Olav Posted December 18, 2006 Posted December 18, 2006 Denne tråden skal brukes som et oppslagsverk om denne bilmodellen. Først og fremst om ting man bør sjekke opp ved kjøp. Svakheter ved enkelte modeller og modellutvalg og utstyrsnivå. Vennligst hold denne tråden fri for vanlige diskusjoner, kun faktaopplysninger og erfaringer takk.
Fredrik B Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 Noen som har lyst å skrive litt her? Hvilke årsmodeller bør man gå for, og hva utstyr lønner set seg å styre unna? Er disse like ille mtp rust som 210? Får man noe brukbart mellom 170-240.000,-? Ser det er vanskelig å finne facelift i denne prisklassen. Er det mulig å bygge om til command, eller er det dyrt og vanskelig?
Sleggemekaniker Posted December 13, 2010 Posted December 13, 2010 Rust er vel slik som for en del andre modeller; kjøper du en som forlot fabrikken i 2003 eller senere er den galvanisert.
T.Vårlid Posted November 1, 2011 Posted November 1, 2011 En kolega snuser på W220, hva skal enn se etter? noen gjengangsfeil?
vegard Fyrileiv Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Noen nye innspill på denne siden? Spesielt med tanke på rust. Er den et hakk bedre enn 210?
tommern57 Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Nei, har sett tilsynelatende fine w220 som de har skifta stort sett hele gulvet i.
Eirik Tømmerås Posted February 15, 2014 Posted February 15, 2014 Hadde en taxi i nærområdet S 400 CDI, den stod mer eller mindre konstant på verksted fra den var kjøpt til den ble byttet inn etter kort tid
vegard Fyrileiv Posted February 16, 2014 Posted February 16, 2014 Tenker eventuelt på en 320cdi. 400 er visst en møkkamotor. Desværre.. Ellers får vi tro den er bra da? Stemmer det at de er galvanisert etter 2003?
Tor Olav Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 Noen flere som har erfaringer med disse bilen? Har fått litt sansen for disse, og hvem veit, kanskje det blir ein slik ein dag
Gissmo Posted February 26, 2014 Posted February 26, 2014 Kan jo sjekke ut her: http://www.benzworld.org/forums/w140-s-class/1484464-w140-s-class-buyers-guide.html Leste en tråd der tidligere om en London mann som kjøpte en S600, fantastisk tråder om når han var på jakt etter bil og en tråd når han satte den i stand.
Mathias09 Posted September 13, 2014 Posted September 13, 2014 Hei! Lite respons på siden her gitt.. Men jeg har i allefall en 2000 modell S klasse 320 bensin, W220 som har rulla 230 000 og er veldig fornøyd. Kjøpte denne i desember 2013, og har ikke opplevd noen problemer i det hele tatt. Og når det er sagt må det sies at bilen har fult servicehefte (bokstavelig talt, ikke fler sider igjen ), MYE kvitteringer på tidligere ting som er skfitet, (stort sett slitedeler, pluss to komplette luftdempere) , er pusset ned, fjernet rust og lakkert for et par år siden. Av elektronikk har jeg slitet litt med parkeringssensorene som har levd litt sitt eget liv, men som fungerer helt strålende nå. Alt i alt, har jeg faktisk ikke noe negativ og si om denne bilen, utenom at hvis noe først går galt her, blir det fort veldig dyr. (Priseksempel: Vanlig B-service på denne koster "kun" 8500 kr) Samtidig som at 320 bensin motoren ikke akkurat er noe du vil ha om du sliter veldig økonomisk. Men en UTROLIG behaglig bil og kjøre, veldig lite støy, fryktelig behaglig med luft dempere osv. Men verdt og sjekke bilen godt før evt kjøp, som da med alle andre biler.
RadivS Posted June 16, 2015 Posted June 16, 2015 Hva slags utstyr bør man sikre seg er med på disse? Ser på annonser at det er litt forskjell på hvor mange knapper de har på dashen. Det er alltid 4 på venstre side av nødblinken, men fra 2 til 4 på høyre side. Hva gjør de 6-8 knappene, og hvilke to er det som mangler på noen biler? Noen av bensinmotorene jeg bør ligge unna?
Geronimo Posted June 17, 2015 Posted June 17, 2015 Jeg har en s 430...det er en 2001 mod.Hat den siden okt.14.Utrolig god bil.Er vel ikke så mye på veien som er bedre å kjøre.Den har nå passert 290 000 km.Men går som ei klokke.Ser her at en må bet.over kr.8000 for b service..jeg bet .kr 1900 hos Jensen i Drammen.Nå har jeg bestilt nye skiver,bremseklosser og bånd til p.brems..totalt kr.3600.Kan ikke si det er særlig dyrt til en sånn bil.Ps B og S lier skulle ha 16 400 for deler og jobb,da blir det dyrt. Jeg har et par rustflekker,men de har nok lett for å ruste..må vel bare passe på litt. Hadde en E 240 før,den brukte ikke noe mindre bensin...nå ligger jeg på rett over litern på blanda kjøring og vert nede i 0,9 på lang kjøring og det er vert hver kr. Fin deg en fin en med bensin motor og ta en prøve tur og du er solgt. :DBor du i nærheten av drammen kan du få prøve min.Bilen min er som å kjøre en ny dyr bil etter så mange km.at det er mulig,da er det vel kvalitet.
RadivS Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Blir nok en 320 tipper jeg. Ingen som vet hva de 8 knappene ved nødblinken inneholder fra venstre til høyre?
Geronimo Posted June 19, 2015 Posted June 19, 2015 Jeg skal sjekke i morgen tidlig,gidder ikke gå ut nå.Så skal jeg legge det ut..jeg har 8 stk. 320 er bra,men ta deg en tur i en S430 eller S500...da blir du solgt.Det er rått
Tor Olav Posted August 5, 2015 Posted August 5, 2015 Noen som har erfaringer med eventuelle svakheter på facelift modellene med 320CDI?
TAN1954 Posted August 13, 2015 Posted August 13, 2015 Jeg har selv en S 320 2001 som har gått 104 000 km nå. Bensin. Synes ikke diesel er et aktuelt valg i en bil av denne typen. Min er så stille og isolert at jeg noen ganger glemte jeg hadde startet. Min bruker ned mot 0,85 l ved 100 km/t, kanskje en liter blandet kjøring. Differansen i drivstoffprisene og forbruk i mellom bensin og diesel er bare småtteri i forhold til hva andre servicekostnader blir over tid så det er vel ikke så mye å legge vekt på egentlig. Hva får man i S 430 bensin: 5 km/t høyere toppfart og et par tiendeler raskere til 100...for høyere forsikring og svakt økt forbruk. Synes S 320 er mer enn sterk nok og gir mer for pengene. Min har ingen rust, men har heller aldri vært vinterkjørt før jeg har hatt den nå i 3 vintre. Forstilling er vel litt utsatt på disse og deler og service er dyr, (Stor olje mengde og doble tennplugger trekker naturligvis opp B-servicen) men deler er tydeligvis svært mye billigere i Tyskland om man vil handle de derfra. Når jeg har kjørt min E240T W211 en stund og går over til å kjøre S-klassen så er det som å komme inn i en helt annen verden av komfort og stillhet...Anbefales.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now