Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en w123 250 1978 som er kjørt 125000 km.

Lurer på å selge den til våren,men problemet er at eg ikke

vet hvor eg skal legge meg i pris. Bilen er strøken inni,lakkert utvendig for

ca 3 år siden. Fargen er zypress grønn og med grønt interiør. Motor og drivverk er

Også uten feil. Blir levert eu godkjent. Dette er ikke en ungdomsbil,men en helt original bil

Som står på barroc felger med nye sommerdekk. Ikke vinterkjørt de siste årene.

Har også service hefte til den. Kjøpt ny av den islandske ambassaden i 1978. Sikkert derfor de

valgte å gå for 2,5 literen og seks sylindre.

Noen som vil komme med et tips til hvor eg bør legge meg i pris sånn ca?

Posted

Hei! Høres ut som en hyggelig bil! Men uten å ha sett den, kan den være verdt alt fra 10.000,- og opp til 100.000,-. Fargekombinasjonen appellerer ikke til flesteparten, men den appellerer til en entusiast, og det er jo bare positivt!  :thumbright: Det som også skremmer mange med 250 er forgasseren. Håper du legger ut masse bilder. Om du har problemer med det, så send meg gjerne bilder, så kan jeg hjelpe deg med å legge ut. Gleder meg til å se den!

syver-benz......outlook.com

Posted

Vet ikke om jeg fikk alle bildene.

Men dette er over snittet! Det som trekker ned for kjøpere er forgasseren og at den har hjulbuelister. Men ikke for alle, det skremmer ikke alle. Det her er over 100K bil, det er jo ikke tvil en gang (Slik jeg kan se det ut ifra bildene iallefall). Om den er i teknisk ok stand og med original lakk, så ville jeg forsøkt på 150K også. Noen har sikkert andre meninger om det. Den ser jo helt ny ut! Det er laget litt over 120.000 eks med denne motoren. I 1978 som din er produsert, er det laget litt over 23.000 biler. Det er et smykke av en bil da! Jeg føler meg inhabil. Det jeg mener, du må treffe en riktig entusiast. Dessverre er markedet i Norge helt elendig, og jeg vil tro du hadde fått solgt den lettere i Tyskland. Jeg digger den fargekombinasjonen! Kjempeflott  :thumbright:

SYVCf.jpg

NcmsA.jpg

HWq0b.jpg

sJGAm.jpg

hO1Br.jpg

xXF3k.jpg

qj7ba.jpg

d6OJZ.jpg

HomFR.jpg

0SHxo.jpg

Xyf3B.jpg

rXORz.jpg

8fMwJ.jpg

Posted

Ja jeg vil stemme i her. Hvis jeg var deg ville jeg faktisk forsøke å selge den på Ebay. Du kan alltids prøve å avertere i Norge også men forvent mye drit fra folk som ikke skjønner hva de ser på. Du kan jo også prøve blocket.se og se om det er noen i Sverige som vil kjøpe men jeg ville først og fremst prøvd Ebay og Mobile.de. Ebay kan være greit for da kan du legge det som en auksjon men en reservert minste pris så du slipper å selge hvis du ikke får den prisen du vil. Selv vil jeg nok si at denne bør ligge rundt 100 000 og over, hvor mye over er jeg usikker på.

Her er noen som ligger på mobile nå så kan du sammenligne litt med de:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=219908478&isSearchRequest=true&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&zipcode=&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&adLimitation=&minMileage=5000&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=1976-01-01&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=250&pageNumber=1&action=eyeCatcher&ticket=ST-6163803-ez1EWXDOwyAQImazfflb-mycas46-2_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=200206502&isSearchRequest=true&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&zipcode=&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&adLimitation=&minMileage=5000&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=1976-01-01&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=250&pageNumber=1&ticket=ST-6163825-VHVb9vZA2pe4Wp46jd99-mycas46-2_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=219908478&isSearchRequest=true&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&zipcode=&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&adLimitation=&minMileage=5000&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=1976-01-01&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=250&pageNumber=1&action=topInCategory&ticket=ST-6163852-grzM3bFiwliItdglcXI2-mycas46-2_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=152103762&isSearchRequest=true&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&zipcode=&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&adLimitation=&minMileage=5000&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=1976-01-01&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=250&pageNumber=1&ticket=ST-6163893-lSDPMEVanlbeooXUXm9f-mycas46-2_c01_4201

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=221718609&isSearchRequest=true&climatisation=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&scopeId=C&fuels=PETROL&zipcode=&categories=Limousine&transmissions=AUTOMATIC_GEAR&adLimitation=&minMileage=5000&maxMileage=150000&minFirstRegistrationDate=1976-01-01&maxFirstRegistrationDate=1985-12-31&minCubicCapacity=2000&maxCubicCapacity=2600&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelDescription=250&pageNumber=1&ticket=ST-6163931-xKxFv9uMKA4VNY7y5Ci4-mycas46-2_c01_4201

Posted

Takk for god hjelp med bildene og for tilbakemeldinger.

Eg må si eg er i tenkeboksen for tiden. Muligens eg dropper planer om salg da eg vet det ikke er lett og finne tilsvarende bil om eg skulle angre meg.

Det er veldig lite feil på lakken,et par ting eg har planer og få utbedret om eg beholder bilen.

Det er heller ikke rust bak hjulbuelistene,dette er sjekket. Motor og gir fungerer optimalt og er utrolig tight og fin på styringen. Har hatt bilen i to år snart og null problemer.

