roysoft Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Jeg har en 2013 modell Mercedes GLK med originalmontert Dab-radio. Denne fungerer utmerket i byer (Mosjøen), men så snart jeg kommer et stykke utenfor byen så blir det stille og jeg må skifte til FM. Andre bileiere med DAB-radio får inn signaler slik at jeg vet at det er signaler, men hos meg hører jeg ikke noe. Dette tyder vel på at mottaket i min bil er for dårlig, og nå lurer jeg på om noen har noen tips til hva jeg kan gjøre for å kunne høre på Dab-radio også utenfor byer hvor kanhende signalene er sterkere ? Roy Quote
Sven Håkon Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Kan det være på grunn av forskjellen mellom DAB og DAB+? Altså at det kun sendes med DAB i byer, og DAB+ ellers? Quote
roysoft Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Jeg var nok litt utydelig i det jeg skrev, det er en Dab+ radio som er montert i bilen og jeg tror det er den samme typen signaler som sendes i byer og ellers. Quote
Recommended Posts