gr8pics Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Føler meg dum når jeg stiller dette spørsmålet, men kappes den ved vindu og sparkles, eller? Den er jo sammenhengene rundt over taket? Oppdaget rust i hjulbuen, og jeg som trodde disse galva bilene ikke rustet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Vet ikke spesifikt på 211, men svaret vil gi seg sjøl når man står med den nye i handa, om du skjønner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Så den kappes mao et sted v vinduet? Erfaringsmessig, hva koster ca en slik job ink lakkering og montering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Ved rust i hjulbuen er det vanlig å bytte bare hjulbuen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Hva kan det koste? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Har ikke peiling. Jeg har gjort en sånn jobb selv på en 1985 modell, ikke MB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EirikL Posted April 1, 2016 Share Posted April 1, 2016 Jeg skiftet en hjulbue på min s210 i fjord. Kostet 700kr eller deromkring hos Klokkerholm. Regn med 15-20k for arbeid inkl lakkering. Det er jobben som koster her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Jeg skiftet en hjulbue på min s210 i fjord. Kostet 700kr eller deromkring hos Klokkerholm. Regn med 15-20k for arbeid inkl lakkering. Det er jobben som koster her. Hvordan fikk du handlet av Klokkerholm, Danmark? Ser ut som distributør? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Mener Veng er forhandler av Klokkerholm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Takker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marevan Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Er det så mye rust at det ikke holder med puss, behandling og lakk? Sent from my SM-G920F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 26, 2016 Author Share Posted April 26, 2016 Kan sikkert holde det noenlunde i sjakk om jeg pusser og pensler med Owatrol et par ganger i året, men det hadde vært digg og bare fått ordnet det en gang for alle, når det ikke er noe rust andre steder, men kanskje det bare er jeg som er over snittet pirkete Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Hvis det ikke er hull så er det jo bare å sandblåse og grunne med epoxygrunning og få det lakket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 hele bakskjermen er punktet på, å disse punktene er bl.a. bak lista til vinduet. Det blir å noen rene plateskjøter som sveises kant i kant å sparkles ut. Men er det rust i buen så byttes bare den. er det rust bak fanger så hadde jeg byttet kun det som er rustette. I noen tilfeller så lønner det seg å kjøpe hele delen å så kappe ut deler å bruke de å lappe med. Da har du profiler, hull osv. Da kan en i noen tilfeller spare seg for en lakkering. Deler som ikke synes kan en da gjøre noe enkelt, f.eks en kan male på epoxygrunning og lakk, evt. gjøre dette selv da det ikke synes da deler er montert igjen. På finn er det firmaer som selger rustdeler. Jeg fikk kanaler til halve prisen av de de skulle ha over disk hos bilpleien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 5, 2017 Author Share Posted April 5, 2017 Vurderer å ta tak i hjulbuene bak nå, og få byttet de, gjøre det så enkelt som mulig, få noen til å sveise på nye, sparkle skjøten og flekke opp til falsen på skjermen, om lakkjobben ikke blir 100% strøken, så synes jeg det allikvel ser bedre ut en brune kanter. Noen tips her, evt noen som kunne tenke seg å ta sveisejobben, om jeg blir med som håndtlanger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Nå vet ikke jeg hvor ille disse buene dine er men hva med å sandblåse og tinne de? Ofte får man trøbbel i sveiseområdet når slike deler byttes... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 Ja, kommer man til bunns med alt da? Hva med innsidene/baksiden? Har begynt å spise seg litt inn på metallet, og ned til gropa ved dørkarmen, mente jeg tok noen bilder av det ifjor, men kan ta noen nye... Hvem kunne gjort en sånn jobb da evt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 må nesten høre litt rundt da. mye forarbeid/grovklargjøring kan du evnt gjøre selv mtp rustfjerning. Ikke all verden med karosserisjapper som utfører tinning lenger men er da bare å ta en ringerunde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 Ja, ellers har jeg erfaring med at alle karosseri verksteder kvier seg og nesten nekter å ta slike jobber, selv om jeg sier at det ikke spiller noen rolle med garanti Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Alle som har jobbet mer enn bittelitt med rust skjønner hvorfor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 Hehe, ja nemlig, back to square one Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 oppsøk amcarmiljøer. de har ofte kjennskap til folk som jobber på gamlemetoden og som er villige til å ta slikt arbeid. Skal du bytte buer / skjerm kan du høre med han her: http://bilrustsveis.no/ Har benyttet meg av han noen ganger selv. Ånerud Lakk på kongsvinger tinner vet jeg, men hva de tar for noe slikt har jeg ikke peiling på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 6, 2017 Author Share Posted April 6, 2017 Takker!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gr8pics Posted April 8, 2017 Author Share Posted April 8, 2017 oppsøk amcarmiljøer. de har ofte kjennskap til folk som jobber på gamlemetoden og som er villige til å ta slikt arbeid. Skal du bytte buer / skjerm kan du høre med han her: http://bilrustsveis.no/ Har benyttet meg av han noen ganger selv. Ånerud Lakk på kongsvinger tinner vet jeg, men hva de tar for noe slikt har jeg ikke peiling på. Ringte han på Brandval, han hadde vist gitt seg, får høre med Ånerud da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts