Oskar87 Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Hei! Skiftet nylig oljefilter. Tok da i samme slengen å tømte oljen da den har sirkulert i bilen i 2-3 år. Erstattet dette med ny olje og skiftet samt oljeplugg. Problemet var når jeg startet bilen begynte oljelampa å lyse... Har pågått i ca 1-2 uker. Kan dette rett og slett være sensoren som må "restartes"? Fant denne som visstnok skulle ta en "olje service reset": http://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-mb-2-feilkodeleser-mercedes-sprinter Noen som har erfaringer med disse eller vet om hva annet som kan være problemet? Quote
Eirik Tømmerås Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 Regner med at det er motorolje det er snakk om, men til HVILKEN BIL? Quote
lowman Posted March 19, 2016 Posted March 19, 2016 :lol: :lol: er ikke dettte typisk ett "dårlig" innlegg av en som "bare er inne for å "snoke" litt info,så vet ikke jeg. og nei..det er ikke meninga å være negativ Quote
Oskar87 Posted March 28, 2016 Author Posted March 28, 2016 Skjønner ikke helt hva du mener lavman, men regner med det er noe som ikke er relevant til mitt spørsmål så jeg lar være Det er en MB E-klasse 06mod. Oljelampa har skiftet mye frem og tilbake i det siste, dvs noen ganger lyser den ikke og andre ganger konstant. Quote
lowman Posted March 28, 2016 Posted March 28, 2016 Skjønner ikke helt hva du mener lavman, men regner med det er noe som ikke er relevant til mitt spørsmål så jeg lar være Det er en MB E-klasse 06mod. Oljelampa har skiftet mye frem og tilbake i det siste, dvs noen ganger lyser den ikke og andre ganger konstant. Det jeg mener er at dette var et typisk eksempel på en som ikke har nettvett..og ikke skriver ett skikkelig utfyllende spørsmål med info om bil når han er inne for å få ett svar på ett problem og der en mest sannsynlig(ikke sikkert)..men heller ikke får en oppdatering når "problemet" er reparert. men du fikk iafall skrevet etter hvert hva årsmodell og "type" bil det var..så nå gjenstår bare motortype Quote
Recommended Posts