Jump to content

Få godkjent M104.980 i 300ce 1988mod


alexskaar

Recommended Posts

de bør ikke merke dette på eu hvis de ikke kjenner til MB, er jo 6syl i begge.

Du kan få det godkjent å du trenger dok på motoren,men sjekker du det å den er kjøpt lovlig å det ikke finnes papirer på den så få med i kontrakten at det følger med en m104 motor. Skal den eu-godkjennes  om en lang stund så kan det stå at motoren sitter i,men skal den godkjennes snart lønner det seg at det står at motoren følger med.

 

Søker du ombygging så kan det hende du må vise bilen først for chassikontroll,men sitter motoren der så kan du jo si den er prøvemontert for å se om det lett lar seg gjøre å montere den.

Link to comment
Share on other sites

Det var mest for at en 300ce har bremser nok til en m104 motor også, selv om produsenten har gitt modellen med slik motor en skive på hele 11mm større diameter(5.5mm i radius). Dette er så lite at du sliter med å se det,men er jo målbart.

Om BT henger seg opp i dette er jeg faktisk usikker på.

Det er jo mulig de godkjenner med org.bremser, noe jeg tror de vil gjøre.

 

Med ny bremseveske og noen bra klosser har du jo bedre bremseeffekt med 284mm skiver enn med 295mm skiver med dårlige klosser. Dette vet BT hvis de vil.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

alexskaar

sjekk denne pdf'en så kan du vurdere selv

og vil du spørre BT om råd kan dette være et greit utgangspunkt

 

http://www.w124performance.com/images/W124_brakes/124_brakes.pdf

 

EDIT  M104.98x motoren kommer sannsynligvis fra en 300-24 bil -> regn med bremsene her er svært like (eller identiske) med E320

 

Svært like, men OBS, ikke identiske. Ikkno passer om hverandre.

 

300E-24 har 295/22 mm skiver, mens 320 har 294/25. Det er også annet offset på skivene, og forskjellig tykkelse på klossene.

 

Jeg har 320-bremser på min TDT. Monterte det vel mest fordi jeg fikk tak i det ganske rimelig, så det kostet i grunn mindre for komplett sett med calippere, klosser og skiver brukt enn bare nye skiver og klosser som jeg uansett trengte. Dessverre visste jeg ikke om den forskjellen over da det skulle bestilles nytt igjen, så det ble egentlig ganske dyrt totalt sett.

 

Merker overhode ingen forskjell i bremsekraft, men det kan vel muligens tenkes at de vil bli litt saktere varme ved banekjøring, og det er jo akkurat det jeg trenger med min gamle TDT :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Til info så tror jeg at denne bilen er blitt min nå og sammen med motorbåter er understell byttet til tilhørende bremser gir og diff. Snakket med BT og de sa at så lenge dette karosseriet er levert med den motor trenger de bare en bekreftelse ifra BOS så er det ingen problem og få inn i vognkortet. Så det blir gjort før vinter parkering..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...