Jump to content

w210 treg på morgenen


Thunderdahl

Recommended Posts

Har en 2000 mod w210 220 CDI med 320 000 på telleren. På morgenen når jeg skal kjøre må jeg bytte mellom D og R flere ganger før bilen tilslutt flytter seg mere enn 20 cm. Har ingen problemer videre etter å ha kommet i gang .Bilen girer fint etter start. Er det noen som kjenner igjen symptomet?

Link to comment
Share on other sites

Min Viano 220 CDi med 400k på telleren får ikke opp turbotrykket før den har gått noen minutter (eller motoren har fått tid på seg til å få opp turtallet og dermed litt snurr på respiratoren), men jeg har ikke problemer med å komme igang, det går bare litt sakte de første meterne.

 

Link to comment
Share on other sites

Min Viano 220 CDi med 400k på telleren får ikke opp turbotrykket før den har gått noen minutter (eller motoren har fått tid på seg til å få opp turtallet og dermed litt snurr på respiratoren), men jeg har ikke problemer med å komme igang, det går bare litt sakte de første meterne.

 

sjekk aktuatoren på turboen din..om staget begynner å bli "størt"

dette er vanlig feil på disse:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Olja er forøvrig ikke "rød" så veldig lenge..den vil jo misfarges etter kjøring.

men det er klart at den kan jo kanskje være "feil" den som er fylt på fra før..eller som du kanskje tenker sjøl..at den nok ikke er skifta på kanskje lengre tid.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror jeg vet hva som skjedde på morgenen.Når det var minusgrader så låste ikke statoren i converteren seg.Oljen var gammel og kan ha bidratt til at statoren ikke låste seg og jeg derfor ikke fikk økt kraft for å sette bilen i bevegelse.Når det ble plussgrader så merket jeg ingen ting.Har byttet olje og filter på Berg og satser på å slippe de problemene til vinteren.Fant en enkel forklarende video på nettet ca 10 min ut i filmen

PS Jeg kan jo være helt på jordet  :D 
Link to comment
Share on other sites

Flott at ting jeg deler er til glede  :)

 

Under mine søk fant jeg denne siden: http://mdhmotors.com/

 

De har en automatkasse quis.Et av spørsmålene var denne

17. A vehicle lacks power when accelerating from a stop. Technician A says this could be caused by chipped teeth on the pinion gears. Technician B says the one-way stator clutch may be slipping. Who is correct?

A Technician A

B Technician B

C Both Technician A and B

D Neither Technician A or B

Answer B is correct. If the stator one-way clutch does not lock the vehicle will suffer from a sluggish start.

Dette ligner veldig på mine problemer i minusgrader.

 

Her er linken vis noen vil prøve seg

http://mdhmotors.com/a2-automatic-transmissions/

 

De har også en utfyllende side om flushing

 

http://mdhmotors.com/transmission-flush-when-and-when-not-to-flush-transmission/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...