Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!  :D

Dette er begynnelsen på prosjekttråden til skogsvraket jeg fant forlatt på ett privateid bilopphuggeri. Bilen var forholdsvis komplett.

Kommer til å fylle opp her med bilder og info ettersom ting blir gjort. Foreløpig har jeg ikke satt noen mål, bortsett fra ett. Og det er at bilen skal kunne kjøres på prøveskilt til Gol 27. mai! Planen er da å vaske ruter og lykter, men la patina'en sitte til etter treffet. Dette for at andre medentusiaster kan få se hvor mye man kan la en gammel Benz forfalle, men den vil ennå ikke svikte  8)

yanU.jpg

Da bilen ble startet etter 12 år, var det som om den hadde blitt parkert dagen før. Se linker til videoer på youtube:

Dette er første oppstart

Her har den gått noen minutter

Bilen manglet mellomaksling og en drivaksel. Dette fikk jeg tak i, så når det er montert så blir det første kjøretur. Selvfølgelig med filming, er ikke så flink til å filme men har lurt på å kjøpe GoPro kamera til å fly rundt med på hue, artig for ettertiden å se tilbake på, når det har blitt bil av dette.

Wish me luck, sier jeg bare. Dette er mye jobb  :lol: :lol: Ikke sååå mye jobb for å få den kjørbar til treffet, men trafikksikker er vel en annen ting. Og all jobben som venter etterpå. Håper på å bli kjent med noen w123 entusiaster som har noen tips å komme med.

Prøve å få brukt dagen i morgen til å gjøre noe, prøve å få tatt noen bilder også :)

Posted

Det skal bli spennede å følge med på. Jeg håper du får med bilder av fjeset når vedkommende på Trafikkstasjonen får se den godkjenningsjobben første gang!  :lol:

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Takk for alle tilbakemeldinger, kjempe trivelig  :D

Bilen har fått en lett vask, mosen og mugget fløy, den ble faktisk reinere enn jeg hadde lyst til at den skulle bli..

Driver og rydder plass til en bil til i garasjen så jeg kan stå inne med den. Får litt mer arbeidslyst når man kan stå inne i varmen. Det måtte selvfølgelig snø her forrige dagen og igår. Men man får ett litt bedre inntrykk av bilen.

b05DM.jpg

uHfZ.jpg

Hva slags ratt er dette? Jeg trodde først det var ett gammelt amg ratt. Er det, det?

Yzutr.jpg

Recaro stol til sjåføren  :lol:

JVPrS.jpg

hRmCH.jpg

NMPt.jpg

arwt.jpg

Mye rart man finner i gamle biler.. Fant også innbetalingslapp for årsavgift fra 1990-91, og 92  :lol:

n6eDF.jpg

Posted

Gleder meg til å se fortsettelsen....  8)

Jeg lurer på om det rattet kan være fra Momo??

En del taxi eiere byttet sete  på bilene sine før, da det ikke var så veldig bra for ryggen å kjøre langt i de gamle setene.

Posted

Gleder meg til å se fortsettelsen....  8)

Jeg lurer på om det rattet kan være fra Momo??

En del taxi eiere byttet sete  på bilene sine før, da det ikke var så veldig bra for ryggen å kjøre langt i de gamle setene.

Det er nok momo ja, fant ett som lignet:

8ZOtH.jpg

Posted

Dette var en dyr bil en gang ja  :D Jeg vil gjerne tipse deg om noe om du ikke går for å bytte hele interiøret. (det er kanskje det beste med hensyn til lukten?) Om du vil bytte ut førersete til originalt, så finnes det veldig mange 123 biler med blått interiør. Dette er jo knallbra for deg, lettere å få tak på. Om du kommer over et slitt førersete for eksempel, så ikke fortvil, det er svært lett å bytte over trekket fra et høyre sete. Da har du brått et fint interiør  :thumbright:

Posted

Takk for tipset, Syver og Henning!  :) :) Jeg skal av gårde i morgen og hente noe deler, muligens noe interiør også. Tilstanden på det meste var visst heller dårlig, men det var snakk om å få det nesten gratis ettersom jeg forsto, så da er det verdt å reise noen mil  :P

Jeg har ikke helt bestemt meg om førerstolen, den passer ikke veldig bra inn, men den er fantastisk god å sitte i.. Får se hva det blir av bilen og hvilken "stil" som skal kjøres. Er ikke sikkert det blir så dumt om resten er rett :)

8jpE7.jpg

Posted

Dersom det Recaro setet fungerer så ville jeg ha latt det stå... Skaff deg alt du mangler innvendig, inkl et blått sjåførsete så har du det til seinere...

Skal du bygge den opp til å se ut som en taxi så er faktisk det sete ganske riktig... Og skal du ikke ha den til å se ut som en taxi så er det sete faktisk forbaska godt å sitte i...

Posted

Blostrupmoen, kan du vennligst redigere størrelsen på bildene dine? Min gamle PC sliter som en gal for å åpne denne tråden!  :D

Jeg la noen linker til deg i tråden om drivaksler...

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Dersom det Recaro setet fungerer så ville jeg ha latt det stå... Skaff deg alt du mangler innvendig, inkl et blått sjåførsete så har du det til seinere...

Skal du bygge den opp til å se ut som en taxi så er faktisk det sete ganske riktig... Og skal du ikke ha den til å se ut som en taxi så er det sete faktisk forbaska godt å sitte i...

Helt enig!  :D

Blostrupmoen, kan du vennligst redigere størrelsen på bildene dine? Min gamle PC sliter som en gal for å åpne denne tråden!  :D

Jeg la noen linker til deg i tråden om drivaksler...

Med vennlig hilsen, Olaf

Redigerte størrelsen på bildene litt så har pc'en din det litt bedre  :lol: Takk for linkene de var svært nyttige!  :)