alexskaar Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 Hei, ser på ein 1988 mod 300ce no, men der er motoren byttet til ein nyere M104.980 fra ein 91 mod Kordan blir dette med EU? Evt mulig å få godkjent uten papir? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 de bør ikke merke dette på eu hvis de ikke kjenner til MB, er jo 6syl i begge. Du kan få det godkjent å du trenger dok på motoren,men sjekker du det å den er kjøpt lovlig å det ikke finnes papirer på den så få med i kontrakten at det følger med en m104 motor. Skal den eu-godkjennes om en lang stund så kan det stå at motoren sitter i,men skal den godkjennes snart lønner det seg at det står at motoren følger med. Søker du ombygging så kan det hende du må vise bilen først for chassikontroll,men sitter motoren der så kan du jo si den er prøvemontert for å se om det lett lar seg gjøre å montere den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alexskaar Posted March 28, 2016 Author Share Posted March 28, 2016 Takk for svar den skal på EU i høst, motoren har stått i siden 2008. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted March 28, 2016 Share Posted March 28, 2016 om du hadde 12v orginalt så tror jeg bilen med nymotoren vil kreve større bremser/tilsvarende m104 motorene og større Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Bilen vil ikke kreve dette,men BT vil forlange dette ved en godkjenning. Forskjellen på bremseeffekten er ikke så stor så det er en nødvendighet for å bruke bilen i det daglige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Har du drukket firkanbrusen nå ? Du og jeg skjønner at en bil ikke krever bremser... men jeg kunne ha formulert meg bedre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Det var mest for at en 300ce har bremser nok til en m104 motor også, selv om produsenten har gitt modellen med slik motor en skive på hele 11mm større diameter(5.5mm i radius). Dette er så lite at du sliter med å se det,men er jo målbart. Om BT henger seg opp i dette er jeg faktisk usikker på. Det er jo mulig de godkjenner med org.bremser, noe jeg tror de vil gjøre. Med ny bremseveske og noen bra klosser har du jo bedre bremseeffekt med 284mm skiver enn med 295mm skiver med dårlige klosser. Dette vet BT hvis de vil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alelys Posted March 30, 2016 Share Posted March 30, 2016 Det var ikke store forskjellen på skivene nei Men har en org. 300ce 12V 4 stemplet caliper? Det har min 300e24 sedan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 300-12 har samme caliperene som bl.a. 2.5-16 så det er et stempel. Det vet ikke BT ; ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 alexskaar sjekk denne pdf'en så kan du vurdere selv og vil du spørre BT om råd kan dette være et greit utgangspunkt http://www.w124performance.com/images/W124_brakes/124_brakes.pdf EDIT M104.98x motoren kommer sannsynligvis fra en 300-24 bil -> regn med bremsene her er svært like (eller identiske) med E320 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen F.J Posted March 31, 2016 Share Posted March 31, 2016 Følger denne. Har selv 88mod, 300 12v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted April 15, 2016 Share Posted April 15, 2016 alexskaar sjekk denne pdf'en så kan du vurdere selv og vil du spørre BT om råd kan dette være et greit utgangspunkt http://www.w124performance.com/images/W124_brakes/124_brakes.pdf EDIT M104.98x motoren kommer sannsynligvis fra en 300-24 bil -> regn med bremsene her er svært like (eller identiske) med E320 Svært like, men OBS, ikke identiske. Ikkno passer om hverandre. 300E-24 har 295/22 mm skiver, mens 320 har 294/25. Det er også annet offset på skivene, og forskjellig tykkelse på klossene. Jeg har 320-bremser på min TDT. Monterte det vel mest fordi jeg fikk tak i det ganske rimelig, så det kostet i grunn mindre for komplett sett med calippere, klosser og skiver brukt enn bare nye skiver og klosser som jeg uansett trengte. Dessverre visste jeg ikke om den forskjellen over da det skulle bestilles nytt igjen, så det ble egentlig ganske dyrt totalt sett. Merker overhode ingen forskjell i bremsekraft, men det kan vel muligens tenkes at de vil bli litt saktere varme ved banekjøring, og det er jo akkurat det jeg trenger med min gamle TDT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger. Only CE Posted August 29, 2016 Share Posted August 29, 2016 Til info så tror jeg at denne bilen er blitt min nå og sammen med motorbåter er understell byttet til tilhørende bremser gir og diff. Snakket med BT og de sa at så lenge dette karosseriet er levert med den motor trenger de bare en bekreftelse ifra BOS så er det ingen problem og få inn i vognkortet. Så det blir gjort før vinter parkering.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.