Jump to content

Recommended Posts

Posted

Heisann! Jeg bare lurte på om det er noen her som vet hvilke gjenger det er på oljefilteret på 2.3 8V? (m102.982)

Jeg har det for meg at det er M20 * 1.5, noen som kan bekrefte/avkrefte?  :) Klarte ikke å finne noe lurt på Google  :)

Takk på forhånd!

Posted

Feks dette settet sendes med begge standardene.

http://www.ebay.com/itm/13-ROW-AN10-UNIVERSAL-ENGINE-TRANSMISSION-OIL-COOLER-KIT-FILTER-ADAPTER-HOSE-END-/252014160745?hash=item3aad36eb69:g:Cs8AAOxyyq5TMO-~&vxp=mtr

Gjenge tolker (Thread gauge) er lurt å ha i garasjen sammen med skyvelæret og bladsøker (feeler guage).

Måtte pina meg google for å finne ut hva disse het på norsk.  :rolleyes:

Slikt får man tak i ganske billig på biltema eller ebay.

http://www.biltema.no/no/Verktoy/Skjareverktoy/Gjengeverktoysett/Gjengetolker-2-stk-2000016879/

Posted

Null problem.

Aner ikke om kvalitet er noe særlig på det ebay kitet. Var det første som dukket opp når jeg søkte på "universal oil cooler kit"

Personlig så tipper jeg at radiator og oljefilter platen er grei nok. Men ville nok sett på slanger og fittings fra en mer seriøs produsent. Er ikke sikkert de er lang nok heller til ditt prosjekt.

Er ca 500kr i frakt på det kitet du linker til så du burde holde et øye med det når du titter på ebay.

Posted

Hmm, nei tror ikke jeg tør å ta sjangsen på en sånn en, har en liten oljekjøler ifra w124 liggende som kanskje trår til :-P

Men den adapter platen er sikkert grei nok. Heftig sum på frakten for å ta nesten 1 måned hehe..  :lol:

Posted

Foreslår en titt på http://derale.com/products/fluid-coolers/thermostats-1

Hvis du ser på fluid-comtrol thermostats, så sender den bare oljen tilbake inntil temp. når 180°F=82°C. Jeg har kompiser som bruker dem både på motor og automat, funker helt suverent. Det tar ofte laaang tid før oljen blir gjennomvarm, jo fortere den kommer opp i arbeidstemperatur, jo bedre er det. Jeg har ikke hatt råd enda, men jeg skal ha sånne på automatkjølerene på alle bilene, ellers er det bare Dodgen som skal ha til kjøler for motoroljen.

Med vennlig hilsen, Olaf

Posted

Jeg har kjøpt oljelkjølere hos kollevold rallyimport, Gundersen motorsport o.l. Ikke kjekt da de Kinakjølerene begynner å lekke å at gjengene ikke tåler noe. Jeg har laget slanger hos tess.

Ja dette koster litt, men det koster mere om det plutselig er oljetomt å den som kjører ikke merker dette å det ender med havari. Har en ikke råd til å gjøre det ordentlig så gi f er min oppfordring