Rohana Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 Hei. Har en 220 CDI med en fæl turbo lyd. Lyden har vært der tidligere men nå har den blitt veldig høy. Bilen går som normalt, mister ikke motorkraft eller noe sånt. Er det slutten på denne turboen? Noen som har opplevd det samme? Legger ved en video. Quote
lowman Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 sjekk eksosmanifold pakningen du ...i fremkant mot register sia...du har mer eller mindre garantert eksos lekkasje der. :)da lager det sånn lyd...pga at det er tynn metall pakning.Da blir det sånn lyd.Det er omtrent det samme som når man tar sånn blad,og legger mellom tomlene..og blåser For øvrig er det ikke unormalt med slakk i turboen den veien som du sjekka slakk. Akslingen skal IKKE kunne trekkes inn og ut i turboen..Da er lagrene defekte.men slakk side veis er helt normalt..og du må for øvrig aldri gjøre den testen veldig hardt..for du kan ødelegge lagrene og tetningene inni turboen med å gjøre sånn..så alltid vær veldig forsiktig om du beveger skovlene sideveis for kontroll for slakk. Det som skjer med manifold pakningen er at boltene til manifolden løsner..og i verste fall så er det gjengene i toppen som har gitt etter. Quote
Rohana Posted March 25, 2016 Author Posted March 25, 2016 Takk for svar! Så du tror ikke det er turboen som begynner å ta kvelden ? Den satt veldig godt da jeg prøvde å dytte den inn og dra ut, rørte ikke på seg da. Bare sidelengs som på videoen. Og det var litt olje da jeg tok av slangen som gikk til luftfilteret.. Skal sjekke imorgen pakningen til eksosmanifolden som du sa. Mørkt ute nå så blir vanskelig. Men håper det er bare som du sier så slipper jeg å kjøpe ny turbo.. Quote
lowman Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 tror nesten jeg kan garantere deg at du ser eksos lekkasje i fremkant.Standard feil på denne motoren. men det er ikke "bare bare" å fikse den lekkasjen heller altså..så..men ja..billigere enn ny turbo :)men mye arbeid å fikse det viss du har maks uflaks med defekte gjenger i toppen. i så fall så anbefaler jeg Wurth sine løsgjenger som kalles for "Timesert"...dette leveres egentlig som ett sett..med gjenger...og verktøy.Det som er kult med disse type løsgjenger..er at selve løsgjengen er en hel innsats...solid gjengeinnsats...som gjør at du også kan bruke orginal bolt dimensjon etterpå. Quote
Rohana Posted March 25, 2016 Author Posted March 25, 2016 Skal ihvertfall få sjekket det imorgen for jeg kan ikke kjøre med bilen slik lenger. Bråker veldig og når jeg bremser med gir i nedover bakke så kan jeg høre den lyden som du hører på videoen godt hele bakken. Høres litt avansert ut, men kjenner noen mekanikere som kan sikkert hjelpe meg med det. Kommer tilbake imorgen med en oppdatering Quote
lowman Posted March 25, 2016 Posted March 25, 2016 ja du får iafall sjekke om det er lekkasje der..så gi en tilbakemelding på hva du finner Quote
Rohana Posted March 27, 2016 Author Posted March 27, 2016 Har vært regn her siste dagene så vanskelig å få gjort noe.. pluss garasjen er under oppusing. Satser på at det ikke regner imorgen så skal jeg få sjekket det. Men nå som jeg først er i gang.. Noen som vet hva slags felg størrelse jeg kan bruke på w210? er en 220cdi 2001 modell. passer f.eks. 235/35/R19 ??? Skal handle felger så fint å vite før gjør det Quote
Jonas94 Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Nygjerrig på hva som er årsaken, så *følger med* så jeg får vite hva det var:) Quote
lowman Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 ja eieren må bare få fingeren ut å åpne panseret og lyse ned mot manifolden...skulle nesten tro det var motoroverhaling som skulle gjøres :)hehehe Quote
Rohana Posted March 29, 2016 Author Posted March 29, 2016 Hei! En oppdatering etter at jeg sjekka bilen nå. Du hadde helt rett lowman, det er pakningen fra manifolden som lager den lyden. Starta bilen og prøvde å holde der det var masse møkk fra eksos og blei med en gang bedre! Skal dra nå bertel o steen og kjøpe en pakning og se om det holder. Oppdaterer igjen etter jeg har fått bytta pakningen. Quote
Rohana Posted March 29, 2016 Author Posted March 29, 2016 De hadde ikke pakning på lager her men bestilte så den får jeg imorgen. Oppdatering kommer imorgen etter at jeg bytter den Quote
Rohana Posted April 4, 2016 Author Posted April 4, 2016 Et par bilder fra jobben. Bilen er perfekt nå Igjen takk til Lowman Quote
lowman Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 konge med litt bilder og ja godt at det ordna seg...var ganske ferdig den pakninga der ja..og heftig lekkasje. Og bra du slapp noe knekte bolter i fremkant der Bare hyggelig forresten..og ekstra kult når det ble iorden Quote
Rohana Posted April 4, 2016 Author Posted April 4, 2016 Ja, glad det bare var pakninga og ikke de boltene. Rensa turboen i samme sleng når jeg demonterte den som du ser på bilde Hadde det ikke vært for deg så hadde nok bilen bare stått i garasjen Quote
lowman Posted April 4, 2016 Posted April 4, 2016 Ja, glad det bare var pakninga og ikke de boltene. Rensa turboen i samme sleng når jeg demonterte den som du ser på bilde Hadde det ikke vært for deg så hadde nok bilen bare stått i garasjen hehe ja jeg så det.Ser bra ut viss du sjekker turbo som han her ovenfor spør om....så er slakk opp og ned NORMALT....inn og ut er IKKE normalt. Og husk..VÆR forsiktig når man sjekker slakk i turbo..ikke være hardhendt.. Quote
Rohana Posted April 7, 2016 Author Posted April 7, 2016 Det er veldig lite slakk på sidene, men inn og ut rører den seg ingenting sjekka dette på videoen jeg har lagt ut også. Quote
Recommended Posts