Crosscab Posted April 1, 2016 Posted April 1, 2016 Jeg prøver å finne informasjon om Mercedes godkjenner 2g polar diesel til bruk i sine motorer. Fant en artikkel i VG, http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bilhold/ikke-alle-kan-bruke-den-nye-og-miljoevennlige-billig-dieselen/a/23559496/ med litt varierende informasjon og ingenting fra Merceds. På Eco-1 sine sider er det kun positive meldinger, naturlig nok. Noen som har sett dokumentasjon i ene eller andre retningen? Quote
FrodeS Posted April 15, 2016 Posted April 15, 2016 Tror nok dessverre ikke du skal forvente at Mercedes-Benz går ut og sier "dette går bra". Da tar de også ansvaret om det ikke går bra. Quote
E_S Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Er det snakk om en eldre motor uten partikkelfilter hadde jeg ikke hatt den minste betenkelighet. Trolig ikke med partikkelfilter heller. Selve motoren er det ingen fare med, men sjekk litt rundt partikkelfiltergreiene om du har det. Quote
erik e Posted April 16, 2016 Posted April 16, 2016 Enig. Har lest litt om dette på Alfa Romeo forum , virker som de som har teste at det virker bra. Tror ikke dieselen har riktig " Din" merking.???? Jeg vil ikke prøve på konas 250. Når den bruker ca. 0,6 på mila og prisen er under 10,- kr literen tør jeg ikke gamble med det. Quote
Recommended Posts