Jump to content

Problemer med Nivå regulering.


Guest Dan-n.aasum

Recommended Posts

Guest Dan-n.aasum

Hei, Min trofaste S211 fikk opp feil melding for 14 dager siden ca, visit workshop og bilde av bilen med pil opp, startet og stoppet bilen, alt i orden.

Kjørte en tur Ca 12 mil, da fikk æ opp Stopp, ride too low... Starta og stoppa bilen 3 ganger, før kompressoren klarte og løfte bilen opp.

 

Men siden det har den ikke klart og løfte bilen, sjekket kompressor i går den går, men syns det va "lite" futt i den, klarte lett og plokkere den med en finger, noen som kan komme med en pekepinne på kor æ burde feilsøke? Og hva som må sjekkes?

Link to comment
Share on other sites

Høres ut som det kan være flere ting, men om ikke kompressoren lager ordentlig trykk, må den overhales. Tar du den til merkeverksted, vil de prøve å selge deg en ny kompressor til et lass med penger, men så lenge den går som den skal, kan den enkelt overhales med en ny stempelring.

 

Kit med ny stempelring og alt du trenger for å bytte får du for noen vekslepenger herfra: http://bagpipingandy.com/ . Ikke bry deg om den litt merkelige adressen, dette er en mekanisk ingeniør, som ble lei av at verkstedene pusher komplett pumpe når det bare er en stempelring som er gåen. Det blir som å måtte kjøpe nytt dekk + ny felg om ventilen er dårlig.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Dan-n.aasum

Høres ut som det kan være flere ting, men om ikke kompressoren lager ordentlig trykk, må den overhales. Tar du den til merkeverksted, vil de prøve å selge deg en ny kompressor til et lass med penger, men så lenge den går som den skal, kan den enkelt overhales med en ny stempelring.

 

Va noe slikt æ klarte og lese meg til, synes bare det va rart det kom helt ut av det blå, sjekket nivå sensor i går, og belger.

 

Som sagt var ingen problem og plokkere trykket på kompressoren...

Har bare veldig lite peiling på kompressor...

Link to comment
Share on other sites

Trenger ikke peiling for å bytte den stempelringen. To bolter løsnes, så deler du kompressoren forsiktig. Av med gammel ring, på med ny, prøv om det hjelper. Det er en såpass rimelig og enkel fiks, at det er egentlig like greit å begynne der. Særlig når du har merket deg at det er dårlig trykk. Prøvetrykket på disse er 14 bar, noe som jo er ganske vesentlig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...