Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nok en Mercedes har funnet veien i garasjen min. Denne gangen ble det W211 facelift.

Minste motor å i standard utførelse, gjør at denne skiller seg ut fra det meste som har vært

i garasjen tidligere.

Nå er prioriteringene anderledes og flere interesser har meldt seg, så da må bilholdet holdes på et lavt nivå.

Bilen ser i grunn veldig fin ut og er godt holdt av tidligere eiere. 180 000km gjør at den likevel ikke kan kalles strøken.

Utstyr:

Memory på førersiden

APS 50 navigasjon

Skinn ratt og girspak

Soltak

Orginalt hengerfeste

Parksensorer

Bi-xenon

Tlf system med blåtann.

Nedleggbare bakseter.

Varmeseter.

2016-03-11%2022.17.41_zpsxb1ifvca.jpg

Grei trekk bil når andre interesser skal i vare tas. :)

2016-03-11%2022.23.03_zpslyxvnh6d.jpg

Posted

Ser bra ut! :) Mulig jeg er påvirket av at jeg har en classic-utgave selv, men synes faktisk fronten gjør seg bedre uten krom-detaljene (som er på de med høyere utstyrnivå).

Posted

Utrolig hva man blir vant med. Før likte jeg ikke classic utgavene, og kunne slett ikke tenke meg å eie en.

Nå ble denne det billigste alternativet når man har man legger sammen årsmodell, økonomi og driftssikkerhet.

En jeg jobber sammen med har samme bil bare i prefacelift. Den ser adskillig mer "snau" ut enn denne.  :)

Har tenkt litt på hvordan man kan få den til å bli mer spenstig, men alternativene er enten å montere krom eller AMG kit.

Tror løsning blir 19" sommerhjul og litt senk.

Posted

Har vel aldri brukt så lang tid på et bilkjøp. Lånte bilen først 4 dager, men klarte ikke å bli helt

enig med meg selv. Etter utallige turer på Finn hver dag i ca. en måned forsto jeg at ingenting matchet

denne når målet var billigst, nyest og varighet. Itillegg sto den bare 5min. hjemmefra og jeg viste hvem de

to siste eierene var.

Kl 19 på en lørdagskveld bestemte jeg meg :lol: og fikk kontaktet en kompis, som også er selger der bilen stod.

Kl 20 samme kveld var bilen prutet ned til det ytterste, samtidig  som utbedringer som service, EU-kontroll, dekk, termostat osv. ble avtalt.

Kl 21 kunne jeg kjøre på nattskift med ny bil. :lol:

Et bilde fra butikken.

Snapchat-7876999351339448737_zpsinyqsnl5.jpg

Posted

Etter noen uker fikk jeg en morgen opp feilmelding. ABS, ESP og dekktrykkvarsling var ute av drift.

Ringte selger og fikk beskjed om å komme med bilen, så de fikk feilsøke.

Viste seg å være sprekk i ABS-ringen på ene drivakslingen. Heldigvis hadde de ringen på lager så de byttet

den med en gang. Hadde også noe rakling i forstilling, så der byttet de et casterstag.

Da de på verkstedet ble oppmerksom på at jeg fortsatt hadde bruktbil garanti, gikk de like godt over hele bilen

og fant noe småtteri i bakstillingen, som også ble byttet.

Alt av deler var på lager og bilen stod ferdig samme dag. Snakk om service! :D

Posted

Gratulerer med ny MB  :D

Grattis, Jøran. Det begynner å bli ei solid rekke med biler nå for de siste åra?

Takk takk! Joda det begynner å bli noen. Dette er nr. 17 om jeg ikke tar helt feil. :lol: