Jump to content

Motorvask 220 CDI 2007


gr8pics

Recommended Posts

det stemmer ikke helt.er nok av elektronikk I selve motorrommet.

men det som skal sies er at du BØØØØØØR ha tilgang på trykk luft for å blåse bort vann fra kontakter og sånn etterpå

Det er sånn vi gjorde det hos BOS...når vi hadde jobber som der enten kunden ville ha "motorvask" eller lignende.

 

spyl heller aldri direkte og over lengre tid direkte på el komponenter og kontakter.

Link to comment
Share on other sites

det stemmer ikke helt.er nok av elektronikk I selve motorrommet.

men det som skal sies er at du BØØØØØØR ha tilgang på trykk luft for å blåse bort vann fra kontakter og sånn etterpå

Det er sånn vi gjorde det hos BOS...når vi hadde jobber som der enten kunden ville ha "motorvask" eller lignende.

 

spyl heller aldri direkte og over lengre tid direkte på el komponenter og kontakter.

Begrepet elektronikk begynner å ta helt av. En elektrisk dings behøver ikke å ha elektronikk i seg. f.eks så består en dyse av en elektrisk coil som jo bare er en spole med en tynn kobber leder, det samme med mange/de fleste sensorer. Jeg kan ikke komme på at det er noe elektronikk i motorommet på min cdi, men i 190E´n min er det elektronikk i bl.a tenningsmodulen og ABS som står i motorommet.

Elektronikk = transistorer, motstander, ic-kretser m.v

Blir helt overgitt når jeg leser at en bil har elektroniske vinduer eller elektronisk setejustering! Det er da vitterlig elektriske motorer det er snakk om...

Link to comment
Share on other sites

Hehe, folk forveksler vel ordet elektronik og elektrisk, kan det være fordi det er strøm på begge?  :lol:

Vasket motor som jeg alltid har gjort, med høytrykspylern 5cm fra, rolig frem og tilbake... neida.

Alt funket, vasket med kald motor, startet opp, har kjørt 6 mil etter det, alt ok :)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, folk forveksler vel ordet elektronik og elektrisk, kan det være fordi det er strøm på begge?  :lol:

Vasket motor som jeg alltid har gjort, med høytrykspylern 5cm fra, rolig frem og tilbake... neida.

Alt funket, vasket med kald motor, startet opp, har kjørt 6 mil etter det, alt ok :)

Eller er det for at elektronikk høres kulere ut? :lol:
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har alltid tatt motorvaskene mine med alt av deksler og plast av..

Kaldt motor..

Duvelig med avfetting (avfettingen tørker/fordamper inn om motoren er varm!), så et lag med skom.. fram med pensel eller lignende og arbeid avfettingen og skummet godt inn i møkka....

Spyl av med høyttrykk, husk god avstand og aldri spyl på samme stedet over tid.. Gjenta om nødvendig! :)

 

På bensinbiler kan det være nødvendig og ta av tennplugghettene pga fukt etterpå..

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...