_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Fant noe pågående rust når jeg satt inn bilen med wax i dag. Disse har kommet frem nå i vinter. Er det noe kulanse på dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 en måte å finne ut... reis til BOS... Jeg fikk dekket slike på min da 7 år gamle 211, men har hørt i senere tid at slike uten hull på ikke dekkes lenger(når det er hull kalles de steinsprut ) Reis til BOS å ta bilder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 23, 2016 Author Share Posted March 23, 2016 Dette skjedde utrolig fort, den var jo så fin i sommer. Ja, skal ta en tur å høre på BOS. Var bare litt interessant å høre om det var noe håp for å få dette dekket på forhånd for jeg dro ut. Og om det var flere med 204 som har opplevd det samme. Det er jo et godt stykke opp på dørbladene også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Rustgarantien (vel og merke slik den ble praktisert på 211 før facelift) var 8 år. Dette er sinkslipp, og kan dermed vris unna med at det ikke er rust. Hvordan søknaden skrives/gjøres vil nok ha mye å si for utfallet av den... Fullt servicehefte hos merkeverksted vil vel og være avgjørende faktor da bilen er utenfor lovpålagt garantitid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 23, 2016 Author Share Posted March 23, 2016 Jeg får høre hva dem sier. Om det er det ene eller det andre, så er det jo en skade som kommer innenfra og ut. Man ser jo tydelig forskjell på dette og steinsprut. For jeg har et par av dem også ser jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Ser ut som sinkslipp ja. På Møller ble det dekket innenfor reklamasjonstiden i alle fall, men tror det var vanskelig etter det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted April 1, 2016 Author Share Posted April 1, 2016 Bilen skal inn på kontroll, kommer tilbake med mer info når dette er utført. Dem gikk over lakken i dag, men må gå dypere til verks med instrumenter for å ta bilder og dokumentere for eventuelt garanti. Ser ut som zinkslipp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 27, 2016 Author Share Posted June 27, 2016 Får følge opp tråden. Bilen tilbake fra lakk. Siden garantien kun dekket utsatte flater, betalte vi for resten slik at vi fikk en farge rundt hele. Skal vannslipe og polere litt ekstra i dørkarmer pga maskerings merker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Bra det ordnet seg, greit å høre erfaring med garantisaker og verksteder. Mitt verksted klarte å fakturere meg for en garantisak da den var inne på service. Klaget på slark på ene siden av seterygg, de fant ikke noe og fakturerte meg. Det ordnet seg, men hadde aldri skjedd på Møller.. Sent fra min D5503 via Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grasto Posted August 7, 2016 Share Posted August 7, 2016 Flott å se at du tar vare på bilen din, Syver Nå fikk jeg lyst til å en gå en skikkelig inspeksjonsrunde på min også. Nylig kjøpt en S204 med samme farge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts