StigAre Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Hei. Jeg har en 1996 Mercedes S124 220 bensin som hadde motorvask for ca 2 uker siden. Gikk fint en stund, så begynte den og fuske og gå rart. Hadde bilen inne på verksted og fikk byttet tennplugger og toppdekselpakning pga oljelekkasje inn rundt pluggende. Hentet bilen idag, gikk ganske greit en stund, så begynte den og fuske igjen. Virker som den ikke går skikkelig på alle sylindre på lavere turtall, hvis jeg virkelig kjører den hardt på høyt turtall går den fint. Men ved normal kjøring, jusker den og skyter litt i eksosen. Den har også fått veldig lav og røff tomgang ved kald motor, men den går fint og høyt på varm motor, ca 1200omdr. Det verkstedet jeg har vært på kunne ikke hjelpe meg mer da de ikke har utstyr til å lese feilkoder på disse gamle motorene. Så de anbefalte meg og dra på Bertel O'Steen, noe jeg ser for meg er sviindyrt (?) Men må jeg så må jeg jo... Men er det noen som har kanskje har noe tips først om hva som kan være galt ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Dessverre er det ofte motorledningsnettet som er problemet når man får slike symptomer.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lassen Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Sjekk pluggledningene også, men om det kun gjelder lavere turtall så er det kanskje noe annet. Hadde ett lignende problem med min gamle og da var det pluggledningene, men igjen som E_S skriver så er det kjent at ledningsnettet kan bli dårlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StigAre Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Ifølge verkstedet som bytta pluggene var pluggkablene i orden. Hvordan er det å få tak i ledningsnett til motoren nytt ? Eller må det lages tro... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E_S Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Finnes flere firmaer i Tyskland som leverer motorledningsnett til en ganske overkommelig penge til disse bilene. Tror det er snakk om rundt 6-700 Euro for en M111. Originalt får man også, men det er betydelig dyrere. Har kjøpt en herfra for mange år siden: http://www.cartronic-schoenemann.de/w124 Topp kvalitet og spiselige priser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts