Jump to content

Pærer 204 ryker stup i kvarten


_s_y_v_e_r_s_e_n_

Recommended Posts

Det ryker pærer stup i kvarten på en 204 vi har, og det begynner å bli litt irriterende. Er det noe feilsøkning en ukvalifisert mann kan gjøre, eller er det verksted neste? Fruen stikker bare innom BOS når hun kjører forbi og feilkodene kommer opp, men det har blitt litt vel mange pærebytte til at det bare går en pære en gang i blant. Det er en 2010 model

Link to comment
Share on other sites

dette er typisk på 204..og ikke noe nytt.

Det er en oppdatering på SAM modulen på dette om eg isje husker helt feil...pluss at det er også forskjell på pærene.

Det finnes pærer som tåler den høye spenninga bedre enn di helt vanlige pærene.

 

pærene ryker KUN fordi at dem over lengre tid ikke tåler den høye ladespenninga som er på både 204..og BILER generelt..så det er ikke veeeeldig spesifikt bare for 204.

Link to comment
Share on other sites

dette er typisk på 204..og ikke noe nytt.

Det er en oppdatering på SAM modulen på dette om eg isje husker helt feil...pluss at det er også forskjell på pærene.

Det finnes pærer som tåler den høye spenninga bedre enn di helt vanlige pærene.

 

pærene ryker KUN fordi at dem over lengre tid ikke tåler den høye ladespenninga som er på både 204..og BILER generelt..så det er ikke veeeeldig spesifikt bare for 204.

 

Godt å høre det er håp. Men det tar ikke lang tid fra vi bytter til dem må byttes igjen. Kanskje 4 til 6 uker pr pære.

Link to comment
Share on other sites

har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller?

 

tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der...

 

Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips.

 

 

Link to comment
Share on other sites

har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller?

 

tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der...

 

Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips.

Hadde en Peugeot en gang hvor det var problem med at hovedpærene gikk jevnlig.

Mitt lokale BOS verksted brukte da Wurth sine Long Life pærer, disse holdt ganske bra i forhold til en del andre

Link to comment
Share on other sites

har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller?

 

tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der...

 

Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips.

 

Det er faktisk BOS som har byttet dem, og siden det koster oppimot 300,- hver gang, så regner jeg med det er originale pærer dem bruker. Det er begge sider som ryker. Men nå har det også begynt å ryke pærer bak. Nå skal jeg gå i gang med den på onsdag, så jeg får sjekket dette bedre selv da. Jeg bruker ikke den bilen noe særlig selv, så det blir litt skippertak innimellom. Skal sjekke ut led, det var et godt tips. Takk for det

Link to comment
Share on other sites

har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller?

 

tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der...

 

Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips.

Hadde en Peugeot en gang hvor det var problem med at hovedpærene gikk jevnlig.

Mitt lokale BOS verksted brukte da Wurth sine Long Life pærer, disse holdt ganske bra i forhold til en del andre

 

Stemmer det...det var det vi brukte også...det vil sei ...på Peugeot brukte dem disse Long Life pærene.

Link to comment
Share on other sites

har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller?

 

tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der...

 

Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips.

 

Det er faktisk BOS som har byttet dem, og siden det koster oppimot 300,- hver gang, så regner jeg med det er originale pærer dem bruker. Det er begge sider som ryker. Men nå har det også begynt å ryke pærer bak. Nå skal jeg gå i gang med den på onsdag, så jeg får sjekket dette bedre selv da. Jeg bruker ikke den bilen noe særlig selv, så det blir litt skippertak innimellom. Skal sjekke ut led, det var et godt tips. Takk for det

 

dem bruker nok orginal pærer ja..men di er nok bare "vanlige" pærer.

men ville prøvd en runde med Wurth sine Long life pærer.

Led pærer er NO GO..da får du lysfeil varsel om jeg ikke tar heeelt feil...pluss det er heller ikke lovlig å kjøre med Led i hovedlysa . :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...