Jøran89 Posted March 11, 2016 Posted March 11, 2016 Nok en Mercedes har funnet veien i garasjen min. Denne gangen ble det W211 facelift. Minste motor å i standard utførelse, gjør at denne skiller seg ut fra det meste som har vært i garasjen tidligere. Nå er prioriteringene anderledes og flere interesser har meldt seg, så da må bilholdet holdes på et lavt nivå. Bilen ser i grunn veldig fin ut og er godt holdt av tidligere eiere. 180 000km gjør at den likevel ikke kan kalles strøken. Utstyr: Memory på førersiden APS 50 navigasjon Skinn ratt og girspak Soltak Orginalt hengerfeste Parksensorer Bi-xenon Tlf system med blåtann. Nedleggbare bakseter. Varmeseter. Grei trekk bil når andre interesser skal i vare tas. Quote
ErikAak Posted March 11, 2016 Posted March 11, 2016 Ser bra ut! Mulig jeg er påvirket av at jeg har en classic-utgave selv, men synes faktisk fronten gjør seg bedre uten krom-detaljene (som er på de med høyere utstyrnivå). Quote
Jøran89 Posted March 12, 2016 Author Posted March 12, 2016 Utrolig hva man blir vant med. Før likte jeg ikke classic utgavene, og kunne slett ikke tenke meg å eie en. Nå ble denne det billigste alternativet når man har man legger sammen årsmodell, økonomi og driftssikkerhet. En jeg jobber sammen med har samme bil bare i prefacelift. Den ser adskillig mer "snau" ut enn denne. Har tenkt litt på hvordan man kan få den til å bli mer spenstig, men alternativene er enten å montere krom eller AMG kit. Tror løsning blir 19" sommerhjul og litt senk. Quote
Jøran89 Posted March 12, 2016 Author Posted March 12, 2016 Har vel aldri brukt så lang tid på et bilkjøp. Lånte bilen først 4 dager, men klarte ikke å bli helt enig med meg selv. Etter utallige turer på Finn hver dag i ca. en måned forsto jeg at ingenting matchet denne når målet var billigst, nyest og varighet. Itillegg sto den bare 5min. hjemmefra og jeg viste hvem de to siste eierene var. Kl 19 på en lørdagskveld bestemte jeg meg og fikk kontaktet en kompis, som også er selger der bilen stod. Kl 20 samme kveld var bilen prutet ned til det ytterste, samtidig som utbedringer som service, EU-kontroll, dekk, termostat osv. ble avtalt. Kl 21 kunne jeg kjøre på nattskift med ny bil. Et bilde fra butikken. Quote
Jøran89 Posted March 12, 2016 Author Posted March 12, 2016 Etter noen uker fikk jeg en morgen opp feilmelding. ABS, ESP og dekktrykkvarsling var ute av drift. Ringte selger og fikk beskjed om å komme med bilen, så de fikk feilsøke. Viste seg å være sprekk i ABS-ringen på ene drivakslingen. Heldigvis hadde de ringen på lager så de byttet den med en gang. Hadde også noe rakling i forstilling, så der byttet de et casterstag. Da de på verkstedet ble oppmerksom på at jeg fortsatt hadde bruktbil garanti, gikk de like godt over hele bilen og fant noe småtteri i bakstillingen, som også ble byttet. Alt av deler var på lager og bilen stod ferdig samme dag. Snakk om service! Quote
HolgersEN Posted March 12, 2016 Posted March 12, 2016 Gratulere med ny bil. Så ut til å være en pen bil dette Quote
Jøran89 Posted March 13, 2016 Author Posted March 13, 2016 Gratulere med ny bil. Så ut til å være en pen bil dette Takk for det! Utgangspuktet er bra. Så får vi se hvor lenge jeg beholder den. Quote
tommern57 Posted March 13, 2016 Posted March 13, 2016 Grattis, Jøran. Det begynner å bli ei solid rekke med biler nå for de siste åra? Quote
Jøran89 Posted March 13, 2016 Author Posted March 13, 2016 Gratulerer med ny MB Grattis, Jøran. Det begynner å bli ei solid rekke med biler nå for de siste åra? Takk takk! Joda det begynner å bli noen. Dette er nr. 17 om jeg ikke tar helt feil. Quote
Recommended Posts