Posted

1. Det er sjelden at man selger en fin bil og ikke angrer etter en stund!

2. Mulig man kan få mer for en sånn i Tyskland, men da går den også ut av landet!

Konklusjon: Dersom du ikke må selge, tenk deg godt om

Posted

Enig med tommern. Hadde tenkt meg meeeeeeget godt om før jeg hadde solgt en sånn perle. Om du avventer så tror jeg ikke du kommer til å tape på det akkurat. Tenk hva man må betale for en w123 i den tilstanden om 5 eller 10 år. Uansett hva du velger å gjøre så ønsker jeg deg lykke til  :)

• 1 month later...
Posted

Ser nå ut til at det blir salg eg faller på. Bilen er jo meget pen,men noe å trekke for er det.

På karosseriet er det en liten rustflekk,på bakskjermen er det et par-tre cm hvor det er kommet luft under lakken,ikke lett å se,men det er nå der. Dørpakningene er litt sprukket,eller så er bilen veldig pen å se til både utvendig og innvendig,den blir også levert med helt ny eu kontroll. Alt fungerer og den er fast og fin å kjøre. Prismessig tenker eg at eg legger meg rundt 50,kanskje litt i underkant. Noen synspunkter på dette? Planen er og legge den ut om en måneds tid,er vel litt lettere å selge når snøen er borte og sola begynner og varme. :)

Posted

Er meget imponert over hvor strøken og fin denne bilen ser ut. Synes likevel at du lander på en fornuftig salgspris. Da får du i hvert fall solgt den 8)

Men finnes det ikke noe utstyr i det hele tatt utenom automat?? :shock: :shock: Tror aldri jeg har sett en så totalt ribba 123 bil i hele mitt liv :lol: :lol:

Posted

Bilen er veldig fin i sammenligning med mange andre w123 som eg har sett. Bilen er jo snart 40 år så noe må man nesten regne med.

Utstyret er noe eg har stusset litt på også. Bilen ble kjøpt ny av den islandske ambassaden så de har nok kun kostet på seg litt motor og droppet resten. Trekker det mye ned at de ikke er mye utstyr på den?

Eg tenker nesten sånn at det viktigste er at om man finner en sånn bil i god stand er det viktigere en utstyr,sånn tenkte eg da eg kjøpte den vertfall.

Posted

Mange av disse var ribbet for utstyr.. Ingen 'luksus ting' var standard. Faren min hadde en helt lik, men med manuelt gir. Eneste den hadde var sentrallås  8)

Det gikk jo vitser om at ingenting var standard på en Mercedes.

Du bør legge deg høyere i pris, slik at prutenissene føler at de får valuta for pengene dersom du godtar et lavere bud!

Posted

...Trekker det mye ned at de ikke er mye utstyr på den?

Jeg tror ikke i dette tilfellet at det har noe som helst å bety. Etter min mening så betyr utstyr mindre og mindre jo eldre bilen er. På en slik bil som dette er det tilstanden som betyr noe, og at den ser så fin ut som din.

Posted

50K for denne er latterlig. Det er jo det folk forlanger for en bruksbil W123! Dette er jo en bil man bør samle på, ikke bare bruke opp. Den fortjener en høyere pris, og den fortjener en entusiast som tar var på den. Selv om den har lite utstyr, så er den tilnærmet rustfri, å det er det ikke mange 123 biler som er. Bare det er verdt en del! Skal man ha utstyr, er det jo bare å ettermontere om man absolutt vil. Synes dette er en kjempeflott bil, med skikkelig flott fargekombinasjon. Hva har du å tape på å forsøke å selge den til en høyere pris? Alle kommer til å prute uansett hvilken sum du velger. Det er folk som hadde prutet om du så hadde satt den til 5000,-.

Posted

Eg tenkte det at de skavankene som er trekker ned en del på prisen,men mulig du har rett Syver at eg kan sette opp prisen noe mer. Det skader jo ikke og prøve.

Det er jo heller ikke sånn at eg må selge den,men hadde vært fint med litt egenkapital til nye bilen.

Posted

Ja 50 000 er alt for billig, på en slik bil er det jo historikk og tilstand som teller mest og det har denne i bøtter og spann av.  Jeg vil fremdeles påstå at ca 100 000 ikke bør være noen gal pris på denne. Det finnes plenty med hobbybiler som koster langt mere og er i dårligere stand med mindre historikk.

Posted

Så selv med skavankene på lakken som nevnt over og litt sprukne dørpakninger så mener dere det er en bil til godt over 50k? Vanskelig dette,men få vel bare begynne et sted :)

Posted

Ja hvis en skal følge internasjonale prislister så er 50 000 det en bil som er litt halvshabby koster. Skal du først selge den så bør du iallefall ikke selge den for billig. Legger du den ut for 50 000 så får du folk som vil bygge den om til diesel for å bruke den som pendler bil på telefonen og de vil helst ikke betale mere enn 25 000 så de vil gi deg et bud på kanskje 15 000. Sett heller prisen veldig høyt først og se om du får noen seriøse interesenter på bilen.

Posted

Stemmer at du kan ha sett den for et par år siden. Prisen var da 39k.

Eg ga han et bud og fikk bilen til tross for at han hadde et bud som var noe høyere,han ville ikke selge den til ungdommen som skulle bruke den til helårsbil.

Skal ha den på eu kontroll nå snart,regner med det skal gå greit,kun kjørt 2700 km siden forrige.

Posted

En ting som trekker ned på denne bilen i mine øyne er den tullete plasseringen av radioantenna på høyre side bak. Telefonantenna på venstre side ser det ut som har korrekt plassering for radioantenne.

Ser bilen har vært lakkert nylig. Her burde man ha benyttet anledningen til å sveise igjen det malplasserte antennehullet høyre bak.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...