Thunderdahl Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 Har en 2000 mod w210 220 CDI med 320 000 på telleren. På morgenen når jeg skal kjøre må jeg bytte mellom D og R flere ganger før bilen tilslutt flytter seg mere enn 20 cm. Har ingen problemer videre etter å ha kommet i gang .Bilen girer fint etter start. Er det noen som kjenner igjen symptomet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 9, 2016 Share Posted March 9, 2016 har du sjekka nivået på olja på automatgirkassa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted March 10, 2016 Author Share Posted March 10, 2016 Det er ikke oljepinne, alle servicer skal være fulgt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Kjøp deg en verkstedpeilepinne, det her jeg gjort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jafo Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Min Viano 220 CDi med 400k på telleren får ikke opp turbotrykket før den har gått noen minutter (eller motoren har fått tid på seg til å få opp turtallet og dermed litt snurr på respiratoren), men jeg har ikke problemer med å komme igang, det går bare litt sakte de første meterne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 10, 2016 Share Posted March 10, 2016 Min Viano 220 CDi med 400k på telleren får ikke opp turbotrykket før den har gått noen minutter (eller motoren har fått tid på seg til å få opp turtallet og dermed litt snurr på respiratoren), men jeg har ikke problemer med å komme igang, det går bare litt sakte de første meterne. sjekk aktuatoren på turboen din..om staget begynner å bli "størt" dette er vanlig feil på disse:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 Da er oljepinne bestilt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted March 19, 2016 Author Share Posted March 19, 2016 Da har jeg målt automat oljen, og det var riktig mengde.Men den var gulbrun, skal den ikke være rød? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted March 19, 2016 Share Posted March 19, 2016 Kanskje ta et olje og filterbytte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted March 29, 2016 Author Share Posted March 29, 2016 Da det blir litt mye griseri med gata auto,har jeg bestilt oljeskift, filter bytte og spyling av converter på Berg´s Automatservice. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 Olja er forøvrig ikke "rød" så veldig lenge..den vil jo misfarges etter kjøring. men det er klart at den kan jo kanskje være "feil" den som er fylt på fra før..eller som du kanskje tenker sjøl..at den nok ikke er skifta på kanskje lengre tid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted March 29, 2016 Author Share Posted March 29, 2016 Det er ingen brent lukt av oljen men, bilen skal brukes til å dra henger med daglig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lowman Posted March 29, 2016 Share Posted March 29, 2016 ahh okei..da er det nok bare bra å iafall få spylt kassa og nytt filter..så er iafall ikke det noen uting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted April 5, 2016 Author Share Posted April 5, 2016 Jeg tror jeg vet hva som skjedde på morgenen.Når det var minusgrader så låste ikke statoren i converteren seg.Oljen var gammel og kan ha bidratt til at statoren ikke låste seg og jeg derfor ikke fikk økt kraft for å sette bilen i bevegelse.Når det ble plussgrader så merket jeg ingen ting.Har byttet olje og filter på Berg og satser på å slippe de problemene til vinteren.Fant en enkel forklarende video på nettet ca 10 min ut i filmen PS Jeg kan jo være helt på jordet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted April 6, 2016 Share Posted April 6, 2016 Takk for at du delte videoen. Dette var en god forklaring på det norske ordet for converter, nemlig dreiemomentomformer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thunderdahl Posted April 7, 2016 Author Share Posted April 7, 2016 Flott at ting jeg deler er til glede Under mine søk fant jeg denne siden: http://mdhmotors.com/ De har en automatkasse quis.Et av spørsmålene var denne 17. A vehicle lacks power when accelerating from a stop. Technician A says this could be caused by chipped teeth on the pinion gears. Technician B says the one-way stator clutch may be slipping. Who is correct? A Technician A B Technician B C Both Technician A and B D Neither Technician A or B Answer B is correct. If the stator one-way clutch does not lock the vehicle will suffer from a sluggish start. Dette ligner veldig på mine problemer i minusgrader. Her er linken vis noen vil prøve seg http://mdhmotors.com/a2-automatic-transmissions/ De har også en utfyllende side om flushing http://mdhmotors.com/transmission-flush-when-and-when-not-to-flush-transmission/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.