner har noen liggende, men han vil ikke selge de. Jeg mener at det er en tidlig Lorinser felg du tenker på. Er utrolig fine til både W116 og W126 De ser slik ut, bare de har en bred kant på bakfelgene;
Olav Posted December 23, 2006 Posted December 23, 2006 Det var jeg som kjøpte RS-90 til SEC-en min. Gjenfunnet på lageret hos Autogrip. De du tenker på vet jeg ikke betegnelsen på, i brosjyren jeg har fra 1987 står de bare oppført som Lorinser Light Alloy wheel. Levert både i vanlig sølv, og med polert kant. 8x16 for 550 Deutsche Mark i 1987. Klikk på bildet for stor versjon.
Guest 1049 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 I serien "vi lar ingen ting være uprøvd" ringte jeg i dag til Autogrip selv, selv om jeg ikke helt husket om det var der du hadde vært heldig. Kan jo hende det ligger et sett 16" type "LO" i ett eller annet hjørne hos en eller annen forhandler også, tenkte jeg. Det gjorde det selvsagt ikke. Men jeg traff i det minste på en særdeles hyggelig kar som virkelig kunne disse sakene, Bakken het han, og han kunne bekrefte at det jeg leter etter heter Lorinser LO, at jeg trenger 8x16 med innpress 11 eller 22 foran, og 9x16 med innpress 10 bak. Heller ikke han kunne huske å ha vært borti noen slike til salgs i moderne tid, så det blir vel til at jeg - i hvertfall foreløpig - må besøke ham frempå her og få tak i passende spacere og bolter slik at jeg kan bruke de 18" RS1 som jeg har liggende fra min siste S210 på bilen frem til det "løsner" med hensyn til LO´ene. Har forøvrig funnet en SEC til salgs i Fredrikstad med et sett slike felger og sendt en SMS til selger dersom han kunne tenke seg å selge dem separat, men har som forventet ikke hørt noe fra ham. Litt i drøyeste laget å kjøpe en SEC til 90.000 kroner for å få kloa i dem også, når jeg ikke kan forvente å få på langt nær den prisen for resten av bilen når jeg skal selge den videre... PS: Bakken på Autogrip fortalte at han har kjøpt opp restlageret av Lorinser RS1-felger i 18" og 19", og at han har igjen ca. 50 stykk av dem som han selger til hyggelige priser. Jeg har altså et sett allerede, men dette kan kanskje noen andre av dere ha interesse av... MVH Tore
Thomas Madsen Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Fikk du med deg hva "hyggelig" pris var sånn ca ??
Guest 1049 Posted January 4, 2007 Posted January 4, 2007 Fikk du med deg hva "hyggelig" pris var sånn ca ?? Tror han nevnte et sted rundt 10.000 for 18-tommerne, vet ikke om det var med eller uten moms, men uansett er vel ikke det så ille for flunkende nye felger. Hva disse kostet da de kom på markedet aner jeg ikke, men jeg vet at RS-90´ene i 17" som jeg hadde på min gamle 300 CE coupe hadde kostet nesten 5.500 kroner per stykk nye på begynnelsen av 90-tallet. Det koster å være kar, men det er liksom ikke noe interessant alternativ å være pingle heller... MVH Tore
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now