Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg har en Mercedes C220 Diesel 1997 med Ujevn gange og EPC lyser i dashbordet. Lyset kommer av og til når jeg gasser. Hva kan dette være?

Posted

Kanskje det er gasssreostaten (gassensoren)?

Eller dysene?

Hvor ligger disse to tingene i motoren? gassensoren og dysene?

Her er bilde av motoren:

20160220_160541.thumb.jpg.568b4b7c39c9d964691418a6287a32ea.jpg

Posted

Når dissa begynner å få problemer, er det vel dissa som har Lukas dieselpumpe? Skal ikke påstå noe som helst, men det er mitt inntrykk.

Mener du at dieselpumpa er gåen? Hvor sitter den?

Posted

Start med å dra innom en forhandler og spør om de kan ta diagnose. Da har man litt mer kjøtt på beinet.

Ingen grunn til å kjøpe en masse deler før man har funnet retningen å gå i.  :D

Posted

Start med å dra innom en forhandler og spør om de kan ta diagnose. Da har man litt mer kjøtt på beinet.

Det høres lurt ut. Vet du hva prisen pleier å være på slike diagnoser?

Posted

Det høres lurt ut. Vet du hva prisen pleier å være på slike diagnoser?

Mener å ha lest her inne at noen mener det er en "fastpris" på det.

Den tror jeg er kr 300,- men om dette stemmer vet jeg ikke da jeg ikke har prøvd dette selv.

Posted

Nå kjøpte jeg denne på ebay for å feilsøke koder med telefonen over blåtann. Håper det fungerer? ☺

OBD2 Bluetooth Diagnostic Interface

http://www.ebay.com/itm/ELM327-V2-1-OBD2-CAN-BUS-Bluetooth-or-WIFI-Car-Auto-Diagnostic-Interface-Scanner-/201132380083?hash=item2ed46c8fb3:m:mEjU7no0l3GFR5CeWgB9flQ&item=201132380083&var=&vxp=mtr

Tror nok du kan bestille diagnose hos BOS først som sist, tror ikke du får de svarene du trenger fra den "saken" der.

Er også en sak som kommer fra Kina, sikkert samme forsendelse som de bruker fra AliExpress etc.

Da kan du beregne 3 - 4 uker, går ut i fra du ønsker å vite hva som er feil før det.

Med Diagnose hos BOS har du i hverfall svaret kjapt.

Posted

Jeg tenkte det ville gå etter å ha sett denne videoen:

Kan noen forklare meg hvor dysene sitter I denne motoren?

Posted

Nå kjøpte jeg denne på ebay for å feilsøke koder med telefonen over blåtann. Håper det fungerer? ☺

http://www.ebay.com/itm/ELM327-V2-1-OBD2-CAN-BUS-Bluetooth-or-WIFI-Car-Auto-Diagnostic-Interface-Scanner-/201132380083?hash=item2ed46c8fb3:m:mEjU7no0l3GFR5CeWgB9flQ&item=201132380083&var=&vxp=mtr

Du har den gamle runde kontakten i din bil, under det runde lokket øverst til venstre i bildet ditt. Den du har linket til får du ikke plugget inn i bilen en gang.

Jeg kjenner ikke den motoren og ser ingenting som ligner på dyser, men du må helt sikkert ta av i hvert fall den øverste plastkanalen og dekselet for å komme til.

Mellom ekspansjonstanken og inntakskanalen har du noe som kan se ut som en EGR-ventil. Du kan prøve å skru den løs, ikke usannsynlig at selve ventilen eller kanalene er sotet igjen.

• 2 weeks later...
Posted

Du har den gamle runde kontakten i din bil, under det runde lokket øverst til venstre i bildet ditt. Den du har linket til får du ikke plugget inn i bilen en gang.

Jeg kjenner ikke den motoren og ser ingenting som ligner på dyser, men du må helt sikkert ta av i hvert fall den øverste plastkanalen og dekselet for å komme til.

Mellom ekspansjonstanken og inntakskanalen har du noe som kan se ut som en EGR-ventil. Du kan prøve å skru den løs, ikke usannsynlig at selve ventilen eller kanalene er sotet igjen.

Takk. Tok bilde av kontakt uttaket for diagnose på Mercedesen. Hvaslags adapter trenger jeg for å bruke OBD2? Jeg bestilte denne på ebay, er det riktig?

http://www.ebay.com/itm/151860015867?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

20160309_122205.thumb.jpg.ecc29da45e9e516f86c72917756bae8b.jpg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...