Jump to content

Seldal's Clk w208 M113, 4,3l V8 Drifting prosjekt

Recommended Posts

Posted

Lager en tråd om prosjektet mitt.

Kjøpte meg en Clk 200 sen 1999 model, som jeg skal bruke som drifting bil. Har en E430 delebil som jeg skal ta motor ifra, og her i tråden kommer jeg til å oppdatere med bilder og litt info om hva jeg gjør med bilen.

Legger med noen bilder.

aTv.jpg

zL5Uq.jpg

eWP8.jpg

j97Ka.jpg

AzVOe.jpg

Originalt W208 vs modifisert feste fra W210

dCAOF.jpg

gcOlS.jpg

Motor montert med rett fester.

kbx3.jpg

• Replies 260
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Blir spennende dette helt klart!

Skal du bruke originalt ECU eller blir det "datasprut" ?

Blir original ECU, er twinspark på denne så er 16 tennplugger :D Blir et dyrt sprut hvis jeg skal til med noe sånt! Veien er jo ikke lang til en E55 Amg kompressor når denne er oppe og går 8)

Posted

Blir original ECU, er twinspark på denne så er 16 tennplugger :D Blir et dyrt sprut hvis jeg skal til med noe sånt! Veien er jo ikke lang til en E55 Amg kompressor når denne er oppe og går 8)

Du bruker vel bare sprut til en v8 for det.Du kan bruke org.coiler hvis du ikke ønsker 8 dobble.

Jeg prøvde å bruke de org.kompressorcoilene på min med turbo å de ble for dårlige. Da ble det 2 dobble fra electromotive til ca 1200,- å da ble det saker.  Så du hadde evt trengt 8 slike coiler,men på sugemotor så holder de org.

Fordelen med annet sprut er at du får justert tenninga.

P.s. du har sett det kompressorkittet til en slik motor på finn?????  8)

Posted

Hoi! Tøøøft!

Ser det ut som det går med hensyn til downpipe for eksos? Grunnen til jeg spør er at jeg mener det brukes andre eksosmanifolder i detta karosseriet. Mener å huske at de går litt "rundt hjørnet" på toppen før utløpet kommer, om du skjønner. Da kommer downpipe mye nærmere kassa.

Posted

Hoi! Tøøøft!

Ser det ut som det går med hensyn til downpipe for eksos? Grunnen til jeg spør er at jeg mener det brukes andre eksosmanifolder i detta karosseriet. Mener å huske at de går litt "rundt hjørnet" på toppen før utløpet kommer, om du skjønner. Da kommer downpipe mye nærmere kassa.

Er andre downpiper på w208 ja, er snekka som står i veien, så det blir nok custom manifolder og downpiper her :lol: skal se om jeg klarer ta noen bilder av plassen i dag :D

Posted

Jeg fant en M112 utgave av den jeg mener. http://www.ebay.de/itm/Abgaskrummer-Mercedes-M112-C-240-W-202-Krummer-Auspuff-/150400874330?hash=item230497375a:m:mXZlgpIce47MYPng7OqNZJQ

Mulig du har sett de før, men her ser du i alle fall prinsippet de brukte.

Blir vel ikke all verdens plass til å lage så mye der?

Stemmer, blir ca slik! sjekker litt om jeg kan få fatt i noen originale manifolder til 430 w208 til fornuftig pris:-)

Posted

Du bruker vel bare sprut til en v8 for det.Du kan bruke org.coiler hvis du ikke ønsker 8 dobble.

Jeg prøvde å bruke de org.kompressorcoilene på min med turbo å de ble for dårlige. Da ble det 2 dobble fra electromotive til ca 1200,- å da ble det saker.  Så du hadde evt trengt 8 slike coiler,men på sugemotor så holder de org.

Fordelen med annet sprut er at du får justert tenninga.

P.s. du har sett det kompressorkittet til en slik motor på finn?????  8)

er vel forskyvelese på 5-10 grader på plugg nr1 og 2 per sylinder så usikker hvordan sprut til v8 hadde taklet det?

Blir uansett spennende å se hvordan org ECU vil takle dette:-)

Har sett det på finn ja :lol:

Posted

en sånn motor har jeg åsså lyst på :D

Ja, er en svær motor, men virket ikke så den veide så mye :shock: noen som vet vekten på den?

Noen som vet hvor mye av det elektriske som må flyttes over mtp startsperre? Bytter tenningslåsen, motorstyring og girkasse-styringen, får satse på det går!

Posted

Dissa motora er rimlig lette ift størrelse. Husker ikke vekta. Det som overrasker mest, er vel når du tar av innsuget. Det veier jo ingen ting. Det er vel magnesium om jeg ikke husker feil.

Tenningslås, nøkkel og styringer, bør ordne biffen med start.

Posted

Stemmer det tommern, er magnesium:-)

Nå har jeg også fått kjøpt originale manifolder til clk430, får dem sikkert i midten av mars:-D

c7f1b2243070360b347010cabdb05463.jpg

8b9fb0b397dd5222c73ef0bd55523718.jpg

e6d60df4fd13b47f15384db5abd51cb8.jpg

Posted

En annen ting som var litt rart på M113 motoren, det var ingen retur fra fuelrail'en, BTR ligger vist i bensinfilteret på både M112 og M113 :shock:

Litt usikker på hvordan jeg løser det, men regner med jeg bare kobler opp den BTR fremme i motorrommet :lol:

Posted

Pumpa henger under tanken. Der ligger også filteret. I filteret er det trykkregulator, så overtrykket går rett tilbake til tank derfra. Så det er fire tilkoplinger på filteret. Fuel inn, fuel ut, retur til tank og en tynn en som jeg trur går opp i fyllestussen. Den er bare der for å gi barometrisk trykk til regulatoren. På kleemann'en min har jeg pressetrykket inn der over en egen regulator, så den alltid gir trykk i railen relativt til kompressortrykk.

Posted

Pumpa henger under tanken. Der ligger også filteret. I filteret er det trykkregulator, så overtrykket går rett tilbake til tank derfra. Så det er fire tilkoplinger på filteret. Fuel inn, fuel ut, retur til tank og en tynn en som jeg trur går opp i fyllestussen. Den er bare der for å gi barometrisk trykk til regulatoren. På kleemann'en min har jeg pressetrykket inn der over en egen regulator, så den alltid gir trykk i railen relativt til kompressortrykk.

Stemmer! Vet du hva trykk som er originalt på M113? tror muligens det blir enklere å flytte filter også over fra donorbilen!

Posted

Ja, er en svær motor, men virket ikke så den veide så mye :shock: noen som vet vekten på den?

Noen som vet hvor mye av det elektriske som må flyttes over mtp startsperre? Bytter tenningslåsen, motorstyring og girkasse-styringen, får satse på det går!

Jeg har en helt nye standalone girkassestyring liggende. Jeg hadde tenkt å bruke den på superturbodiesel prosjektet mitt. Denne styringa har fått mye skryt av dem jeg kjenner som bruker den, ,mange dieseldriftere som bruker den. Kan brukes på alle 722.6-kasser, da kan du bruke kassa som både automat og manuell.

Posted

Jeg har en helt nye standalone girkassestyring liggende. Jeg hadde tenkt å bruke den på superturbodiesel prosjektet mitt. Denne styringa har fått mye skryt av dem jeg kjenner som bruker den, ,mange dieseldriftere som bruker den. Kan brukes på alle 722.6-kasser, da kan du bruke kassa som både automat og manuell.

Det skal jeg og ha med tiden! hvordan blir det å bygge om? bruker vell ingenting fra org girkassestyring da?