cityhopper Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 For noen uker siden ble det bytte av bil igjen. Jeg hadde da kjørt 07 S211 i omlag ett år, var egentlig veldig fornøyd med den - masse artig utstyr, god å kjøre - rett og slett en god bil. Men så etterhvert at vedlikeholdet på den ville begynne å koste sitt og det ble fristende med å finne seg noe litt nyere. Så, etter en del leting på nettet kom jeg over en S212 med riktig motor og som nylig hadde blitt satt ned i pris. Fikk etterhvert avtalt en levelig innbyttepris på min gamle bil så da ble det handel. Endte altså opp med en 2010 S212 E300CDI med ca 107 000 km på klokka. Bilen er ganske snaut utstyrt, likevel er mye av det jeg synes er viktig på plass: V6'er, originalt hengerfeste, Avantgarde, skinn og Command. Det jeg savner mest fra den forrige er Distronic, men slikt kan jo ettermonteres. Må jo også si at det er litt behagelig å slippe bekymre seg for Airmatic på en gammel S211 m 225 000 km på klokka, selv om det er fint å kjøre med. Synes også denne bilen har en veldig fin fargekombinasjon utvendig og innvendig. Så det var jo også medvirkende til at den ble valgt. Her er utstyrsliste, takk til MB JON for den: Paint code 1: 755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT Equipment: 254A LEATHER - BROWN Engine no.: 642850 40 968575 Transmission: 722902 02 736041 SA code 030 ELECTR. REGULATED DIESEL FUEL PUMP 050 AEJ 19/2 061 STEUERCODE FUER KRAFTSTOFFPUMPE 108 CONTROL CODE MARKETING 200A LEATHER 202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN 213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 229L GERMANY 230 PARKING GUIDANCE 236 DAY DRIVING LIGHT 254A LEATHER - BROWN 255B No code designation available 260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION 260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH 279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION 280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB 287 THROUGH-LOADING FEATURE 291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG) 294 KNEE AIRBAG 2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY 302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN 332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN 386 MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS) 401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL 427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED 428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED 474 DIESEL PARTICULATE FILTER 477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER 518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI) 527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION 550 TRAILER COUPLING 580 AIR CONDITIONER 600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT 608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) 619 CORNERING ILLUMINATION 622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC 677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION 690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE) 736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70) 755U TENORITE GRAY METALLIC PAINT 800 AEJ 09/1 875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM 915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY 954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES 967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2 A21 SHIFT BY WIRE A22 NEW CONVERTER GENERATION A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120 A35 SOFTWARE 1 A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA A41 SOFTWARE 2 A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3 B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL F212 MODEL SERIES 212 FS COMBI - VEHICLE G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02 GA AUTOMATIC TRANSMISSION HA REAR AXLE J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM L LEFT-HAND STEERING M013 ENGINE REDUCED PERFORMANCE M019 SERVICE REPOSITIONED M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER M642 V6 DIESEL ENGINE OM642 P35 LIGHT PACKAGE (FFO) R01 SUMMER TIRES R11 17" LIGHT ALLOY WHEEL 5 DBL-SPOKE DESIGN ALL-ROUND U01 REAR BELT STATUS INDICATION U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN V73 SPEED- + LOADINDEX 99Y XL VL FRONT AXLE HALF, LEFT VR FRONT AXLE HALF, RIGHT Har ikke så voldsomme planer for bilen, det er jo familiebefrakteren dette som brukes i det daglige. Men er på jakt etter originale 18" five spoke felger, dessuten må den vel få DAB+ etterhvert og kanskje Distronic+ med tiden. Kommer også til å sette den inn for Mercasol understellsbehandling nå etter påske, den har jo gått i Tyskland frem til nå så det er greit å skåne den for norsk saltlake. Er nå uansett deilig å kjøre, merkes også at det er en litt større bil enn S211 - særlig innvendig. Ser frem til å hekte på vogna og dra nedover Europa i sommer. Et par bilder fra dagen jeg henta den i Trøndelag: Ble en fin langtur hjemover: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Innvendig: Klar for påskefjellet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Gratulere med nydelig bil😃 Fantastisk flott fargekombinasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Gratulerer med en nydelig S212. Det blir nok mange fine turer i denne etterhvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petterw Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Veldig fin bil, likte fargene! Men, rattgir på en 2010 modell? Det har jeg ikke sett før.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Gratulerer med 212 bil cityhopper!!! Så jo knallbra ut. Kommer vel noe AMG styling på etter hvert da tenker jeg Stussa også litt på 2010 modell og rattgir? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 V6 diesel har alltid hatt rattgir på 212 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petterw Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 V6 diesel har alltid hatt rattgir på 212 Aha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 V6 diesel har alltid hatt rattgir på 212 Aha Bare de med strikk-motor som måtte vente til 2012 før det kom som standard da :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Gratulerer med flott bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 Mange takk, folkens! Kan trygt si at hele familien trives godt ombord i S212'en. Bra med plass i reservehjulsbrønnen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Gratulerer med 212 Den kledde brune skinnseter! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Mange takk, folkens! Kan trygt si at hele familien trives godt ombord i S212'en. Bra med plass i reservehjulsbrønnen... Det rommet kommer jeg til å savne på vår S212. Fikk mye snadder oppi der på S211'en Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Har de droppet dette rommet på S212 facelift? Det ligger vanligvis et reservehjul og jekk der men på langturer fylles det opp med regntøy og støvler og slikt som en håper ikke det blir bruk for. Ser jeg må få av plasten på listen der ja... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Adblue tanken ligger der på vår pga av vi har Bluetec utgave med euro 6 motor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Jeg hadde latt den folien bli på innstegschrommen så lenge som mulig jeg og Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Adblue tanken ligger der på vår pga av vi har Bluetec utgave med euro 6 motor. Ah, skjønner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 Jeg hadde latt den folien bli på innstegschrommen så lenge som mulig jeg og I prinsippet helt enig. Men ettersom den er slitt her og der tror jeg alt må av. Ser litt jalla ut nå. Får heller passe godt på ved inn- og utlasting! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikAak Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Gratulerer med flott bil ja! Må være en relativt sjelden motor her til lands? Har sett bare 212 300 hybrid ellers. Absolutt en motor jeg kunne ha tenkt meg selv. Får se om dukker opp noe lignende neste år når det nærmer seg bilbytte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Jeg hadde latt den folien bli på innstegschrommen så lenge som mulig jeg og Mine foreldre kjøpte en 92-modell W124 i 98, og denne hadde beskyttelsesplasten på alle fire terskellister fortsatt Skjønner ikke helt at folk klarer å kjøre rundt å spare på ting til neste eier personlig.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davor Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Jeg hadde disse foliene på min E300 hybrid som jeg brukte som taxi,tok dem av forrige uke etter 220000km da jeg solgte bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cityhopper Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Gratulerer med flott bil ja! Må være en relativt sjelden motor her til lands? Har sett bare 212 300 hybrid ellers. Absolutt en motor jeg kunne ha tenkt meg selv. Får se om dukker opp noe lignende neste år når det nærmer seg bilbytte Ja, tror ikke det ble solgt W/S 212 med typenr 220 (3.0 V6 cdi m 204 hk) gjennom det offisielle forhandlernettet. Denne versjonen ligger feks ikke inne i listene til forsikringsselskapet så de klødde seg litt i hodet. Men dette er bare antagelser, kanskje noen som bekrefte eller avkrefte? 250 cdi har jo akkurat samme effektuttak og er sikkert vel så kvikk som denne - men jeg er litt sær og synes sekssylindret motor er litt mer stas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Odin E Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Jeg hadde disse foliene på min E300 hybrid som jeg brukte som taxi,tok dem av forrige uke etter 220000km da jeg solgte bilen. Da er det moro å handle drosjekjørt bil I 211'n jeg har, var folien på bagasjeromslista inntakt etter 2 år og 230000km som taxi, foreldrene mine lot den være der. Den ble tatt av når jeg overtok bilen på ca. 358000km. Folien var da skikkelig stygg, men under var det forholdsvis greit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ErikAak Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Gratulerer med flott bil ja! Må være en relativt sjelden motor her til lands? Har sett bare 212 300 hybrid ellers. Absolutt en motor jeg kunne ha tenkt meg selv. Får se om dukker opp noe lignende neste år når det nærmer seg bilbytte Ja, tror ikke det ble solgt W/S 212 med typenr 220 (3.0 V6 cdi m 204 hk) gjennom det offisielle forhandlernettet. Denne versjonen ligger feks ikke inne i listene til forsikringsselskapet så de klødde seg litt i hodet. Men dette er bare antagelser, kanskje noen som bekrefte eller avkrefte? 250 cdi har jo akkurat samme effektuttak og er sikkert vel så kvikk som denne - men jeg er litt sær og synes sekssylindret motor er litt mer stas Ja, det er helt klart mer stas med en sekssylindret motor synes jeg, selv om de ikke nødvendigvis er raskere. Karakteren er en helt annen - og ikke minst lyden Dette er vel også kjent for BMW-entusiastene. Min bror jaktet spesielt etter 11-mod 525 d fremfor nyere nettopp pga de to ekstra sylindrene. Godt at noen enda er litt "sære"! Selv får jeg leve med, og neglisjere lyden fra, bilen min enn så lenge da jeg ellers er strålende fornøyd! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 23, 2016 Share Posted March 23, 2016 Jeg hadde latt den folien bli på innstegschrommen så lenge som mulig jeg og Mine foreldre kjøpte en 92-modell W124 i 98, og denne hadde beskyttelsesplasten på alle fire terskellister fortsatt Skjønner ikke helt at folk klarer å kjøre rundt å spare på ting til neste eier personlig.. Jeg er litt enig med deg, men litt moro for en selv å ta vare på det lenge. Det blir jo det samme som å sette på setetrekk. Man sparer setene til nestemann egentlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.