Jump to content

Recommended Posts

Posted

MB SL350 - 2009. Det ble skiftet støtdempere foran i fjor - like før den ble satt til vinterlagring. Der kom opp en varseltrekant m/utropstegn på dashboardet etter skiftet(tilfeldig?) Bilen ble altså satt til lagring - og undersøkte ikke dette mer før nå. Trekanten er der fremdeles og det kommer opp "Dekktrykksovervåkning" samt " ESP ej tilgjengelig" Se instr.bok."  Kommer også opp senere "P ur funksjon S"

Demperne er altså skiftet - og hjula har vært demontert/tatt av. Batteriet bak har vært skiftet - så bilen har vært uten strøm en kort periode.

Før jeg evt. får utført en diagnosetest på verksted -  vil jeg høre om noen har en teori vedr. dette ?

Posted

Jeg tipper på at en av ABS-sensorene ikke gir riktig signal og at det er årsaken.

Dog er det greit å vite at dette kan være ABS-ringene som trolig koster svært lite.

Få tatt en diagnose på bilen, så har du svaret umiddelbart tenker jeg.

Posted

du må sjekke dekktrykk....og nullstille dekktrykk overvåkninga i første omgang.Det skal vel også egentlig kjøres i en lengre distanse før det er registrert riktig dekk trykk og indikatoren går av.dette variere litt fra bil til bil..og klare ikke å ta igjen hvordan det er på 09 SL.

Esp KAN være pga at batteri er tatt av og eller lite batteri...og at du må kalibrere styrevinkel sensor igjen...gjøres ved å svinge fullt til hver side...og så rulle avgårde..så skal det slukke.

Det kan seff også være andre grunner som esp sensorer...og eller ringer...

Men med en diagnose så får du mer en peiliepinn om hva som har vert galt.:)

• 3 weeks later...