rebell Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Noen som har erfaring med polering med Swissvax ? Dette er jo dyre vokser basert på carnaubavoks - så jeg lurer på om det har noe for seg å bruke slik voks - sammenlignet med f.eks. en teflonbasert flytende voks i en helt annen prisklasse ? (Cromit Black metallic - SL - 2009 mod.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asbjørn Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Kommer litt an på hvilken finish du er ute etter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rebell Posted March 13, 2016 Author Share Posted March 13, 2016 Tja - er vel ute etter topp finish. Bilen brukes kun i sommer- halvåret - og ikke i dårlig vær ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Megaoctane Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Jeg har brukt swissvax shield. Velduftende og enkel å arbeide med. Lett å smøre på, like lett å buffe av. Har også brukt collonite på bilen en gang, men nå bruker jeg det bare på felgene. I år brukte jeg Fusso 12months, og hatt den på siden oktober. Utrolig bra beskyttelse. Vannet preller av bilen. I utgangspunktet er swissvax dyre, men husk at man skal smøre på ekstremt lite. En krukke skal rekke til 30-40 gangers bruk hvis du er flink, og til 10 gangers bruk hvis du er typen som smører tykt på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hlieberg Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Bruker også Swissvax Shield og er godt fornøyd med finish og holdbarhet. Tok min i sommer og ligger fremdeles voks på, i alle fall tak og panser. På siden forsvinner nok mye uansett hva du bruker. Fikk mange kommentarer på en brukt, svart A6 jeg hadde etter å ha begynt med denne. Hardvoks er vel generelt mer holdbart og bedre finish. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HåvardR Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 Bruker også Swissvax Shield og har gjort det dei 2 siste åra. Pleier å legge eit lag på vårparten og eit på høsten og da har det pleid å holde bra! Nydelig å legge, buffe, duft og finish. Krukka mi har blitt brukt på 12-15 biler og er ca halvfull så pris pr. bil gjør ikkje voksen så veldig dyr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts