Toalmar Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Mulig jeg "banner i kjærka" nå, men jeg synes det er blitt mye dårligere tilbakemeldinger på mine egne innlegg her. - Er det bare meg eller er det flere som har samme inntrykk om sine poster? - Kanskje vi ikke har tid? - Er man ikke i riktig gjeng kanskje? - Har man feil bil?
tommern57 Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Noen ganger er det opp og noen ganger er det ned. Kan ikke være full aktivitet hele tiden. Kanskje folk måker snø, vasker salt av bilen, går på ski, er på vinterferie, osv. Det svinger nok snart.
Olaf Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Dte er srikekt brae frodi du srikver så vnaskelig! Og så har du jo ikke en eneste W123! Jeg tror det har sammenheng med at folk bare ser etter sine førsteinteresser, og ikke er så åpne for andres interesser. Jeg er ikke konstant inlogget, jeg logger meg inn hver gang jeg er i forumet, og så velger jeg Vis uleste innlegg siden forrige besøk, og så åpner jeg Vis nye svar på dine innlegg i en ny tab (heter det fane på norsk?). Jeg pleier å se igjennom de fleste nye innlegg, også de som omhandler nyere modeller som egentlig ikke interesserer meg noe særlig. Jeg synes også det er en god vane å takke for tilbakemeldinger på et innlegg, slik at de andre som følger med ikke tror at de er de eneste som ser innlegget, uten noen som helst reaksjoner. Med vennlig hilsen, Olaf
Marevan Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Det er nok lettest å få teknisk gode tilbakemeldinger på en litt eldre bil som flere har erfaring med. Det er nok flere som har skrudd 124-211, enn 212 og nyere. Jeg vet ikke om det er svar som passer til tiltale, men jeg prøver i alle fall:)
Toalmar Posted February 21, 2016 Author Posted February 21, 2016 Er vel enig i det dere kommer med her. Nyere bil = Mindre problemer, dermed mindre ekspertise der ute. Skjønner at folk er på ski, måker snø etc, men man gjør ikke det i ukesvis.... Har selv vært på en lengre skitur siden jeg postet innlegget, hindrer ikke meg å svare i det etterpå. Vi blir vel ikke bedre enn vi er selv. Så for å få opp aktiviteten må jeg vel skrive nye innlegg hele tiden, og svare på alt jeg kan........
KurtKurtKurt Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Hei! Jeg har postet et par-tre innlegg etter at jeg begynte å kjøre "gammel" Mercedes. Jeg synes jeg får gode og saklige svar og har inntrykk av at det er hyggelige og kunnskapsrike mennesker som står/sitter bak svarene. Noen ganger har det tatt tid å få svar, noe jeg bare må leve med. Jeg verken forventer eller krever svar av noen. Dersom ingen vil svare, eller kan svare, så tar jeg bare det til etterretning. Kanskje jeg re-poster innlegget litt senere, dersom jeg ikke skulle få svar. Dessverre er det en grunn til at jeg har meldt meg på her, og det er at jeg ikke kan allverdens mye om bil. Dersom noen skulle ha samme bil som meg, og få samme problem, så vil jeg selvfølgelig viderebringe de svarene jeg har fått. Enten ved å gjenfortelle, eller kopiere inn lenken til mine aktuelle tidligere tråder. Det er også mye hjelp å få på Youtube. Søk med så få, men tilstrekkelige, ord som mulig. Jeg sliter med et glødeproblem på min 203.206, 2002 modell. Jeg fant fram til glødereleet ved å "google" på forhånd. Så nå skal det ganske snart byttes. Jeg tror du kommer til å få svar på spørsmålene dine med tiden, så lenge du ikke stiller spørsmål ingen kan svare på. Lykke til!! K
Jørgen F.J Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Svinger opp og ned dette som sagt tidligere. vil tro det blir mer aktivitet når sommerbilene begynner og rulle ut fra vinterdvalen !
modzona Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Tror nok facebook har tatt over mye av problem innleggene og samtidig blir det vanskelig å holde på folk samt få inn nye når de får svar på ting der.
Eirik Tømmerås Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Jeg bruker mye mere tid her inne enn på FB. Jeg er jo der og, men ikke så mye som her...
Toalmar Posted February 21, 2016 Author Posted February 21, 2016 vil tro det blir mer aktivitet når sommerbilene begynner og rulle ut fra vinterdvalen ! Det gjør det nok, men om det blir mere svar på innlegg på biler som ikke er "Sommerbiler" eller relatert til de typene vet jeg ikke
Toalmar Posted February 21, 2016 Author Posted February 21, 2016 Tror nok facebook har tatt over mye av problem innleggene og samtidig blir det vanskelig å holde på folk samt få inn nye når de får svar på ting der. Og jeg som ikke er på Facebook......... hmmmmmm
Megaoctane Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Har også lagt merke til at det er blitt annerledes stemning her. Det skjer ingneting med fornyelse av forumet her, rent teknisk. Det skjer ingenting med rabattavtalene vi har. Nye medlemsansvarlig har ikke engang login på forumet mener jeg å ha lest et eller annet sted her. De som er aktive her eier mye gamle biler som mange ikke er interessert i lenger - 210/124/126 etc. Mercedes som merke er ikke lenger veldig spesiell. Flere og flere brukere prøver andre merker, og forlater forumet. Sluttet å skrive om bilen min også. Lite tilbakemeldinger og lite nytt. Hvor ofte skal man poste bilder av at bilen er vasket eller service er tatt. De fleste gir blaffen antar jeg, så da er det like greit å ikke kaste bort tiden på å poste dette.
Tor Anton Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Noen lager tråder og poster innlegg for å dele sine erfaringer, prosjekter, få hjelp osv., men det finnes også de som poster ting for å få ros også. De siste blir som regel ikke gamle på forumene å drifter rundt på forum o.l. etter ros og oppmerksomhet. Jeg synes det er interessant å følge med på innleggene,men jeg kommenterer ikke alt for det. Er det noe jeg lurer på så poster jeg det,men ellers liker jeg å følge med på utviklingen, få idèer osv.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 For å få litt fortgang i ting, så må man også selv bidra litt. Om man vil ha en aktiv tråd om sin bil, så kjør på med det som innteresserer deg. Du har kanskje noen prosjekter på gang. Skriv litt om det, ta noen bilder og del intressen din med andre. Altfor få som gjør dette!. Kjenner litt til følelsen av å ha lett for å gå inn på tråder som omhandler det man liker best. Jeg synes det er kjempegøy å ha masse små prosjekter som jeg elsker å dele med andre. Får også masse svært så hyggelige tilbakemeldinger. Det er nok også som flere er inne på, jo nyere biler man har, jo mindre er det å oppdatere kanskje. Men det holder jo med noen bilder av og til. Jeg synes det er for få av dere som tar bilder. Det er mange som har en tråd, men som aldri deler noe som helst bilder av bilene sine. Man må gjøre noe for å få litt fart er vel det jeg mener. Det er jo gøy . Jeg har det kjempegøy med det lille jeg holder på med. Jeg har som regel ikke tid til noe stort før kvelden kommer. Og rekker jeg ikke å oppdatere, rekker jeg det kanskje dagen etter. Den lille tiden jeg har, må jeg si jeg får til mye. Man må bare prioritere tiden. Skal jeg jobbe litt i garasjen, eller skal jeg bare sitte i sofaen, eller rekker jeg begge deler? Ta bare en time i garasjen å se hva du får til på den lille tiden, du blir trolig overrasket.
Harald Posted February 21, 2016 Posted February 21, 2016 Selv om man ikke får tilbakemeldinger på det man legger ut, betyr det ikke at andre synes det er uinteressant. Jeg synes det er veldig kjekt å følge de forskjellige prosjektene medlemmene har på gang. Men jeg er ikke flink å kommentere hvis det ikke er konkrete spørsmål. Jeg prøver å legge ut bilder og forklare hva jeg gjør med mine forskjellige biler, men forventer ikke all slags kommentarer. Har dog forstått at mange liker det jeg legger ut. Så fortell andre hva dere holder på med og husk at et bilde kan fortelle mer enn tusen ord.
Olaf Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Og jeg som ikke er på Facebook......... Da er vi to... Med vennlig hilsen, Olaf
tommern57 Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Selv om man ikke får tilbakemeldinger på det man legger ut, betyr det ikke at andre synes det er uinteressant. Jeg synes det er veldig kjekt å følge de forskjellige prosjektene medlemmene har på gang. Men jeg er ikke flink å kommentere hvis det ikke er konkrete spørsmål. Jeg prøver å legge ut bilder og forklare hva jeg gjør med mine forskjellige biler, men forventer ikke all slags kommentarer. Har dog forstått at mange liker det jeg legger ut. Så fortell andre hva dere holder på med og husk at et bilde kan fortelle mer enn tusen ord. Her er du inne på noe vesentlig. Jeg gleder meg alltid når jeg ser det er noe nytt på dine biler, men man blir liksom lei av å skrive "godt jobba" hver gang. Og en annen side er at jeg trur du kommer til å fortsette i samma sporet om jeg kommenterer eller ei. Personlig syns jeg det er viktigere å kommentere til folk som er nye, om som kanskje sliter litt "i trua". En oppmuntring eller et tips betyr nok mere der. Men, alt i alt, så blir forumet så bra som vi gjør det til sjøl. Og det gjelder oss alle!
Wicky Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Jeg hadde også en periode med lowkey activity....Men så lagde jeg kvalme og drama og da gikk alt bra...
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 Jeg hadde også en periode med lowkey activity....Men så lagde jeg kvalme og drama og da gikk alt bra... Man må kjenne lunta til Wicky for å takle det bare Hadde bare alle forstått ironi og litt glimt i øyet......
Toalmar Posted February 22, 2016 Author Posted February 22, 2016 Jeg hadde også en periode med lowkey activity....Men så lagde jeg kvalme og drama og da gikk alt bra... Ha - Ha, kanskje jeg skulle prøve det ja Wicky..........
Wicky Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Husk at mesteparten av medlemmene her er godt voksne mennesker som lekte med kvister og ikke mobiltlf i sin oppvekst... å sette seg ned og kommentere alle trådene er vel ikke helt det de vil bruke tiden på... Skriv innlegg, ha din egen blogg.. og ikke forvent at folk skriver masse der Vil du ha masse aktivitet i tråden din får du selge merca, kjøpe bmw og lage tråd på bimmers....der er det nok unge folk med mye fritid...
Tor Anton Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Det blir nødvendigvis mere skriving og mere interesse for en tråd der en skriver om bilen sin som han gjør mye med i forhold til en som bestiller seg en ny bil på bos eller finner en bil på finn som han kjøper å bare kjører med.
Wicky Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Jeg har en bil fra finn og en fra bos som jeg bare kjører med og ikke gjør noe med egentlig....
MercedesW124 Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Hva med mercedestråd på bimmers da Wicky?.. :lol:
Tor Anton Posted February 23, 2016 Posted February 23, 2016 Jeg har en bil fra finn og en fra bos som jeg bare kjører med og ikke gjør noe med egentlig.... Vil tro tråden din om den bilen ikke blir oppdatert daglig om utbyttinger av deler, koseturer, om-/oppbygginger Hadde du hatt fullrestaurering av en slc som hadde blitt oppdatert jevnlig så hadde nok interessen vært stor Da hadde antagelig jeg hatt en favoritt-tråd. Men bra alle ikke skriver om at de har peilet olje, sjekket blinklyset, lukeparket, stilt klokka osv.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now