Jump to content

-94 E280 M104 starter ikke


Zneb

Recommended Posts

Hei!

Har fått ett problem med min -94 E280, den vil ikke starte.

Hele historien:

 

Bilen har stått i ca to måneder, fikk ånden over meg og bestemte meg for å få kjørt den inn i garasjen for å klargjøre den for EU kontroll, den ville ikke starte, men dro starteren fint rundt, hadde noen antydninger, men fyret ikke.

Prøvde igjen to dager etterpå (med nyladet batteri), startet med en gang, og jeg fikk akkurat kjørt den inn i garasjen før den stoppet, og siden har den ikke villet starte.

Hittil har jeg skiftet plugger, og egentlig ikke noe mer enn det.

Startgass har ingen effekt, så det er nok gnist som uteblir.

Hører bensinpumpa primer når jeg vrir om nøkkelen.

 

Ledningsnett skal i følge forrige eier være byttet for noen år siden, uten at jeg har noe garanti for det, jeg har jo hørt litt om at ledningsnettet kan smuldre opp på disse motorene, og at det ofte går ut over funksjonen på coilene.

Noen som har noen formening om hvor på ledningsnettet jeg skal begynne å kikke?

Eller noen som har noen andre formeninger?

 

Bilen har etter det jeg skjønner original alarm om det kan ha noe med startsperre å gjøre?

 

Takker for tips.

Link to comment
Share on other sites

Du har sikkert rett ang alarm/startsperre.

Har prøvd å ha plugg mot gods pg vridd om nøkkelen ja, fikk ingen gnist.

Dette var dog med de gamle pluggene (som har sittet der en stund så det ut til).

Har ikke prøvd etter at jeg bytta plugger, men er ganske sikker på at det ikke er noe gnist, da det vanligvis blir en reaksjon når man bruker startgass og kjinner.

Ingen antydning til noe som helst slags tenning her.

Har forsåvidt hatt ut OVP rele og gått over loddepunkter i dag, ingen forskjell.

Har også prøvd å starte bilen i "N" men ingen reaksjon på det heller...

Link to comment
Share on other sites

Skal få målt spenning inn på coilene om jeg får tid i kveld, 300 24V har jo en annen motorstyring, men absolutt relevant nok for meg.

Fant forøvrig en lapp på motorledningsnettet, det er produsert i 2004, så burde jo ikke ha den dårlige isolasjonen som disse ble levert med originalt...

Link to comment
Share on other sites

Takker for innspill alle sammen!

Har gått over alle kontakter jeg har funnet i motorrommet med elektronikkrens inkl jordingspunktene.

Og jaggu hosta ikke bilen seg igang etterpå, gikk litt røft første minuttet, men maler som en katt nå...

Så da er krisen avverget for denne gang ser det ut til :D

Neste stopp er å få bestilt time til EU kontroll, så ser man hva slags skjebne denne får...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...