Jump to content

Det ble til slutt en Mercedes igjen!

Recommended Posts

Posted

Jeg har vært dønn trofast Mercedesmann i 25 år, og har lett lenge etter en ny hverdagsbil. Min forrige bil var en w202 bensin som utover bensin og service totalt ble påkostet 1400,- kroner på 3 år og 120.000 km.

Når jeg begynte å lete etter en ny vurderte jeg enten w211 eller w203. Jeg har lett et halvår, og det har vært deprimerende til tider. Utrolig mange useriøse/uærlige selgere der ute, som i tillegg bød på kundebehandling fra helvete (verdt en historie i seg selv). Mange av bilene var påkostet en formue tross begrenset kjørelengde og lovet ikke annet enn et kostbart samboerskap.

Jeg hadde egentlig gitt opp og bestemt meg for å kjøpe en Subaru Outback. På vei for å prøvekjøre den fikk jeg tips om en Mercedes det var verdt å se på, og falt pladask. Denne var akkurat det jeg lette etter. En pen 203 med 1 eier og ryddig historie, 240 bensin og 4matic. Prøvekjørte denne først og en Outback etterpå. Det valget ble enkelt, og alle tankene på på utroskap var som blåst vekk!

Veldig fornøyd så langt. Meget komfortabel og stillegående, bra drag i motor (selvfølgelig ingen racerbil) og meget bra fremkommelighet. Kom frem uten noen problemer når "halve Norge" stod og spant for en uke siden.

Eneste jeg savner er Command. Noen som vet hvor komplisert (og dyrt) det vil bli å oppgradere til dette? (Jeg tenker da ikke BOS-priser, men en brukt enhet og "normale" mekanikerpriser).

• 3 weeks later...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...