Seldal Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Lager en tråd om prosjektet mitt. Kjøpte meg en Clk 200 sen 1999 model, som jeg skal bruke som drifting bil. Har en E430 delebil som jeg skal ta motor ifra, og her i tråden kommer jeg til å oppdatere med bilder og litt info om hva jeg gjør med bilen. Legger med noen bilder. Originalt W208 vs modifisert feste fra W210 Motor montert med rett fester. Quote
petterw Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 dette kan bli gøy! hadde selv en lik CLK som min førstebil, så blir spennende å se va du får ut av denne :lol: Quote
modzona Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Blir spennende dette helt klart! Skal du bruke originalt ECU eller blir det "datasprut" ? Quote
Seldal Posted February 23, 2016 Author Posted February 23, 2016 Blir spennende dette helt klart! Skal du bruke originalt ECU eller blir det "datasprut" ? Blir original ECU, er twinspark på denne så er 16 tennplugger Blir et dyrt sprut hvis jeg skal til med noe sånt! Veien er jo ikke lang til en E55 Amg kompressor når denne er oppe og går Quote
Kenneth_ss Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Dette ser kult ut. Bra flere kjører mercedes i drifting. Mangelvare i stor konkurranse med mest riskokere og bmw 😂 Quote
Henning Bruun Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 dette gleder jeg meg til å følge med på Quote
Tor Anton Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Blir spennende dette helt klart! Skal du bruke originalt ECU eller blir det "datasprut" ? Blir original ECU, er twinspark på denne så er 16 tennplugger Blir et dyrt sprut hvis jeg skal til med noe sånt! Veien er jo ikke lang til en E55 Amg kompressor når denne er oppe og går Du bruker vel bare sprut til en v8 for det.Du kan bruke org.coiler hvis du ikke ønsker 8 dobble. Jeg prøvde å bruke de org.kompressorcoilene på min med turbo å de ble for dårlige. Da ble det 2 dobble fra electromotive til ca 1200,- å da ble det saker. Så du hadde evt trengt 8 slike coiler,men på sugemotor så holder de org. Fordelen med annet sprut er at du får justert tenninga. P.s. du har sett det kompressorkittet til en slik motor på finn????? Quote
tommern57 Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Hoi! Tøøøft! Ser det ut som det går med hensyn til downpipe for eksos? Grunnen til jeg spør er at jeg mener det brukes andre eksosmanifolder i detta karosseriet. Mener å huske at de går litt "rundt hjørnet" på toppen før utløpet kommer, om du skjønner. Da kommer downpipe mye nærmere kassa. Quote
Seldal Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Hoi! Tøøøft! Ser det ut som det går med hensyn til downpipe for eksos? Grunnen til jeg spør er at jeg mener det brukes andre eksosmanifolder i detta karosseriet. Mener å huske at de går litt "rundt hjørnet" på toppen før utløpet kommer, om du skjønner. Da kommer downpipe mye nærmere kassa. Er andre downpiper på w208 ja, er snekka som står i veien, så det blir nok custom manifolder og downpiper her skal se om jeg klarer ta noen bilder av plassen i dag Quote
tommern57 Posted February 24, 2016 Posted February 24, 2016 Jeg fant en M112 utgave av den jeg mener. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-Mercedes-M112-C-240-W-202-Krummer-Auspuff-/150400874330?hash=item230497375a:m:mXZlgpIce47MYPng7OqNZJQ Mulig du har sett de før, men her ser du i alle fall prinsippet de brukte. Blir vel ikke all verdens plass til å lage så mye der? Quote
Seldal Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Jeg fant en M112 utgave av den jeg mener. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-Mercedes-M112-C-240-W-202-Krummer-Auspuff-/150400874330?hash=item230497375a:m:mXZlgpIce47MYPng7OqNZJQ Mulig du har sett de før, men her ser du i alle fall prinsippet de brukte. Blir vel ikke all verdens plass til å lage så mye der? Stemmer, blir ca slik! sjekker litt om jeg kan få fatt i noen originale manifolder til 430 w208 til fornuftig pris:-) Quote
Seldal Posted February 24, 2016 Author Posted February 24, 2016 Blir spennende dette helt klart! Skal du bruke originalt ECU eller blir det "datasprut" ? Blir original ECU, er twinspark på denne så er 16 tennplugger Blir et dyrt sprut hvis jeg skal til med noe sånt! Veien er jo ikke lang til en E55 Amg kompressor når denne er oppe og går Du bruker vel bare sprut til en v8 for det.Du kan bruke org.coiler hvis du ikke ønsker 8 dobble. Jeg prøvde å bruke de org.kompressorcoilene på min med turbo å de ble for dårlige. Da ble det 2 dobble fra electromotive til ca 1200,- å da ble det saker. Så du hadde evt trengt 8 slike coiler,men på sugemotor så holder de org. Fordelen med annet sprut er at du får justert tenninga. P.s. du har sett det kompressorkittet til en slik motor på finn????? er vel forskyvelese på 5-10 grader på plugg nr1 og 2 per sylinder så usikker hvordan sprut til v8 hadde taklet det? Blir uansett spennende å se hvordan org ECU vil takle dette:-) Har sett det på finn ja Quote
Seldal Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Litt bilder av motoren, mens jeg venter på en sending fra statene:-) Quote
Henning Bruun Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 en sånn motor har jeg åsså lyst på Quote
Seldal Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 en sånn motor har jeg åsså lyst på Ja, er en svær motor, men virket ikke så den veide så mye noen som vet vekten på den? Noen som vet hvor mye av det elektriske som må flyttes over mtp startsperre? Bytter tenningslåsen, motorstyring og girkasse-styringen, får satse på det går! Quote
tommern57 Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 Dissa motora er rimlig lette ift størrelse. Husker ikke vekta. Det som overrasker mest, er vel når du tar av innsuget. Det veier jo ingen ting. Det er vel magnesium om jeg ikke husker feil. Tenningslås, nøkkel og styringer, bør ordne biffen med start. Quote
Seldal Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Stemmer det tommern, er magnesium:-) Nå har jeg også fått kjøpt originale manifolder til clk430, får dem sikkert i midten av mars:-D Quote
Seldal Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 En annen ting som var litt rart på M113 motoren, det var ingen retur fra fuelrail'en, BTR ligger vist i bensinfilteret på både M112 og M113 Litt usikker på hvordan jeg løser det, men regner med jeg bare kobler opp den BTR fremme i motorrommet Quote
tommern57 Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 Pumpa henger under tanken. Der ligger også filteret. I filteret er det trykkregulator, så overtrykket går rett tilbake til tank derfra. Så det er fire tilkoplinger på filteret. Fuel inn, fuel ut, retur til tank og en tynn en som jeg trur går opp i fyllestussen. Den er bare der for å gi barometrisk trykk til regulatoren. På kleemann'en min har jeg pressetrykket inn der over en egen regulator, så den alltid gir trykk i railen relativt til kompressortrykk. Quote
Seldal Posted February 26, 2016 Author Posted February 26, 2016 Pumpa henger under tanken. Der ligger også filteret. I filteret er det trykkregulator, så overtrykket går rett tilbake til tank derfra. Så det er fire tilkoplinger på filteret. Fuel inn, fuel ut, retur til tank og en tynn en som jeg trur går opp i fyllestussen. Den er bare der for å gi barometrisk trykk til regulatoren. På kleemann'en min har jeg pressetrykket inn der over en egen regulator, så den alltid gir trykk i railen relativt til kompressortrykk. Stemmer! Vet du hva trykk som er originalt på M113? tror muligens det blir enklere å flytte filter også over fra donorbilen! Quote
Henning Bruun Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 en sånn motor har jeg åsså lyst på Ja, er en svær motor, men virket ikke så den veide så mye noen som vet vekten på den? Noen som vet hvor mye av det elektriske som må flyttes over mtp startsperre? Bytter tenningslåsen, motorstyring og girkasse-styringen, får satse på det går! Jeg har en helt nye standalone girkassestyring liggende. Jeg hadde tenkt å bruke den på superturbodiesel prosjektet mitt. Denne styringa har fått mye skryt av dem jeg kjenner som bruker den, ,mange dieseldriftere som bruker den. Kan brukes på alle 722.6-kasser, da kan du bruke kassa som både automat og manuell. Quote
Seldal Posted February 27, 2016 Author Posted February 27, 2016 en sånn motor har jeg åsså lyst på Ja, er en svær motor, men virket ikke så den veide så mye noen som vet vekten på den? Noen som vet hvor mye av det elektriske som må flyttes over mtp startsperre? Bytter tenningslåsen, motorstyring og girkasse-styringen, får satse på det går! Jeg har en helt nye standalone girkassestyring liggende. Jeg hadde tenkt å bruke den på superturbodiesel prosjektet mitt. Denne styringa har fått mye skryt av dem jeg kjenner som bruker den, ,mange dieseldriftere som bruker den. Kan brukes på alle 722.6-kasser, da kan du bruke kassa som både automat og manuell. Det skal jeg og ha med tiden! hvordan blir det å bygge om? bruker vell ingenting fra org girkassestyring da? Quote
Henning Bruun Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Ja, du bruker kun den nye styringa. Ofgear.dk mener jeg nettadressen til han som lager det er. Ifølge dem som bruker det er det en grei sak både å montere og tune. Quote
tommern57 Posted February 27, 2016 Posted February 27, 2016 Stemmer! Vet du hva trykk som er originalt på M113? tror muligens det blir enklere å flytte filter også over fra donorbilen! Mener å huske at trykket ligger i 3,8 - 4 Bar Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.