Jump to content

Bytte av bakskjerm S211 07


gr8pics

Recommended Posts

Føler meg dum når jeg stiller dette spørsmålet, men kappes den ved vindu og sparkles, eller? Den er jo sammenhengene rundt over taket?

Oppdaget rust i hjulbuen, og jeg som trodde disse galva bilene ikke rustet  :x

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg skiftet en hjulbue på min s210 i fjord. Kostet 700kr eller deromkring hos Klokkerholm.

Regn med 15-20k for arbeid inkl lakkering.

Det er jobben som koster her.

 

Hvordan fikk du handlet av Klokkerholm, Danmark? Ser ut som distributør?

Link to comment
Share on other sites

Kan sikkert holde det noenlunde i sjakk om jeg pusser og pensler med Owatrol et par ganger i året, men det hadde vært digg og bare fått ordnet det en gang for alle, når det ikke er noe rust andre steder, men kanskje det bare er jeg som er over snittet pirkete

Link to comment
Share on other sites

hele bakskjermen er punktet på, å disse punktene er bl.a. bak lista til vinduet. Det blir å noen rene plateskjøter som sveises kant i kant å sparkles ut.

Men er det rust i buen så byttes bare den. er det rust bak fanger så hadde jeg byttet kun det som er rustette.

I noen tilfeller så lønner det seg å kjøpe hele delen å så kappe ut deler å bruke de å lappe med. Da har du profiler, hull osv.

Da kan en i noen tilfeller spare seg for en lakkering. Deler som ikke synes kan en da gjøre noe enkelt, f.eks en kan male på epoxygrunning og lakk, evt. gjøre dette selv da det ikke synes da deler er montert igjen.

 

På finn er det firmaer som selger rustdeler.

Jeg fikk kanaler til halve prisen av de de skulle ha over disk hos bilpleien.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Vurderer å ta tak i hjulbuene bak nå, og få byttet de, gjøre det så enkelt som mulig, få noen til å sveise på nye, sparkle skjøten og flekke opp til falsen på skjermen, om lakkjobben ikke blir 100% strøken, så synes jeg det allikvel ser bedre ut en brune kanter.

Noen tips her, evt noen som kunne tenke seg å ta sveisejobben, om jeg blir med som håndtlanger?

Link to comment
Share on other sites

Ja, kommer man til bunns med alt da? Hva med innsidene/baksiden?

Har begynt å spise seg litt inn på metallet, og ned til gropa ved dørkarmen, mente jeg tok noen bilder av det ifjor, men kan ta noen nye...

Hvem kunne gjort en sånn jobb da evt? :)

Link to comment
Share on other sites

må nesten høre litt rundt da. mye forarbeid/grovklargjøring kan du evnt gjøre selv mtp rustfjerning.

Ikke all verden med karosserisjapper som utfører tinning lenger men er da bare å ta en ringerunde.

Link to comment
Share on other sites

oppsøk amcarmiljøer. de har ofte kjennskap til folk som jobber på gamlemetoden og som er villige til å ta slikt arbeid.

Skal du bytte buer / skjerm kan du høre med han her: http://bilrustsveis.no/

Har benyttet meg av han noen ganger selv.

Ånerud Lakk på kongsvinger tinner vet jeg, men hva de tar for noe slikt har jeg ikke peiling på.

Link to comment
Share on other sites

oppsøk amcarmiljøer. de har ofte kjennskap til folk som jobber på gamlemetoden og som er villige til å ta slikt arbeid.

Skal du bytte buer / skjerm kan du høre med han her: http://bilrustsveis.no/

Har benyttet meg av han noen ganger selv.

Ånerud Lakk på kongsvinger tinner vet jeg, men hva de tar for noe slikt har jeg ikke peiling på.

 

 

Ringte han på Brandval, han hadde vist gitt seg, får høre med Ånerud da...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...