VidarT Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 Hei, har en 220 som fjusker og stopper. Går bare på 3 syl til tider høres det ut som. Skal skifte plugger i dag og se om det blir bedre. Til tider kan dan den gå lenge på tomgang, menst andre ganger stopper den tvert etter jeg har vridd om nøkkelen. Om det ikke er pluggene blir det vel bytte av pluggledninger og coiler. Hørest dette fornuftig ut? Og der ut som det er et h***** og få ut coilene, eller er det en grei måte å gjøre dette på? Takker for alle innspill om hva som kan være galt
Tor Anton Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 går den på 3 så hadde jeg sjekket om du har gnist på alle 4 pluggene. Det er 2 dobble coiler så er det de burde den gått på 2 eller 4 hvis det er coil,men kan jo være feil på en kabel. Det kan å være en dyse, kondens eller luftmengdemåler. Det er å et tema med gass-spjeld,men det kom egentlig på de litt senere modellene. En annen kjent sak er at el.nettene kan gå i oppløsning.
Lassen Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 Hadde litt det samme problemet på min gamle 220, løste seg med ett nytt sett pluggledninger.
VidarT Posted February 16, 2016 Author Posted February 16, 2016 Har skifta pluggene nå. Hadde ikke noe effekt. Så er vel å sjekke gnist og bytte ledninger neste da sikkert. Forbanna irriterende med feil en ikke vet hva er. Går det ann å ta diagnose på disse bilene og tror dere det er mulig og finne noe der? Er en 95 modell så en av di siste m111 i w124, men du tenkte kanskje på andre modeller en w124 når du snakker om gass-spjeld? Hvordan sjekker jeg evt det? mvh Vidar
Tor Anton Posted February 16, 2016 Posted February 16, 2016 det var jo lett å sjekke gnisten da du byttet pluggene. det er gass-spjeld på denne med potmeter i. På 210,202+++++++ med m111 så er det ofte feil på gass-spjeldene. LMM er jo en gjenganger,men dumt å kjøpe en hvis det er noe med gnisten. Ganske lett å feilsøke på disse da. Du kan jo lese av noe feilkode å.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now