Jump to content

Recommended Posts

Posted

ja det er mulig.

eneste som kan skape trøbbel er den nye framakselvekta. Det sies at det ble enklere med høyere vekt nå. Uansett må du søke statens vegvesen om dette. Du må bytte bremser hvis jeg husker rett.

Posted

Og hvor enkelt det er å få godkjent kommer veldig an på hvem man treffer og snakker med. For enkelte personer og trafikkstasjoner er dette helt uaktuelt med mindre man nærmest får det skriftlig fra Mercedes selv at det er greit og hva det går ut på, andre steder er litt mer fornuftige og godkjenner det så lenge det er gjort ordentlig og underbygges av dokumentasjon man selv kan fremskaffe fra delekatalog og lignende.

Å få endret tillatt aksellast er uansett ikke mulig uten dokumentasjon fra produsent/importør.

Posted

Nei dette er ikke riktig.

Dette skal søkes om hos SFOOR gruppen på risløkka trafikkstasjon å ikke en lokal trafikkstasjon å der er det mere kompetente folk enn de gamle grinebiterene som er lokalt. Pga. avstander kan du fremvise bilen lokalt,men har SFOOR forhåndsgodkjent søknaden å du har gjort det du har skrevet å en god jobb så godkjenner det et lokalt.

Jeg har selv benyttet meg av lokal trafikkstasjon da jeg ikke kunne møte opp hos SFOOR.

Å endre aksellast er ikke umulig uten dok. fra produsent/importør, men det forenkler jobben.

Posted

Jeg har aldri vært ute for at SFOOR har vært villig til å godkjenne noe som helst uten at man må bla opp dokumentasjon fra produsent/importør i "hue og ræva" på alt mulig rart samt å få et merkeverksted til å bekrefte at delene som er brukt samsvarer med dokumentasjonen, altså i praksis umulig.

Ikke engang å korrigere bredden på kjøretøyet i vognkortet ved ettermontering av originale skjermbreddere på Geländewagen eller å få inn en alternativ dekkdimensjon som var innenfor på både 5%, innpress og alt annet ville de være med på uten å få det dokumentert fra produsent eller importør..

Posted

At du ikke har noen god tone med de har jeg skjønt av dine tidligere innlegg,men så håpløst er det ikke.

Jeg har selv godkjent flere bygg som er dømt nord og ned av flere her på forumet å vet av flere "hårreisende" bygg som er godkjent så de er langt ifra umulige.

Så dette som nevnes i tråden er ikke umulig bare en går fram på rett vis.

Litt gransking rundt bilene å kontakt med SFOOR er et sted å begynne.