Jump to content

w201 E190 Prosjekt


No_Superstar

Recommended Posts

Litt sent ute med å legge ut prosjektet men bedre sent en aldri :P

 

Jeg kjøpte opp en gammel traver i September en gang etter hva jeg mener å huske og hadde en liten plan på hva jeg vill gjøre med bilen.

Var ikke så mye galt med den, den trengte å fikse noen små detaljer som Endeledd og litt Bremserør får å kunne få den igjennom EU.

Men what ever kunne jo like godt pelt den litt fra hverandre og se hva moro man kan gjøre.

 

Kom i kontakt med en kar i fra Tromsø som hadde et kit liggende får salg så han skulle ikke ha så ufattelig mye får det så jeg klina til å kjøpte det og fikk det tilsendt. Nemlig Evo 3 kitet uten vinge.

 

Men ja var en start. Bilen var alt godkjent senket 40 mm så dette må jo bli bra.

 

Fikk sette og da var det igang. Sto jeg og noen kompiser og jobba så glassfiberen spruta.

Vi kutta og tilpassa og limte og sparklet og pusset så det var helt hvit i garasjen.

(Ble mange lange netter med mye kaffe og lite søvn)

Men vi var engasjerte som juling og fikk bilen ferdig på 1,5 uke.

Da var alt av styling satt på, uoriginal vinge, nye dempere, eksos var sveiset opp, kappet bak fjærene, la nye Bremserør fra midten og hele veien bak, nye calipre foran og Endeledd. 

Fikk den lakka ferdig og sto herdet i en 2 ukers tid før vi dro den ned til follering.

 

Akkurat nå per.dags dato så står den hos follerings gutta ennå men jeg har fått muligheten til å stikke nedom å pele litt mere på den mens dem jobber med den.

 

Satt i bi Xenon, satt på Amg Potter, grøftelys, gitter og litt smått med kabler osv.

 

Kjempe fornøyd med bilen sånn som den blir nå :)

 

MEN... Det mangler no.. Kan ikke kjøre rundt i en bil som ser ut som den er laget får 300km/t med en 2L motor og 4 trin Automat :P Begynnte da å drømme meg litt bort om hvordan det hadde vært med en litt større motor osv. Var mye inne på tanken om å sette i en 320 V6 fra 210 men ja blir mye styr og greier så gikk litt frem og tilbake..

Brått så datt jeg over en 2.3 16v som var bygd opp :) aha nå snakker vi.

Blokka er ny, innsug er spesial laget, all inn mat er nytt, høyttryks turbo, datasprut og masse godis :) Motoren er kun grov mappa men utga 467hk på benken.

Den må jeg ha!!!

Hehe.. så nå står den her i gården :)

 

Får å ikke avsløre så veldig mye mere så får dere se videre hva som skjer med bilen men det er enda mere som kommer ;)

Link to comment
Share on other sites

Hva slags vinge har du????

Er er ingen skam å si at Rieger sin "EVOIII" vinge er lite fin da den ser ut som 3 sammenskrudde planker.

Da er Rieger Infinity sin et bra alt., evt en kopi av evoII,men da må du ha flapsene så den ikke ser halvferdig ut.

Problemet med å sette slike breddinger på en 190E er plassen i innerskjermene. Hvis en ikke modifiserer disse en god del så får en ikke senket bilen nok å da blir det altfor stor glippe mellom hjul og skjerm.

Såg det veldig godt på evoen min, så lav er det ikke mulig å en std 190. I sverige er det flere som har laget driftingbil av disse å de lager nye innerskjermer som er veldig romslig.

 

Hva slags bremser blir det???

Link to comment
Share on other sites

Var ikke noe stress å bygge Xenon på den, eller jeg spurte om å få Xenon men fikk bi-xenon :) Funker veldig bra.

 

Vingen jeg har, hehe... er fra en BMW E36 jeg fant :P flaut men ja, syntes ikke evo vingene er noe fine. Sikkert kult på 90 tallet men syns det ser ut som en landings plass får romferger :P Så da kjører jeg litt egen still :)

 

Bremsene jeg skal bygge på nå er fra en SL 600 Brembo 4 stempel med 334/33 skive foran og 300/22 bak :) Må sikre meg at bremsene får bremset motoren :D

Link to comment
Share on other sites

PS.. Jeg har bygd alt av innerskjermer selv så akkurat nå så står det 40/40 senk på den med en hel runde Kapp på bak fjærene sånn at den skulle ligge litt mere med still til foran. Så har jeg satt på 20x9 felger foran med 245/25 dekk og 20x10 bak med 305/25 dekk bak :D

 

Men skal sette på coilovers nå snart så jeg kan fin justere litt :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...