Egil Nordvik Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Hei, jeg skal strame opp styresnekken på min SL 98 mod men finner ikke noen justeringsskrue? noen ideer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Anton Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 er det som på 201,124+++++++ så er det er unbracoskrue med en kontramutter. Der må en huske å skru skruen OPP å ikke ned for å stramme. Det lønner seg å jekke opp bilen slik at framhjulene er over bakken å svinge fra side til side å kjenne etter så du ikke strammer så mye at det klyper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Nordvik Posted March 2, 2016 Author Share Posted March 2, 2016 Tror ikke det er slik snekke på min bil, det er ingen mutter med bracoskrue inni. det eneste jeg kan se er en bolt på undersiden av snekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted March 2, 2016 Share Posted March 2, 2016 Den er nok der, bare litt lei å komme til... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egil Nordvik Posted May 19, 2016 Author Share Posted May 19, 2016 Oppdatering. jeg gjorde ikke noe mere med styresnekken, men skifta styrestøtdemperen og da blei det bra, den var som en punktert sykkelpumpe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 19, 2016 Share Posted May 19, 2016 De er ofte det. En komponent i styringen som "alltid" blir glemt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 De er ofte det. En komponent i styringen som "alltid" blir glemt. Hvordan merker man at den demperen er defekt. Nervøs styring? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Enkleste er å skru av ene siden og ta den uti/nn for hånd. Kjennes den ut som en sykkelpumpe, så skift til ny. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rudi Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 De er ofte det. En komponent i styringen som "alltid" blir glemt. Hvordan merker man at den demperen er defekt. Nervøs styring? På min C s202 var bilen litt "masete" å kjøre. Byttet styredemper så ble den mye bedre. Den var det null motstand i... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eirik Tømmerås Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Synes 190´n er veldig fin på styringa, den er nå vel så bra som E´n som har tannstang, parameterstyring og dill. Selvopprettingen er hvertfall mye bedre på 190´n. Kanskje man skulle bytte denne demperen etter 280.000 km? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommern57 Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Detta er jo i prinsippet en vanlig støtdemper som blir evt dårligere og dårligere over en lang periode, slik at man venner seg til følelsen over så lang tid, at det knapt merkes. Hvor sliten din er, er tipping i løse lufta, samtidig som jeg ikke mener det har noe for seg å skifte bare for å skifte. Det beste er vel egentlig å løsne ene enden og kjenne på den for hånd. Dess fortere du beveger den dess hardere skal den motsette seg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
modzona Posted May 20, 2016 Share Posted May 20, 2016 Har enda ikke eid en w124 hvor styredempern har vært i orden.. Har selv 4 stk samt at fardern har 1. Så 5/5 har vært defekte. Koster rundt en 500-600kr original å billigere uoriginalt. Handlet denne sist.. Gikk rimelig raskt å få den på døren. http://www.ebay.com/itm/181070733253?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.