w116 Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Setter pris på tips og råd; I det siste har jeg merket at bilen trekker dårlig, mangler kraft. Kan ikke kjenne at turboen slår inn. Når jeg starter og kjører går den normalt et par km, så virker det som om turboen slutter å virke.. Lite kraft og dårlig akselerasjon. Hvis jeg stopper bilen og slår av motoren en stund kommer den igjen.. Før den gir seg. Km.stand er nå 200000. Ingen ulyder i motoren. Girer vanlig, men girer ned litt tregt.antageligvis pga lite kraft mot girkasse? Ingen røyk eller annet åpenbart. Noen erfaringer? Elektronisk? Mvh Kai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Kåre Isdal Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 sjekk luftmengde måler. den kan tulle litt. fleire eg kjenner har bytta turbo, men luftmengde måleren var feilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w116 Posted March 31, 2016 Author Share Posted March 31, 2016 Takk for tipset ; har faktisk akkurat byttet den, og problemet startet vel faktisk etter det.. Jeg skal sjekke. Takk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 det finnes ikke luftmengdemåler på 220cdi..det er luftmassemåler du kan forøvrig ha ganske mange feil som gjør at du ikke får ladetrykk du kan ha både elektrisk og mekanisk feil. du må få tatt en diagnose..ellers er det som nåla i høystakken. men mest sannsynlig har du en feilkode som sier ladetrykk underskredet..eller noe i den duren...og da kan du utføre styrt feilsøking på DEN feilen...noe som kan lede deg i rett retning... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w116 Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 OK, luftmassemåler;) Tok en diagnose for et par uker siden, da var ikke turboen et problem. Heller at den gikk bittelitt ujevnt på tomgang. Fikk feil på luftmassemåleren:) Byttet den, og som Hr. Isdal skrev i sitt innlegg så kan den påvirke turboen. Og det var etter at jeg byttet MAF'n at turboproblemet oppsto. Så jeg tenker det kanskje har en sammenheng. Har for øvrig fått tips om at det også kan ha sammenheng med en ventil i innsuget til turbo eller luftlekkasje. Som du sier er det mye som kan gå galt, så jeg tar en ny diagnose. Men jeg lærer mye av å feilsøke manuelt også da. Så lengde det er moro... kan veldig fort bli lei, så jeg sjekker diagnose. Takker for innspill. Kai Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.