FrodeS Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 124 kunne man få med luftputer i ryggstøttet. Da var det en annen vakuumpumpe til sentrallåsen, som også forsyner setet med trykk(?)luft. Jeg har fått tak i et sete til 300'n, med sånt opplegg, men mangler pumpa. Jeg vurderer derfor å bare montere en eller annen form for elektrisk trykkpumpe hvis jeg skal ta det i bruk. Noen som har idé om hva slags trykk man snakker om? Eller er det vakuum? Quote
Sven Håkon Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Det er trykk, ikke vakuum som gjelder - pumpa er rett og slett bare en "dobbel" sentrallåspumpe som aktiveres ved at trykket faller under et gitt nivå. Du kan jo teste med sentrallåspumpen for å finne ut hvor mye trykk som trengs? Quote
FrodeS Posted February 29, 2016 Author Posted February 29, 2016 Det er trykk, ikke vakuum som gjelder - pumpa er rett og slett bare en "dobbel" sentrallåspumpe som aktiveres ved at trykket faller under et gitt nivå. Du kan jo teste med sentrallåspumpen for å finne ut hvor mye trykk som trengs? Er den originale pumpa slik at den står og gir trykk hele tida, og strengt tatt hele tida "låser opp" dørene mens man kjører? Er det samme trykk-krets som setene? Jeg tror pumpe uten multiconturseter også senser på noe vis. Hvis det er lekkasje et sted, så står den og går en viss tid før den gir seg. Quote
Sven Håkon Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Det er trykk, ikke vakuum som gjelder - pumpa er rett og slett bare en "dobbel" sentrallåspumpe som aktiveres ved at trykket faller under et gitt nivå. Du kan jo teste med sentrallåspumpen for å finne ut hvor mye trykk som trengs? Er den originale pumpa slik at den står og gir trykk hele tida, og strengt tatt hele tida "låser opp" dørene mens man kjører? Er det samme trykk-krets som setene? Jeg tror pumpe uten multiconturseter også senser på noe vis. Hvis det er lekkasje et sted, så står den og går en viss tid før den gir seg. Nei, det jeg mente var at selve pumpene som er inni boksen er like - hvordan de trigges er forskjellig; Pumpen til sentrallåsen blåser eller suger avhengig av signal, og gjør dette til den får tilstrekkelig motstand. Pumpen til setene blåser dersom trykket faller under et gitt nivå. Luft ut av blærene og hvor lenge pumpen skal blåse (altså motstand?) styres av ventilen på setet på en eller annen måte. Såvidt meg bekjent er det ingen annen styring av disse - at pumpen stopper etter en stund tror jeg bare er på grunn av varmgang.. Quote
tommern57 Posted February 29, 2016 Posted February 29, 2016 Jeg så et eller annet sted i WIS der det sto om detta, men husker ikke mer enn at trykket var veeeeldig lavt!!!! Quote
FrodeS Posted March 1, 2016 Author Posted March 1, 2016 Jeg så et eller annet sted i WIS der det sto om detta, men husker ikke mer enn at trykket var veeeeldig lavt!!!! Ja, jeg tror heller ikke det er snakk om rare greiene. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.