Bizflyer Posted March 6, 2016 Posted March 6, 2016 Har nettopp overtatt en 2004 MB E220 CDI, og i dag fikk jeg problemer med at bagasjeluka ikke låser seg når den kjøres ned. Bruker knappen for automatisk lukking. Den lukker seg ned, men går ikke i lås. Jeg mistenkte kulde (temp på ca null....) og har prøvd med hårføner til hele låskassa var god og varm, men fortsatt vil den ikke låse seg. Når jeg ved hjelp av skrujern dytter opp den delen som skal feste seg rundt jernringen nede i bilen, vil den ikke låse seg i lukket stilling. Det er skikkelig irriterende å ikke få låst den. Den står jo bare løst nede og kan enkelt åpnes. Har brukt en midlertidig løsning med en jekkestropp for at det ikke bare er å dra opp. Er det noen som har vært borti dette før og eventuelt vet hva som skal til for å løse problemet? Jeg takker hjerteligst på forhånd for alle gode svar og forslag. Quote
carlsson w211 Posted March 6, 2016 Posted March 6, 2016 høres ut som låsen har tatt kveld. er ikke så uvanlig. noen typer er det reserverdeler å oppdrive på ebay. på andre så går det an å reparere med litt oppfinsomhet, avhengi hva som er gæli. vist jeg ikke husker feil, så var det på en av typene, at det var tannhjulene som tok kveld, på en annen type så var det en arm inni som brukte å knekke. Quote
Bizflyer Posted March 9, 2016 Author Posted March 9, 2016 Noen ide om hvor mye en ny låskasse koster? Noe som er enkelt å fikse selv, eller må verksted gjøre det? Quote
lowman Posted March 9, 2016 Posted March 9, 2016 langt ifra ett ukjent problem men du må også få sjekke ledningsnett gjennomføringene inn igjennom karrosseri..og du må få sjekka at det ikke er irret i kontaktene på selve låsekassen.for da må du også evnt ha ny kontakt med stikkere. Det er også ettpar forskjellige versjoner av sentrallås systemet bak på disse bilene. Det er både med og uten ekstern sentrallås driver. men først og fremst må du ta av for å sjekke at det ikke er irra..eller brudd i ledningsnett. Quote
Bizflyer Posted March 11, 2016 Author Posted March 11, 2016 Nå virker jo automatikken i bakluka for å lukke, og lys og vindusvisker virker også. Snakket med Bertel O Steen og de antydet ca 4000 kr for låskassa pluss arbeid. Ville det være lurt å heller gjøre jobben på et ikke-merke-verksted? Quote
Marevan Posted March 11, 2016 Posted March 11, 2016 Det er ikke spesielt komplisert å ta av klippsene og skru ut den der etter hva jeg husker fra forrige gang jeg åpnet der. Se etter en del med samme delenummer på ebay, så får du sikkert gjort det til en brøkdel av BOS-pris. Quote
Bizflyer Posted March 11, 2016 Author Posted March 11, 2016 Det er ikke spesielt komplisert å ta av klippsene og skru ut den der etter hva jeg husker fra forrige gang jeg åpnet der. Se etter en del med samme delenummer på ebay, så får du sikkert gjort det til en brøkdel av BOS-pris. Takk! Det var et kjempegodt forslag! Skal prøve det!! :D Quote
Anders LH Posted March 13, 2016 Posted March 13, 2016 For prissammenligningens skyld, jeg fikk byttet låskassen på min s211 hos Biltjänst i Arvika for et års tid siden. De tok 2330 SEK for delen og 900 SEK for jobben. Original del. Autostern skulle ha 4500 NOK for delen og 2000 for arbeidet. Quote
Recommended Posts