_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Det ryker pærer stup i kvarten på en 204 vi har, og det begynner å bli litt irriterende. Er det noe feilsøkning en ukvalifisert mann kan gjøre, eller er det verksted neste? Fruen stikker bare innom BOS når hun kjører forbi og feilkodene kommer opp, men det har blitt litt vel mange pærebytte til at det bare går en pære en gang i blant. Det er en 2010 model Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 lader den for mye? dårlig jording??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 19, 2016 Author Share Posted March 19, 2016 Hvordan sjekker jeg om den lader for mye? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 dette er typisk på 204..og ikke noe nytt. Det er en oppdatering på SAM modulen på dette om eg isje husker helt feil...pluss at det er også forskjell på pærene. Det finnes pærer som tåler den høye spenninga bedre enn di helt vanlige pærene. pærene ryker KUN fordi at dem over lengre tid ikke tåler den høye ladespenninga som er på både 204..og BILER generelt..så det er ikke veeeeldig spesifikt bare for 204. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Kunne ikke 204 gitt litt av spenningen til 211 preface? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 det burde vera en mulighet.hehehehehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 Kunne ikke 204 gitt litt av spenningen til 211 preface? he-he du kan godt få litt spenning av min, men ikke mye da jeg ikke er klaget med at pærene ryker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik D. Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 På Mamma sin 2008mod W204 så har en parklys pære gått siden hun kjøpte den ny! Helt greit vil jeg si Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 20, 2016 Author Share Posted March 20, 2016 dette er typisk på 204..og ikke noe nytt. Det er en oppdatering på SAM modulen på dette om eg isje husker helt feil...pluss at det er også forskjell på pærene. Det finnes pærer som tåler den høye spenninga bedre enn di helt vanlige pærene. pærene ryker KUN fordi at dem over lengre tid ikke tåler den høye ladespenninga som er på både 204..og BILER generelt..så det er ikke veeeeldig spesifikt bare for 204. Godt å høre det er håp. Men det tar ikke lang tid fra vi bytter til dem må byttes igjen. Kanskje 4 til 6 uker pr pære. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller? tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der... Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toalmar Posted March 20, 2016 Share Posted March 20, 2016 har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller? tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der... Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips. Hadde en Peugeot en gang hvor det var problem med at hovedpærene gikk jevnlig. Mitt lokale BOS verksted brukte da Wurth sine Long Life pærer, disse holdt ganske bra i forhold til en del andre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 21, 2016 Share Posted March 21, 2016 Nå finnes det jo led i mange varianter så det er en mulighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 21, 2016 Author Share Posted March 21, 2016 har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller? tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der... Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips. Det er faktisk BOS som har byttet dem, og siden det koster oppimot 300,- hver gang, så regner jeg med det er originale pærer dem bruker. Det er begge sider som ryker. Men nå har det også begynt å ryke pærer bak. Nå skal jeg gå i gang med den på onsdag, så jeg får sjekket dette bedre selv da. Jeg bruker ikke den bilen noe særlig selv, så det blir litt skippertak innimellom. Skal sjekke ut led, det var et godt tips. Takk for det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller? tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der... Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips. Hadde en Peugeot en gang hvor det var problem med at hovedpærene gikk jevnlig. Mitt lokale BOS verksted brukte da Wurth sine Long Life pærer, disse holdt ganske bra i forhold til en del andre Stemmer det...det var det vi brukte også...det vil sei ...på Peugeot brukte dem disse Long Life pærene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 har du probleme på BEGGE hovedlyktene eller? tror jeg ville prøvd andre pærer.Husker ikke i farten "hva og hvor" du får di pærene..men mener vi hadde det på BOS da jeg var der... Hva pærer er det du setter i NÅR du skifter? og er du forsiktig og ikke TAR på glasse på pæra..da dette gjør at pærene ryker fortere..da FETT belegg på pæra..gjør at pæra blir varmere der som du har lagt fett merke...så..det er ett enkelt tips. Det er faktisk BOS som har byttet dem, og siden det koster oppimot 300,- hver gang, så regner jeg med det er originale pærer dem bruker. Det er begge sider som ryker. Men nå har det også begynt å ryke pærer bak. Nå skal jeg gå i gang med den på onsdag, så jeg får sjekket dette bedre selv da. Jeg bruker ikke den bilen noe særlig selv, så det blir litt skippertak innimellom. Skal sjekke ut led, det var et godt tips. Takk for det dem bruker nok orginal pærer ja..men di er nok bare "vanlige" pærer. men ville prøvd en runde med Wurth sine Long life pærer. Led pærer er NO GO..da får du lysfeil varsel om jeg ikke tar heeelt feil...pluss det er heller ikke lovlig å kjøre med Led i hovedlysa . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 22, 2016 Author Share Posted March 22, 2016 Ok, den er god. Da prøver jeg Wurth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 22, 2016 Share Posted March 22, 2016 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts