jonF Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 har nå byttet demper bak på min s124 300tdt. 91 mod. er det noen som vet hvordan man skal lufte dette systemet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 7, 2016 Share Posted March 7, 2016 Ingen fare, det lufter seg sjøl når du begynner å bruke det. Pumpa går hele tiden når motoren går, men du kan jo holde øye med nivået i beholderen den første dagen for sikkerhets skyld. Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Ingen fare, det lufter seg sjøl når du begynner å bruke det. Pumpa går hele tiden når motoren går, men du kan jo holde øye med nivået i beholderen den første dagen for sikkerhets skyld. Med vennlig hilsen, Olaf Det skal være selvluftende, men ikke alltid det fungerer 100%. En mulighet er å vippe av staget til ventilen, og heise bilen opp og ned manuelt noen ganger. Den må stå på hjula, med motoren i gang, og deg innunder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atmobil Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 Da jeg bytta dempere bak på min 230TE i fjor høst så leste jeg et sted at en skal ha en last på 200kg eller noe slikt i bagasjerommet for å få de til å lufte seg skikkelig. Jeg lessa fullt bagasjerommet med 4 hjul (15" stålfelger med 205/70-15 dekk), en 10 hesters snøfresmotor og fikk pappa til å sitte helt bakerst. Kjørte så en runde rundt fjøset der mekkegarasjen min er og da ble det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonF Posted March 8, 2016 Author Share Posted March 8, 2016 Så det er ikke verre nei Takk for svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olaf Posted March 8, 2016 Share Posted March 8, 2016 http://www.peachparts.com/shopforum/diesel-discussion/272868-properly-adjusting-your-sls-ride-height.html Med vennlig hilsen, Olaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts