Jump to content

Er ikke S211 facelift 07 galvanisert???

gr8pics

Recommended Posts

Fikk gått igjen min nyinnkjøpte bil her nå, begynte nesten å grine, mer rust og bobler rundt om en min gamle 210 fra 96, erre mulig?

Jeg sjekket ikke noe særlig etter rust, da en på Mercedes fortalte meg at facelift er galvanisert, og at det finnes omtrent ikke rust på disse, normalt ville jeg gått over alle dører og kanter, men ikke denne gangen, føler meg skikkelig lurt

Bobler i begge hjulbuer bak, rust flekk i knekk på dørkarm bak der nedre hjørne av bakdør går igjen, bobler på nedre kant av bakluke. Bilen er veldig pen ellers, what to do, beholde den, og bruke penger på å fikse det, eller kvitte meg med den fortest mulig igjen?

Ta en tur til Mercedes og be de sjekke den ut og se hva som kan tas på garanti og hva som ikke kan tas.

Menigmann har vel inntrykk av at Mercedes er en bombesikker bil, noe som blir motbevist gang etter gang når brukere her på forumet kjøper mer enn 8 år gamle biler.

Skal du ha Mercedes så kjøp en maks 4-5 år gammel bil som har gått under 70.000km.

det vil koste mer, men eventuell dårlig behandling fra tidligere eier er mulig å redde inn ved pen behandling av bilen - noe jeg får inntrykk av at du er opptatt av  :D

Personlig ville jeg solgt den, og kjøpt en dyrere bil. Ja avdrag og renter er kanskje 1000-1500kr mer i mnd, men prisen på ro i hjerte og sinn er ganske mye verdt det også.

Alt som er laget av stål ruster! Galvaniseringen på et bilkarosseri er ikke særlig tykk sammenlignet med f.eks rekkverstål som kun ruster når galvaniseringen blir slipt bort av brøytebilene.

Hvis det er noen "trøst" så er det rustet hull ved falsen nede i førerdøra på min 2004 S211 som det og sies skal være galvanisert. Men bak innerksjermene er det friskt stål som ikke er rustbehandlet annet enn en tynn galvanisering, og der tenker jeg å sprøyte med Owatrol. Dørene innvendig skal og få seg en omgang Owatrol.

Ja, føler meg som en kløne når jeg ikke åpnet dørene å sjekket, men jeg tror jeg beholder den, ga 70 000, og selv om jeg bruker 20 000 på å fikse den opp, har jeg fortsatt en pen og god bil til en billig penge med riktig farge og interiør, skal ta noen bilder å legge ut en dag :)

Menigmann har vel inntrykk av at Mercedes er en bombesikker bil, noe som blir motbevist gang etter gang når brukere her på forumet kjøper mer enn 8 år gamle biler.

Nååå... Jeg kjøpte meg en 27 å gammel 190E med 270.000 km på telleren for 4000,- Den fikk seg en real omgang maskinpolering, litt lakkstift, ny kobling, speedometerwire, batteri, ryggelysbryter og nye oljer og fitrer rundt om. 

Dette er nok det beste bilkjøpet jeg har gjort noen gang, uansett prisklasse :D

er gode stoff som eg har brukt på min egen bil.

Er vist galvanisert. men  tynt lag.

MEN det er fleire steder rundt dører og slikt som fremdeles er rustfrin utan lakk på, som er kommet i løpet av

året.(Skal tas i sommer) Så om det ikkje var galvanisert så hadde vel det vore rust der og ganske raskt i salt norge.

Hehe, vet ikke, fikk den for en uke siden, fikk forrige eier på tlf isted, han hadde levert den til forhandler som innbytte der jeg kjøpte den.

Han hadde hatt den et par mndr, og kunne ikke si at noe var galt, han hadde også byttet belger bak, demper og fjær forran, så bortsett fra rusten så tror jeg at slipper unna de store spøkelsene, den er superstrøken inni, omtrent ikke riper eller merker i dash og interiør, skal bare vaske taket litt og bytte girolje.