Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Skiftet nylig oljefilter. Tok da i samme slengen å tømte oljen da den har sirkulert i bilen i 2-3 år. Erstattet dette med ny olje og skiftet samt oljeplugg. Problemet var når jeg startet bilen begynte oljelampa å lyse... Har pågått i ca 1-2 uker. Kan dette rett og slett være sensoren som må "restartes"?

Fant denne som visstnok skulle ta en "olje service reset": http://diagnosebutikken.no/produkt/icarsoft/icarsoft-mb-2-feilkodeleser-mercedes-sprinter

Noen som har erfaringer med disse eller vet om hva annet som kan være problemet?  :?

Posted

:lol: :lol: :lol: :lol:

er ikke dettte typisk ett "dårlig" innlegg av en som "bare er inne for å "snoke" litt info,så vet ikke jeg.

og nei..det er ikke meninga å være negativ :)

• 2 weeks later...
Posted

Skjønner ikke helt hva du mener lavman, men regner med det er noe som ikke er relevant til mitt spørsmål så jeg lar være :)

Det er en MB E-klasse 06mod. Oljelampa har skiftet mye frem og tilbake i det siste, dvs noen ganger lyser den ikke og andre ganger konstant.

Posted

Skjønner ikke helt hva du mener lavman, men regner med det er noe som ikke er relevant til mitt spørsmål så jeg lar være :)

Det er en MB E-klasse 06mod. Oljelampa har skiftet mye frem og tilbake i det siste, dvs noen ganger lyser den ikke og andre ganger konstant.

Det jeg mener er at dette var et typisk eksempel på en som ikke har nettvett..og ikke skriver ett skikkelig utfyllende spørsmål med info om bil når han er inne for å få ett svar på ett problem

og der en mest sannsynlig(ikke sikkert)..men  heller ikke får en oppdatering når "problemet" er reparert.

men du fikk iafall skrevet etter hvert hva årsmodell og "type" bil det var..så nå gjenstår bare motortype :)