Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.

Har en 211 med forskjellige dekk dimensjoner på for og bak dekk. 245/40 foran og 265/35-18 bak. Tror ikke jeg ønsker så breie dekk og lurer på om noen vet hvilke dekk dim som kan passe greit på disse felgene?

Mener det er 8" foran og 9" bak

211_felger.jpg.08e5219d52d96b6ac885070f38732932.jpg

Posted

Hei

Ser ut som om du har de originale sport felgene og helt riktig dekkdimensjon også. Jeg har veldig god erfaring med den kombinasjonen, fantastiske kjøreegenskaper, og god komfort med airmatic.(synes jeg), veldig stiv med sportline understell, da. 

Det går kanskje an å finne litt smalere dekk, men hva ønsker du å oppnå ?

Skal du ha noe behageligere og/eller billigere anbefaler jeg 17 eller 16 toms felger, og da slites ikke dekkene så raskt heller.

Uansett gjelder det å holde seg unna billigdekkene som kan ødelegge mye !

Posted

Hei Arne.

Ja tror det er noe originale 211 felger. Har også airmatic på min. Men kanskje 225 foran og 245 bak hadde holdt? Så lurer vel litt på om det vil gå greit på 8 & 9"" felger?

Airmatic ❤️

Posted

Gi de felgene til meg:) Du kan få et sett som passer til 17toms i bytte.

Seriøst: kjøp gode dekk fra kjent merke. Det kjennes ut som bilen er ødelagt om man har feil dekk. Min personlige favoritt er stort sett Michelin, men det er sikkert andre som passer også.

Posted

Marevan, tror ikke du skjønte hva jeg lurte på. Har ingen planer om billig dekk. Men om det er mulig å gå ned litt på bredden på for og bakdekk med de felgene jeg har og som er 8 og 9" breie?

Dekk valget tror jeg blir Nokian Hakka Black

Posted

Hadde slike felger med samme dimensjon på min S211 m airmatic. Nå ble bilen solgt i vinter, men min plan var å montere 235/40 på felgene foran og beholde 265/35 bak. Dette for å minske tendens til sporing. Det vil også gi gi lik rulleomkrets på framaksel og bakaksel.

Nokian er gode dekk og min personlige favoritt.