Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal det alltid foregå med plastdekselet på, eller kan man ta det av og spyle med god avstand? Erfaringer, eller fyfy advarsler for hva man evt bør holde seg unna her?

Posted

Tok motorvask med dekslene av på min 320CDI i fjor sommer. Ble veldig rent og pent og ingen problemer. Var bilverkstedet som gjorde det så vet ikke hva de gjorde annet enn at det var rent etterpå.

 

 

Posted

Er bare å vaske i vei. Men du behøver ikke å spyle direkte på elektriske koblinger, slik som på dysene. Er egentlig mindre farlig å vaske motoren til cdi enn på eldre biler med elektronikk da elektronikken til cdi ligger utenfor motorommet :D

Posted

det stemmer ikke helt.er nok av elektronikk I selve motorrommet.

men det som skal sies er at du BØØØØØØR ha tilgang på trykk luft for å blåse bort vann fra kontakter og sånn etterpå

Det er sånn vi gjorde det hos BOS...når vi hadde jobber som der enten kunden ville ha "motorvask" eller lignende.

 

spyl heller aldri direkte og over lengre tid direkte på el komponenter og kontakter.

Posted

det stemmer ikke helt.er nok av elektronikk I selve motorrommet.

men det som skal sies er at du BØØØØØØR ha tilgang på trykk luft for å blåse bort vann fra kontakter og sånn etterpå

Det er sånn vi gjorde det hos BOS...når vi hadde jobber som der enten kunden ville ha "motorvask" eller lignende.

 

spyl heller aldri direkte og over lengre tid direkte på el komponenter og kontakter.

Begrepet elektronikk begynner å ta helt av. En elektrisk dings behøver ikke å ha elektronikk i seg. f.eks så består en dyse av en elektrisk coil som jo bare er en spole med en tynn kobber leder, det samme med mange/de fleste sensorer. Jeg kan ikke komme på at det er noe elektronikk i motorommet på min cdi, men i 190E´n min er det elektronikk i bl.a tenningsmodulen og ABS som står i motorommet.

Elektronikk = transistorer, motstander, ic-kretser m.v

Blir helt overgitt når jeg leser at en bil har elektroniske vinduer eller elektronisk setejustering! Det er da vitterlig elektriske motorer det er snakk om...

Posted

Hehe, folk forveksler vel ordet elektronik og elektrisk, kan det være fordi det er strøm på begge?  :lol:

Vasket motor som jeg alltid har gjort, med høytrykspylern 5cm fra, rolig frem og tilbake... neida.

Alt funket, vasket med kald motor, startet opp, har kjørt 6 mil etter det, alt ok :)

Posted

Hehe, folk forveksler vel ordet elektronik og elektrisk, kan det være fordi det er strøm på begge?  :lol:

Vasket motor som jeg alltid har gjort, med høytrykspylern 5cm fra, rolig frem og tilbake... neida.

Alt funket, vasket med kald motor, startet opp, har kjørt 6 mil etter det, alt ok :)

Eller er det for at elektronikk høres kulere ut? :lol:
  • 1 month later...
Posted

Har alltid tatt motorvaskene mine med alt av deksler og plast av..

Kaldt motor..

Duvelig med avfetting (avfettingen tørker/fordamper inn om motoren er varm!), så et lag med skom.. fram med pensel eller lignende og arbeid avfettingen og skummet godt inn i møkka....

Spyl av med høyttrykk, husk god avstand og aldri spyl på samme stedet over tid.. Gjenta om nødvendig! :)

 

På bensinbiler kan det være nødvendig og ta av tennplugghettene pga fukt etterpå..

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...