Sven Håkon Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 E-klassen (2005 W211 med SBC) har den siste tiden begynt å oppføre seg litt annerledes enn før; Ved oppstart holder jeg alltid foten på bremsepedalen (dette må gjøres ved bruk av Keyless-Go), og idet motoren starter går pedalen inn et godt stykke. Bremsekraften er den samme og bremsene fungerer ellers som vanlig. Er det noen som har erfaring med denne plutselige endringen? Mine foreldres E-klasse (2003 W211, i deres eie siden 2006) har alltid gjort dette, så jeg opplever det egentlig ikke som en feil men snarere en endring. Kan det ha noe med kulden eller bremsevæsken å gjøre? Er det slik at SBC øker eller slipper trykket idet motoren startes? Quote
arne Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 jeg mener jeg har opplevd det på mange biler, og mener det er vakumforsterkeren som forårsaker fenomenet. Quote
Eirik Tømmerås Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 På "vanlige" biler skal det være sånn da bremseservoen drar pedalen litt innover, men med SBC foregår bremsingen elektronisk "brake by wire" Quote
Sven Håkon Posted February 25, 2016 Author Posted February 25, 2016 Kjøpt sko med myke såler Svenni? Hehe, nei det er ikke så enkelt jeg mener jeg har opplevd det på mange biler, og mener det er vakumforsterkeren som forårsaker fenomenet. Ja, dette kjenner jeg igjen fra eldre biler, men E-klassen har ikke gjort dette tidligere. Oppførselen er dessuten mye bråere; Pedalen går fort inn, i motsetning til å sige innover som på biler med tradisjonelle bremser. Ingen som har noen innspill på dette? Quote
bska Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Hva med å ta en kjapp slitasje sjekk på bremseklossene? Quote
arne Posted February 25, 2016 Posted February 25, 2016 Well, jeg testa 211 'en min i går kveld. Ved start siger bremsepedalen inn, hvis den bare har stått litt siger den ikke ved start. Og ellers er alt i skjønneste orden. Quote
Recommended Posts