Jump to content

Recommended Posts

Posted

E-klassen (2005 W211 med SBC) har den siste tiden begynt å oppføre seg litt annerledes enn før; Ved oppstart holder jeg alltid foten på bremsepedalen (dette må gjøres ved bruk av Keyless-Go), og idet motoren starter går pedalen inn et godt stykke. Bremsekraften er den samme og bremsene fungerer ellers som vanlig. Er det noen som har erfaring med denne plutselige endringen?

Mine foreldres E-klasse (2003 W211, i deres eie siden 2006) har alltid gjort dette, så jeg opplever det egentlig ikke som en feil men snarere en endring. Kan det ha noe med kulden eller bremsevæsken å gjøre?

Er det slik at SBC øker eller slipper trykket idet motoren startes?

Posted

Kjøpt sko med myke såler Svenni?

Hehe, nei det er ikke så enkelt :-D

jeg mener jeg har opplevd det på mange biler, og mener det er vakumforsterkeren som forårsaker fenomenet.

Ja, dette kjenner jeg igjen fra eldre biler, men E-klassen har ikke gjort dette tidligere. Oppførselen er dessuten mye bråere; Pedalen går fort inn, i motsetning til å sige innover som på biler med tradisjonelle bremser.

Ingen som har noen innspill på dette?

Posted

Well, jeg testa 211 'en min i går kveld. Ved start siger bremsepedalen inn, hvis den bare har stått litt siger den ikke  ved start. Og ellers er alt i skjønneste orden. :lol: