Olav Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Denne tråden skal brukes som et oppslagsverk om denne bilmodellen. Først og fremst om ting man bør sjekke opp ved kjøp. Svakheter ved enkelte modeller og modellutvalg og utstyrsnivå. Vennligst hold denne tråden fri for vanlige diskusjoner, kun faktaopplysninger og erfaringer takk.
Frank Posted January 27, 2007 Posted January 27, 2007 Har hatt en 98mod A 170 cdi En knekt bakfjær, begge ble skiftet (svakhet) Bremsene bak "låste" seg, til tross for at bilen var til service engang i året. Når bilen ble levert hos Erik Arnesen var de redd at bakstilling/aksel hadde "flyttet" seg. Tydligvis ett eller annet som er svakt bak på disse bilene? Jeg oppdaget ikke rust.
Stjerneglis Posted January 29, 2007 Posted January 29, 2007 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10850.0
Frode Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Har hatt en 2001 (2002 modell) A-170CDi, 5 trinns automat, klima, el vindu++ nå i ca 1 og et halvt år, kjørt ca 30000 km med den, vært igjennom Sverige ned til Danmark med takboks og full oppakning. Holdt 130-140 med takboks gjennom Sverige og var opp i 175-180 på Autobahn. Er kjempefornøyd med bilen, har hatt 1 feil med den og det var at dynamoen røyk og måtte byttes, ellers feilfri. Går ekstremt billig, billig forsikring, kjapp i byen, ekstremt lett å parkere, glimrende til å hente unger og handle med. Den ser sinnsykt liten ut fra utsiden men det er faktisk utrolig hva en kan få inn i bagasjerommet...... Går nå over til B-klasse pga at vi trenger litt bedre plass, fikk veldig godt betalt for den ved innbytte så alt i alt en kjempebil for min del. Kan anbefale A-klasse til alle som trenger en liten bybil til å farte rundt i, og der er CDi`en perfekt.
bska Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Kona har hatt -99 A190 aut. i tre år nå og har fortsatt ikke gått lei. Hun sitter godt og har heile oversikten i trafikk bilde + at vogna er lett å håndtere i by og på glatta (piggfritt). Og når jeg har behandlet rutene med X-rain blir hun ekstra glad Foruten å bytte olje og fylle spylerveske har ett løpehjul på motoren blitt byttet pga lager lyd og en parksensor har tatt kvelden. Har flekket litt steinsprut på panseret. Pass på lakksår og spes rust i falsen på hjulbuene bak. Bilen er fortsatt fast og fin, men i det siste har jeg hørt en svak gnisselyd så må nok ta en kikk under på dempere, fjærer og foringer. Regn med litt knirk i interiøret når bilen beveger på seg (men skal ikke være skrangel). PS! bremsene på A190 er relativt store (skiver på alle 4), viktig at disse brukes litt innimellom slik at det ikke bygger seg opp overflaterust på de bakre.
Dani mb Posted February 12, 2008 Posted February 12, 2008 Kan anbefale en lang utgave!! Meget romslig og for de som er høye, (både for sjåføren og passasjerer bak) er der idéal
ASB Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Bensinlukt fra friskluftanlegget, er også en svakhet på enkelte modeller. Problemet ligger i at gummislangen, i enden av bensintilførsel fra tank morkner samt at slangeklemmene,av typen som klemmes en gang for alle, løsner. Når bensinen passerer her har den så stor hastighet og er så varm at bensinen er i gassform. Denne siver da ut gjennom denne slangen og inn i friskluftanlegget...heldigvis røker jeg ikke... Kjøpte en A140 -99, i august 2001. I den første tiden merket jeg, sporadiske hint av bensin odør, som fort forsvant igjen. Det var ubehagelig men vi anså det ikke så prekært, at vi tok bilen inn på verksted. Utover i 2003-04, ble det bare mer og mer lukt, og ved hovedservice sept 2004 ba jeg Motor-Trade ta en sjekk. De gjennomgikk hele systemet fra tank til motor men fant ingen feil. Jeg måtte betale 3500,- for ingenting. Uken etter var odøren tilbake.... I nov 2005 hadde bilen A-service på ekspressverkstedet. Her fikk jeg et tips om at det kanskje kom av at tanklokket var for tett... Nytt tanklokk ble kjøpt men problemet var stadig tilbakevendende. I des 2005 kom jeg over Baby-Benz.com. Her søkte jeg på "fuel+smell" og fikk 248 treff 46 av dem omhandler: Fuel Smell back with vengeance! Det var flere som hadde hatt samme problem og oppskriften på hvordan rette det ble grundig presentert. Etter å ha skrevet brev til M-T og MB Norge med forklaring på hva som var feil og hvordan rette det, ble det orden i sakene Nettforum er VELDIG informative! http://www.aclassinfo.co.uk/mypage.1.htm Denne linken fører til Albert Rowe's hjemmeside spesielt dedikert hans A160 -02. Her finner du det som trengs å vite om W168.
ASB Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 12 volts uttak i bagasjerom. I pre facelift modeller 1998-2001 er det ferdig opplegg med sikring, ledninger og kontakt, for ettermontering av stømuttak i bagasjerommets høyre side. Her er det bare å ta hull i sidepanelet og montere uttak og koble på kontakt. Her finner du en komplett manual: http://www.baby-benz.com/portal/accessories/fitting-a-12v-socket-in-the-boot.html
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now